Gå til innhold

Laminere tilgodelapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ofte en del gavekort til både jul og bursdag og når jeg bruker de får jeg igjen tilgodelapp på resterende beløp. De blir liggende i lommeboken og blekket blir veldig fort slitt. Leker litt med tanken på å laminere tilgodelappene så de ikke blir slitt!

Blir strekkoden fortsatt lesbar eller vil jeg gjøre tilgodelappen ugyldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare klippe til en gammel plastmappe eller noe, og legge det oppi der? :) Eventuelt ikke ha de i lommeboka, en et fast sted hjemme, og ta dem med når du vet du skal handle?

Skrevet

Det tror jeg skal gå fint, men test på en billig en først. Jeg ser at hvis det er teip over strekkoden så vil noe i limet ofte ødelegge blekket og gjøre det usynlig i løpet av få dager, så jeg ville sjekket på en billig lapp (kvittering for eksempel) om det samme skjer ved laminering. Utenom det skal det ikke være noe i veien for å laminere.

Anonymous poster hash: 9f1e0...904

Skrevet

Hvis lappen skrives ut på samme skriver som kvitteringer så vil det ikke fungere.

Kvitteringer skrives ut på en termoskriver på termo papir. Og varmen fra lamineringsmaskinen vil dermed gjøre lappen helt svart.

Anonymous poster hash: 43177...cd7
  • Liker 2
Skrevet

Nå har jeg hørt det og. :fnise:

Anonymous poster hash: 97293...969
  • Liker 1
Skrevet

Og noen løsemiddler påvirker også termo papir. F.eks hvis du sprayer aceton på en kvittering så blir den svart. Så hvis limet på slik "lammineringspapir" som ikke bruker lammineringsmaskin inneholder noe slikt så vil det også ødelegge kvitteringen.

Skrevet

Seriøst? Veldig lite gjennomtenkt ide. Noen butikker må gjøre merknader på tilgodelappen, og det sier seg selv at det ikke lar seg gjøre når du har laminert den. I tillegg er det en vanvittig sløsing med strøm og materialer.

Anonymous poster hash: a4b21...e1b
  • Liker 1
Skrevet

Det beste er å ta et godt bilde av kvitteringen eller skanne den inn også er det bare å skrive den ut når du skal bruke den. Så lenge du ikke har en eldgammel helt elendig skriver eller skanner så vil strekkoden fungere fint.

Skrevet

Beklager da, har ikke jobbet i butikk så visste ikke at det måtte gå an å skrive på de.

Takk til dere andre!

Skrevet

Prøv med en vanlig kvittering/kassalapp og se hva som skjer. "Overlever" kvitteringen fra samme utskriftsterminal så overlever vel også tilgodelapper?

Men ville heller lagt alt inn i en plastlomme. Bretter du de med trykksverten inn, holder de lengre. Dog er vel det beste å få brukt dem opp?

Anonymous poster hash: 74906...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...