AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Røykvarsleren begynte pipe istad uten grunn, og da den ble tatt ned fra taket kom det en skarp svi lukt som bredte seg i huset.Dumma gikk bort å luktet på batteriet i røykvarsleren for å kjenne om det var der lukten kom fra, og det var det jo selvfølgelig..ble helt svimmel og rar i hodet av det, og er redd jeg pustet inn noe farlig gass :/ Batteriet er nå ute av huset, men kjenner jeg blir litt bekymret. Kan det være svovelgass siden det luktet så vondt og rev i nesen?Anonymous poster hash: 1ca33...0c5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Hva slags lukt var det? Du sier svilukt. Vanligvis lukter det vel litt som råttent egg. Jeg har tilfeldigvis knapt luktesans selv, derfor jeg er litt ekstra obs på disse tingene, men jeg klarer derfor heller ikke helt skille mellom forskjellige lukter, i hvert fall uten å kjenne dem selv. Det er antagelig ingen fare hvis du bare luktet på det i et sekund, da er skaden som regel svært midlertidig og plagene forbigående. Hvis det allerede er bedre og bare var en umiddelbar reaksjon kan du etter all sannsynlighet bare slappe helt av. Dersom du har astma blir gjerne plagene verre, slik at medisinsk tilsyn er en grei forholdsregel å ta. Det skal veldig mye til for at dette er problematisk på lang sikt, selv om det utvilsomt kan være svært skadelig i større doser eller ved mer direkte kontakt. Dra på legevakten hvis det skulle by på trøbbel utover, men om det var mer en ubehagelig opplevelse der og da enn starten på en kveld og natt med pusteproblemer er det ingen akutt fare i dette. Bra at batteriet er ute av huset. Håper likevel ikke det ligger et sted der dyr eller andre mennesker kan finne på å komme for tett på det, uten at det har direkte med din helse å gjøre. Greit å ha en lav terskel for å søke hjelp, og ta alle svar på nett (også mitt, selv om jeg svarer etter beste evne og har opplevd det samme selv) med en klype salt når det gjelder helse. Noen grunn til å tenke at dette vil by på langvarige problemer har du likevel ikke. Anonymous poster hash: ceae9...939
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Ja kjenner ikke noe spesielt nå, håper det gikk bra i og med at det ikke var mer enn et halvt sekund. Takk for svar Anonymous poster hash: 1ca33...0c5
For the ladies Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Hvis det luktet råttent egg, så anntar jeg det var litium batteri, som er veldig giftig. Ellers er det nok bare svidd gummi/silikon som ikke er veldig farlig. Forståelig å bli litt kvalm å uggen av det, men ikke farlig. Hadde det vært innånding av noe skikkelig farlig så hadde det svidd i nesen. Mange som tror de blir forgiftet og utsatt for farlig gass fordi de lukter noe, men lukt er ikke samme som gass eksponering nødvendigvis.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Ja men det rev i nesen. Skikkelig ekkel, stram blanding av svidd/kjemisk lukt :/ TsAnonymous poster hash: 1ca33...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå