AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #21 Del Skrevet 1. januar 2015 Siden denne tråden er aktiv og så jeg slipper å lage en annen (er ikke TS) Kan man skade øynene ved å bruke en styrke lavere enn man burde? Jeg bruker 1.25 på det ene og 1.5 på det andre. Men kjøper en eske i ny og ned med bare 1.25 som jeg bruker på begge øynene. Ser like bra som med 1.5. Tar øynene skade av det? Anonymous poster hash: eeb07...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 1. januar 2015 #22 Del Skrevet 1. januar 2015 Siden denne tråden er aktiv og så jeg slipper å lage en annen (er ikke TS) Kan man skade øynene ved å bruke en styrke lavere enn man burde? Jeg bruker 1.25 på det ene og 1.5 på det andre. Men kjøper en eske i ny og ned med bare 1.25 som jeg bruker på begge øynene. Ser like bra som med 1.5. Tar øynene skade av det?Anonymous poster hash: eeb07...ac7 Nei, det vil jeg ikke tro. Det du kan merke er evt hodepine fordi den er 0,25 svakere, men du skader ikke øynene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #23 Del Skrevet 1. januar 2015 Nei, det vil jeg ikke tro. Det du kan merke er evt hodepine fordi den er 0,25 svakere, men du skader ikke øynene Takk! Trodde egentlig ikke det heller, men er ny med linser så prøver meg fram. Anonymous poster hash: eeb07...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #24 Del Skrevet 2. januar 2015 Når jeg bruker linser får jeg kommentarer på at jeg ser trøtt og sliten ut. Synes det selv og, feile linser kanskje? Bruker dagslinse... Noen andre som har opplevd det?Anonymous poster hash: 5f328...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 2. januar 2015 #25 Del Skrevet 2. januar 2015 Takk! Trodde egentlig ikke det heller, men er ny med linser så prøver meg fram.Anonymous poster hash: eeb07...ac7 Jeg ville uansett fulgt det optikeren har sagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. januar 2015 #26 Del Skrevet 2. januar 2015 Når jeg bruker linser får jeg kommentarer på at jeg ser trøtt og sliten ut. Synes det selv og, feile linser kanskje? Bruker dagslinse... Noen andre som har opplevd det?Anonymous poster hash: 5f328...735 Mulig det har noe for seg å bytte merke. Selv er jeg fornøyd med Aqua Comfort, men du må høre med optikeren din om du kan få prøve dem. Optiker har alltid myriader av test-esker med linser liggende, slike som ikke skal selges, og da kan du prøve forskjellige typer for å finne en linse som funker for deg utifra hvilken kurve og diameter som passer til dine øyne. Noen trenger linser som holder mer på fuktigheten, andre trenger linser som beveger seg mer på øyet. Og selvfølgelig må du få sjekket at styrken er riktig, da for svake linser kan føre til noe mer mysing som igjen fører til at du gjerne ser litt trøtt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 2. januar 2015 #27 Del Skrevet 2. januar 2015 Jeg ser at denne tråden er aktiv så jeg slenger meg på. Jeg har styrke -0.50 på det ene øyet og -0.35 på det andre. Mulig det er blitt verre nå. Kan jeg få linser eller ser jeg for "bra"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #28 Del Skrevet 2. januar 2015 Er litt vanskelig å sette dem på/ta de ut i starten, men du finner din egen teknikk etterhvert:) Har ikke hatt noen plager med mine linser, bare husk god hygiene så går det helt fint. Kan også være lurt å ha med linseetuiet + briller i starten evt. i tilfelle du mister linsen(i alle fall om du er så blind som meg uten:P) Ellers har du jo forskjellige typer linser da, og selv har jeg prøvd det meste men fant nå det som passet meg best. Dog skal du bruke dem hele tiden ville jeg nok valgt dagslinser, det er tungt å lese på skjermer med linser fordi øya blir fort tørr så du må blunke ofte. Prøv deg også frem med ulike typer linsevæske om du blir plaget. Skulle ikke tro det utgjorde så stor forskjell, men wow sier jeg bare! Var en helt ny verden da jeg byttet til en som heter noe a la eyeQ. Anonymous poster hash: 4a907...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 2. januar 2015 #29 Del Skrevet 2. januar 2015 Jeg ser at denne tråden er aktiv så jeg slenger meg på. Jeg har styrke -0.50 på det ene øyet og -0.35 på det andre. Mulig det er blitt verre nå. Kan jeg få linser eller ser jeg for "bra"? Du får linser i laveste styrke som er 0,25, er nok den styrken du har på det beste øyet. Før du kjøper linser bør du ta en ny synstest, linsestyrke og brillestyrke er ikke det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 2. januar 2015 #30 Del Skrevet 2. januar 2015 Er litt vanskelig å sette dem på/ta de ut i starten, men du finner din egen teknikk etterhvert:) Har ikke hatt noen plager med mine linser, bare husk god hygiene så går det helt fint. Kan også være lurt å ha med linseetuiet + briller i starten evt. i tilfelle du mister linsen(i alle fall om du er så blind som meg uten:P) Ellers har du jo forskjellige typer linser da, og selv har jeg prøvd det meste men fant nå det som passet meg best. Dog skal du bruke dem hele tiden ville jeg nok valgt dagslinser, det er tungt å lese på skjermer med linser fordi øya blir fort tørr så du må blunke ofte. Prøv deg også frem med ulike typer linsevæske om du blir plaget. Skulle ikke tro det utgjorde så stor forskjell, men wow sier jeg bare! Var en helt ny verden da jeg byttet til en som heter noe a la eyeQ.Anonymous poster hash: 4a907...c48 Eye Q linsevesken er kjempe god! Skulle du dog glemme den og den ikke finnes der du er, kan du prøve deg på biotrue. Den er like god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 2. januar 2015 #31 Del Skrevet 2. januar 2015 Du får linser i laveste styrke som er 0,25, er nok den styrken du har på det beste øyet. Før du kjøper linser bør du ta en ny synstest, linsestyrke og brillestyrke er ikke det samme Å, hva er forskjellen? Men jeg bør vel kanskje dra til optikeren og spørre hva de har. Sist jeg var der for linser fikk jeg beskjed om at de ikke hadde så lav styrke og jeg endte opp med nye briller i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Electron Skrevet 2. januar 2015 #32 Del Skrevet 2. januar 2015 Misunnelig kan ikke ha linser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. januar 2015 #33 Del Skrevet 3. januar 2015 Å, hva er forskjellen? Men jeg bør vel kanskje dra til optikeren og spørre hva de har. Sist jeg var der for linser fikk jeg beskjed om at de ikke hadde så lav styrke og jeg endte opp med nye briller i stedet. Vi selger iallefall noen typer i den styrken. Uansett bør du ha tilpassing og opplæring hos optiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 3. januar 2015 #34 Del Skrevet 3. januar 2015 Vi selger iallefall noen typer i den styrken. Uansett bør du ha tilpassing og opplæring hos optiker Så bra! Jeg tror jeg prøver å ta meg en tur til en av de større optikerne i sentrum og spør hva de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. januar 2015 #35 Del Skrevet 3. januar 2015 Så bra! Jeg tror jeg prøver å ta meg en tur til en av de større optikerne i sentrum og spør hva de har. Høres ut som en god ide😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå