Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaster du julekort etter jul?

Hvert år får vi 4-5julekort med bilder og noe håndskrevne gameldagse julekort, og de får henge på kjøleksapet til jula ryddes bort. Jeg får meg ikke til å kaste julekortene så de blir liggende i en skuffe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samler noen, men ikke alle.

Skrevet

Jeg har ikke klart å kaste bursdagskort som jeg fikk da jeg var fem, så nei.

Skrevet

Nei, det klarer jeg ikke. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ja, jeg leser dem og så går de rett i søpla. Men jeg sparer ikke på noen ting av sentimentale årsaker.

Anonymous poster hash: d5f4f...64f
  • Liker 1
Skrevet

Det blir veldig mange å samle opp... men tar vare på barnets, slik at hun kan lese dem når hun blir eldre om hun ønsker det. Hvis ikke kan hun kaste dem. :)

Anonymous poster hash: 1ed0c...414

Skrevet

Samlet i mange år. når juleesken kommer frem til jul, så ser jeg gjennom kortene. Hver jul. Blitt en tradisjon det også. Ser mange er døde nå,

Snart skal årets julekort legges i esken

Anonymous poster hash: ba2df...172
Skrevet

Jeg har begynt å spare på de, men kun de med bilder eller noe spesielt ved seg.

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Piller av bildene og skriver bakpå hvilket år det er fra og hvem det er.

Skrevet

Hvis det er bilder av de som sender kortet, tar jeg vare på det. Eller hvis det er et spesielt, hjemmelaget eller forseggjort kort så kan jeg ta vare på det. Eller hvis det står noe mer personlig enn "God jul og godt nyttår ønskes deg og dine"..

Men typiske LHL/Nille-kort ligger i Julepostgreia jeg har opphengt i jula, og så kastes de når jula ryddes ut.

Anonymous poster hash: dcbb3...f77
Skrevet

Kaster dem. Får kun bilde av barn jeg ikke møter og som er masseproduserte uten et eneste pennemerke på.

Anonymous poster hash: 07477...44d
Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg har tatt vare på julekort/julebrev med bilder. Men i år fikk jeg faktisk bare et julekort ... kanskje ikke så rart siden jeg ikke har sendt til noen på endel år.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Sparer på dem. De eldste jeg har tror jeg er fra 1998, da var jeg tenåring :)

Skrevet

Tar vare på alle skikkelige personlige julekort, og bursdagskort og håndskrevet brev.

Gjest incognita
Skrevet

Hehe tankene mine går umiddelbart til en Seinfeld-episode hvor de tok opp denne problemstillingen. 

Jeg vet aldri hva jeg skal gjøre med kort jeg mottar, enten det er jul, bursdag eller "lykke til i ny jobb" osv. Som regel har jeg de stående fremme en liten periode før de går i søpla. Det er riktig nok noen avsendere som betyr mer for meg enn andre, og her hender det jeg tar vare på kort og brev. 

Slike masseproduserte "God jul og godt nyttår"-kort med bilder av unger jeg strengt tatt ikke kan huske å ha møtt tar jeg ikke vare på, men lar de stå fremme ut romjulen (kanskje mest for min egen samvittighet).

Skrevet

Vi tar vare på julekort :) Har til og med tatt vare på bursdagskort fra jeg var lita :)

Skrevet

Jeg limer inn de med bilder i en perm, der jeg har alt fra dødsannonser, taler jeg har holdt, koslige så meldinger.

Men de uten bilde kaster jeg da julepyntet blir tatt ned

Anonymkode: 23203...965

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Nei, jeg kaster aldri kort.

Har tatt vare på kort fra så lenge jeg kan huske (bursdagskort/postkort/julekort etc.) Putter dem i en skoeske på rommet mitt :)

Skrevet

Det varierer litt. Hvis jeg er i det nostalgiske hjørnet når jeg rydder, så får mestaparten bli i eska si. Men det hender jeg får ryddedilla og tar vekk de mest upersonlige. Kort fra folk som ikke er blant oss lenger, beholder jeg, likeledes de som ungene skreiv da de var små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...