Gjest Jon Are Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har siden forrige jul holdt på å trene, spise nokså lavkarbo for å nå idealvekten min, Nå er jeg på ca 85-88 kg. Synes jeg bør ned til 70-80 kg. Er litt usikker på om det er for lite. Snakker endel med menn på treningssenteret som driver å jogger , og de ligger på ca 70-80 kg. Jeg synes de ser veldig spinkle ut, men mulig det er bare i mitt hode. Trodde jeg var nær målet nå, men ser jeg har mye igjen og som jeg har skrevet før, de siste kg sitter som støpt. jeg er ganske så kraftig bygd, burde jeg slå meg til ro nå, eller burde jeg gå ned ca 8-10 kg til? Med hilsen fra: Jon Are
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 80-90kg om du har mye muskelmasse, 75-85kg ellers. Ender man opp som spinkel er det pga for lite muskelmasse. Anonymous poster hash: 0d489...e4c
For the ladies Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Når jeg var på det strammeste så nærmet jeg meg 70kg blank, men var da mest lav fettprosent og lite veske som gjorde at jeg så biff ut, da jeg ikke kan ha så mye volum på ei slik vekt når jeg er 175cm. Nå når jeg har endelig klart å få litt mer vekt så ligger jeg rett over 80, og har fortsatt en del å hente. 70kg på 175 er nærmest anoreksia tendenser for en på min størrelse i forhold til å se trent ut. Så noe under 80kg på 185cm synes jeg virker lavt. Ville tro du er stram på 80kg, og biff hvis du holder deg over det å bygger musklatur =) Med din høyde så ville jeg ikke trodd det var mye muskelmasse på 85kg.
KaDust Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Samboer er 183 og veier 95 kg. Det blir jo veldig individuelt likevel da, alle kropper er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Når jeg var på det strammeste så nærmet jeg meg 70kg blank, men var da mest lav fettprosent og lite veske som gjorde at jeg så biff ut, da jeg ikke kan ha så mye volum på ei slik vekt når jeg er 175cm. Nå når jeg har endelig klart å få litt mer vekt så ligger jeg rett over 80, og har fortsatt en del å hente. 70kg på 175 er nærmest anoreksia tendenser for en på min størrelse i forhold til å se trent ut. Så noe under 80kg på 185cm synes jeg virker lavt. Ville tro du er stram på 80kg, og biff hvis du holder deg over det å bygger musklatur =) Med din høyde så ville jeg ikke trodd det var mye muskelmasse på 85kg. Kommer an på hva man skal bruke kroppen til. Selv driver jeg mye med sykkelritt og bakkeløpskonkurranser og da er det mega ulempe å ha for tung kropp. Jeg er selv 185 høy og trives best med 74-77 kg kroppsvekt. Da har jeg en fin balanse mellom nok styrke og en kropp som ikke er for tung. Blir jeg lettere enn det mister jeg mye power, mens blir jeg tyngre så blir jeg for tung på sykkelen og i lengre bakker. Anonymous poster hash: 5a1c0...96a
For the ladies Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Kommer an på hva man skal bruke kroppen til. Selv driver jeg mye med sykkelritt og bakkeløpskonkurranser og da er det mega ulempe å ha for tung kropp. Jeg er selv 185 høy og trives best med 74-77 kg kroppsvekt. Da har jeg en fin balanse mellom nok styrke og en kropp som ikke er for tung. Blir jeg lettere enn det mister jeg mye power, mens blir jeg tyngre så blir jeg for tung på sykkelen og i lengre bakker. Anonymous poster hash: 5a1c0...96a Du er vel rimelig slank da vil jeg annta, litt type sykkelkropp som man stereotypisk vil tenke? Anntok han tenkte litt muskuløs ut i fra hva han skriver i første innlegget. Viktigste er vel å huske at overgangen/endringen fra muskler til fett har veldig mye å si selv uten å endre vekt.
Gjest Runforit Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Mannen min er slank, men muskuløs med lav fett prosent. Han er 186 og veier ca. 85 kg. Perfekt for han.
Gjest Coolaid Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har siden forrige jul holdt på å trene, spise nokså lavkarbo for å nå idealvekten min, Nå er jeg på ca 85-88 kg. Synes jeg bør ned til 70-80 kg. Er litt usikker på om det er for lite. Snakker endel med menn på treningssenteret som driver å jogger , og de ligger på ca 70-80 kg. Jeg synes de ser veldig spinkle ut, men mulig det er bare i mitt hode. Trodde jeg var nær målet nå, men ser jeg har mye igjen og som jeg har skrevet før, de siste kg sitter som støpt. jeg er ganske så kraftig bygd, burde jeg slå meg til ro nå, eller burde jeg gå ned ca 8-10 kg til? Med hilsen fra: Jon Are Syns det høres bra ut ! Grattis med det du har oppnådd Jeg mener at du ikke trenger å gå mer ned i vekt. I stedet for å tenke på antall kg bør du heller bruke disse tingen som en indikator: - Hvordan du ser ut i speilet - Hva du klarer å yte fysisk - Fettprosent
Pringle Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har ingen råd å gi deg, vil bare si at jeg synes du har vært kjempeflink; husker deg her fra for ett år siden. Flott å høre at du har funnet et kosthold du trives med og som funker for deg :-D
Gjest princess123 Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Pappa er 185 og veier 90-95 kg. Han er topptrent og har en del muskler. Jeg syns du skal trene deg til den kroppen du syns ser bra ut, også veier du det du veier da. Ellers har det ikke noe å si. BMI er bare å drite i.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Kjæresten min er 186 og han veier rett i underkant av 100 kg (han har en del muskler, og litt kosemage). I mine øyne ser det mye bedre ut, enn en halvtynn kar med litt muskler, men det er nå bare min mening da. Anonymous poster hash: 52750...6a5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Kjæresten min er 186 og han veier rett i underkant av 100 kg (han har en del muskler, og litt kosemage). I mine øyne ser det mye bedre ut, enn en halvtynn kar med litt muskler, men det er nå bare min mening da. Anonymous poster hash: 52750...6a5 Kjæresten min er også 186 og veier rett under 100 kg og han har stooor mage. Ikke bare kosemage. Er tydeligvis ganske forskjellig hvordan man ser ut selv om man har samme vekt og høyde. Anonymous poster hash: 792d4...4de
WubWub Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Kjæresten min er også 186 og veier rett under 100 kg og han har stooor mage. Ikke bare kosemage. Er tydeligvis ganske forskjellig hvordan man ser ut selv om man har samme vekt og høyde. Anonymous poster hash: 792d4...4de jepp, genetikk og aktivitets nivå, kosthold og muskelmasse vs fett prosen har mye å si. så er det også slik at noen menn har lettere for å samle det overflødige fettet på magen vs andre som har genetikk som sprer fettet litt mer utover kroppen. fins menn som har enoooorme mage men nesten anorektisk spinkle armer og ben ;3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå