mann2424 Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Hei folkens Jeg er en 24 år gammel mann som til nå har vært forelsket tre ganger. Alle tre gangene har resultatet blitt avvisning, noe som har ført til at jeg har blitt mer usikker på meg selv. Jenter/kvinner har ved flere anledninger vist interessert i meg, men disse personene har ikke jeg vært interessert i. 2014 har faktisk vært et år der jeg har fått mer oppmerksomhet fra kvinner enn tidligere, men til tross for oppmerksomheten føler jeg et større tomrom enn tidligere. Oppmerksomheten gir meg vanligvis bare en kortvarig glede. Min grunntanke har alltid vært at det er nødvendig med «romantiske følelser» for at et forhold skal være hensiktsmessig. Dessverre har jeg aldri opplevd en situasjon med gjensidige følelser fra begge parter. Dette er vel grunnen til at jeg har vært singel hele mitt liv. Er absolutt åpen for å «date» og bli bedre kjent med kvinner jeg ikke har følelser for, men trenger noe mer for et forhold. Mitt inntrykk er at de fleste voksene mennesker har samme tankegang, eller er det mer vanlig enn jeg tror med kjæresteforhold uten følelser? Jeg er ikke blant dem som tror på skjebnen eller Guds vilje, så jeg har vel egentlig ingen garanti for at jeg noen gang vil treffer «den rette». Skjønner at jeg er litt vel pessimistisk, men nå har jeg vært på jakt etter kjæreste i over ti år uten å lykkes, så hvorfor skal de neste ti årene bli annerledes? Den beste løsningen er vel å bli kjent med flest mulig kvinner, slik at jeg øker sannsynligheten for å finne ei jeg passer sammen med. I tillegg sliter jeg med negative tanker rundt min høyde. Jeg er bare 169, og frykter at dette har vær ødeleggende for meg. Min usikkerhet er kanskje grunnen til at jeg ofte er litt sjenert rundt nye mennesker. For ganske nøyaktig ett år siden, ble jeg avvist av en kvinne som jeg fortsatt har sterke følelser for. Det har til tider vært vanskelig å takle depresjonen, og jeg er samtidig livredd for at det skal gå like galt neste gang jeg forelsker meg. Kanskje jeg burde gå til psykolog.
Knirke Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Har det på samme måte, bare at jeg er kvinne og over 30.. Har til dags dato aldri vært i et forhold . Det er ikke det at det mangler tilbud, men som du også sier så må jeg være tiltrukket og ha følelser for mannen jeg evt skal inn i et forhold med. Jeg TROR at veldig mange går inn i forhold uten følelser, bare fordi det er "praktisk", finnes bla mange eksempler på det her på KG Det dummeste man gjør er å gi opp håpet, for den eneste man da ødelegger for er seg selv. 1
Gjest Vux Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 (endret) Hm, tror det kan være lurt å slappe litt av og så egle seg i tur på alt man liker, med 50% interesse i begynnelsen. Det verste må vel være, noe som jeg dessverre har tenkt for mye på, å skulle så å si ville dytte unna en del jenter, bare fordi en går og sikler på hu ene som er så jævla flott (av en eller annen grunn). Endret 29. desember 2014 av Vux
Sofia123 Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Akkurat som du har avvist jenter kommer du selv til å bli avvist. Sånn er det dessverre. Synes du skal gjøre som du skriver, bli kjent med flere jenter så finner du nok ei det klaffer med på alle plan! Er enig i at det bør være romantiske følelser for et forhold. Ikke gi opp! 1
SweetRita Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Du må ikke gi opp håpet om å finne deg noen! Du er fortsatt ung og har mange år på deg. Det hjelper å snakke med noen du stoler på. Har du gjort det? I løpet av de neste ti årene kan mye skje! Har trua og ikke gi opp! :-)
Knirke Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 PS: Ikke tenk så mye på det med høyden, det er bare en myte at man må være "høy og mørk" for å være attraktiv. Jeg ville mye heller hatt en på 169 enn en på 190. Klart høyde kan være et problem, men da må man være betydelig lavere enn deg
Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 (endret) Min grunntanke har alltid vært at det er nødvendig med «romantiske følelser» for at et forhold skal være hensiktsmessig. Dessverre har jeg aldri opplevd en situasjon med gjensidige følelser fra begge parter. Dette er vel grunnen til at jeg har vært singel hele mitt liv. Er absolutt åpen for å «date» og bli bedre kjent med kvinner jeg ikke har følelser for, men trenger noe mer for et forhold. Men hvordan kan du ha følelser for noen du ikke kjenner? En ting er å være betatt, men skal man være dypt forelsket og den type forelskelse som burde være tilstede for et forhold, så mener jeg at man må kjenne personen. Det er ikke uvanlig for menn å like en kvinne 'litt for fort' og 'litt for mye' i forhold til hvor godt de faktisk kjenner henne. Mange kvinner, og i hvert fall attraktive kvinner synes nok derfor det er noe som ikke stemmer når en mann forelsker seg i henne kun fordi hun smilte til han og at han er klar for å gifte seg med henne og kaste alt annet han har i hendene etter å ha snakket sammen i fem minutt på en fest. Mitt tips er at du begynner å møte mange kvinner og at du ikke lar deg overbevise altfor raskt. På tide å trykke litt hardere på gassen. Endret 30. desember 2014 av Ragnar Danneskjöld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå