Gå til innhold

Føler alle andre gjør det så bra i livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Noe av informasjonen er forandret, for å beskytt min egen identitet. Men det forandrer ikke på sannheten eller min situasjon*

Jeg er i begynnelsen av 20 årene. Mellom 20-25. Har nettopp flyttet hjemme ifra, fordi jeg ble kastet ut. Fikk kun bo hjemme dersom jeg går skole, noe jeg ikke gjør.
Sliter med angst, noe som jeg har holdt hemmelig for alle rundt meg i mange år. Møtte veggen og slet med panikkangst og selvmordstanker.
Søkte hjelp fordi jeg ikke mestret hverdagen.

Jeg har ingen venner. Kun tre som jeg snakker med, to som jeg så å si aldri møter, og ei jeg kun drar på kino med. Vi har nå kranglet, fordi hun har ikke tatt kontakt siden hun begynte å trene.

Jeg er feit og stygg. Har null motivasjon til å gå ned i vekt, for ansiktet mitt forandrer seg ikke for det. Og det er mye lettere å lyve til seg selv nå, å tenke "ingen vil ha meg fordi jeg er feit, men jeg kan jo alltids gå ned i vekt".
Egentlig så vet jeg at ingen vil ha meg fordi jeg er stygg og ubrukelig.

Alle rundt meg, eller de på facebook. Har kjærester, jobb, familie som støtte de, er ute å fester i helgene med en stor vennegjeng.. Mens her sitter jeg, stygg og uønsket.
Hver gang noen annonserer at de er gravid, blir jeg sjalu og sint. Gratulerer de ikke, selv om at jeg vet at jeg burde. Mitt største ønske i livet er å bli mamma. Om jeg så blir gravid av en ONS eller voldtekt, det spiller ingen rolle, kommet til å bli overlykkelig for det.
Har mistet håpet på å finne meg en mann som er glad i meg. Men vil bli mamma for det.

Selvmordstankene vokser seg sterkere og sterkere. Begynte å kutte meg selv igjen, etter å ha klart å holdt meg unna i 4 måneder.
Føler meg så mislykket i livet. Og det å se at alle andre gjør det så bra, gjør vondt.

Anonymous poster hash: d33bb...213
Skrevet

Kom deg ut av offerposisjonen. Du vil kanskje ha sympati, men det er umulig når du er så til de grader selvmedlidende. Det er kvinner der ute som har opplevd voldtekt og endt med å ta eget liv - og du ville blitt glad for å bli gravid på den måten? Skjerp deg.

Dersom du virkelig vil ha hjelp, skriv et konstruktivt innlegg der du ber om råd for hvilke grep du kan ta - dersom du faktisk vil ta dem. Vi er ikke her for å spille fioliner for deg.

Du vet du trenger profesjonell hjelp og der må du starte. Fremmede på nett har ikke kapasitet eller nok kjennskap til deg for å hjelpe deg.

Anonymous poster hash: 76577...857
  • Liker 1
Skrevet

Du kommer ingen veg om du ikkje tar grep. Du treng profesjonell hjelp. Du må kunne ta vare på deg sjølv før du kan ta vare på eit barn. Du har god tid til å få barn endå, og det kan vere best å vente til du har det bra sjølv. Eit barn er ikkje løsningen. Ring til legen med ein gang legekontoret åpner. Det finnes mykje god hjelp å få. Det er bare du som kan gjøre noko med situasjonen din. Ring legen og start 2015 med nye mål og god hjelp. Fysisk aktivitet hjelper også på depresjon, så kva med å gå ein halv time tur kvar dag? Det er mykje du kan gjøre, men du må ville det sjølv.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange mennesker i dette landet som har det vondt, er alvorlig syke , opplever tragedier og ulykker . Langt fra så perfekt som det ofte ser ut.

Du sier du er feit , da sier jeg begynn å trene, slank deg og få ENERGI til å ta tak og skaffe deg det livet du ønsker deg :)

En man vil du alltid få fatt på . Livet er sjelden perfekt , det er viktig å glede seg over de gode øyeblikkene og opplevelsene .

Nr.1 er å endre innstilling , tenk positivt , så mye som mulig , undertrykk det negative.

Nr.2 er å kutte ut unnskyldninger , det kommer det aldri noe ut av. :)

Jeg vet ganske mye om å ha en liv som ikke er A4 .

Skrevet

Du virker deprimert og da er det lett å bare se det negativet. Mitt tips er å legge tankene om kropp og utseende på is inn til videre. Du vil få overskudd til å gjøre noe med det når du blir litt bedre. Det kommer. Ville aller først kontaktet fastlegen og fortalt hvordan du har det. Han/hun kan ta en depresjons-test på deg for å finne ut om du trenger samtalebehandling eller evt antidepressiva.

Hvis du er deprimert, så ser alt tyngre og vanskeligere ut enn det er. Kanskje helt uoverkommelig. Da hjelper det ikke å tenke på at det fins mange som har det verre. Tenk på deg selv, og at dette kan du klare å komme deg ut av bare du gjør en liten innsats og kommer til legen. Lykke til :-)

Skrevet

Det er ingen menneskerett å få barn, og det at du skriver at du ville blitt utrolig takknemlig for å bli gravid via voldtekt, reagerte jeg utrolig negativt på. Du skriver at du har forandret litt på informasjonen du deler med oss for å unngå å bli gjenkjent, så da lurer jeg på om du har endret på alderen din også? For om du virkelig er i tyve-årene, så har du fortsatt mange år foran deg til å kunne bli gravid med en oppegående mann til far.

Jeg håper du kontakter fastlegen din med det samme kontoret hans/hennes åpner, og at du ber om henvisning til en psykiater. Du kan umulig ha noe positivt å gi til et barn i din situasjon, spesielt siden du driver med selvskading. Seriøst, hvordan skal du klare å ta vare på et barn når du kutter deg selv stadig vekk? Stol på meg når jeg sier at du kommer til å bli fratatt dette barnet raskere enn du klarer å stable livet ditt på bena igjen. Begynn med å få livet ditt på riktig spor FØR du i det hele tatt vurderer å skaffe deg ansvar for et lite nurk som er fullstendig i din vold.

Skal du sitte og amme barnet med den ene hånden beskyttende rundt det mens du holder en kniv i den andre, som en slags bisarr mor hentet ut fra en skrekkfilm?

:sjokkert:

Anonymous poster hash: 25e97...c48
Skrevet

Se en film som handler om inspirasjon :)

Filmen er litt dårlig kvalitet rent lyd og bildemessig , men det som blir formidlet er veldig bra :) Tankene og mulighetene bestemmer du selv over.

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no

Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Avalon, mod

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...