Gå til innhold

Når bør man begynne med anti-age kremer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på når tid man skal begynne med anti-age kremer? Jeg har nettopp fylt 24.

Anonymous poster hash: 4ab93...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på når tid man skal begynne med anti-age kremer? Jeg har nettopp fylt 24.Anonymous poster hash: 4ab93...bb0

Aldri.

Det finnes ikke noe som anti-age. Aldring er tiden eller bevegelsen om man kan kalle den det. Man kan ikke gå mot tiden.

Hver dag som går vil du bli dag eldre og hvert eneste skritt du går er en skritt nærmere din egen død.

Surf heller med livet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper for å forebygge rynker er å beskytte seg mot sol.

Anonymous poster hash: ff184...305
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste antialdringskremen er solkrem, det bør man begynne med så tidlig som mulig og helst bruke hver dag.

Anonymous poster hash: 0104e...83c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 53. Og har fremdeles ikke begynt med "anti-age". Huden min er helt ok, og jeg har veldig mye færre rynker enn andre på min alder. Ikke på grunn av kremer og sånt. Men fordi mange av mine jevngamle venninner har "Syden-hud" (altfor mye soling).

Selv om jeg er stor-røyker, har jeg mye bedre hud enn dem. Og mye mindre rynker.

For all del: Jeg mener ikke at det er bra å røyke. Røyking er noe dritt. Men til dere unge jenter og damer; forsiktig med sola....

Anonymous poster hash: 8f4e9...1ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte vel i fjor med anti-aging produkter. er nå 20 år og bruker en serie fra ole henriksen (three litle wonders) som er anti aging. Det som er lurest å tenke på er solfaktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så en dokumentar på BBC for et par år siden. Anti-rynkekremer og sånn bør man begynne med seinest ved 16 år, og unngå sol, bruke solkrem, drikke rikelig med vann og variert kost, ikke røyke og drikke moderat

Anonymous poster hash: 46a00...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Bare av ren nysgjerrighet lurer jeg på når tid man skal begynne med anti-age kremer? Jeg har nettopp fylt 24.

Helt seriøst, aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt seriøst, aldri.

Hvorfor ikke det?

Anonymous poster hash: ca0f1...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes to sider av å holde huden ung - forebyggende og 'reverserende'. Den forebyggende delen er selvsagt den aller viktigste, da det er grensen for hva man kan endre når aldringen har begynt å finne sted.

Mesteparten av hudens aldring kommer av sol. Det beste du derfor kan gjøre er å bruke dagkrem med høy solfaktor hver eneste dag (uavhengig av om det er sol eller regner) og unngå solarium.

Utover det er det fuktighet som gjelder, og ikke tørke ut huden. IKKE røyk og begrens alkohol - eller i den grad du drikker, drikk ett stort glass vann for hver alkoholenhet.

99% av "antirynkekremer" og serum har ingen effekt. Det neste med beviselig effekt på huden ift. å redusere rynker, er A-vitamin (også kalt retinoid/retinol). Dette kan du finne i enkelte produkter, og det har en slags selveksfolierende effekt på huden. Når du er ung fornyer huden seg selv, ettersom du blir eldre skjer dette mindre og mindre. En mild peeling nå og da og et serum med retinol på huden to-tre netter i uken, kan ha god effekt. Men dette skal du ikke begynne med før huden din faktisk har begynt å eldes. Dersom du begynner å 'slite' ned huden med peeling og overdose av A-vitamin mens den enda er spenstig, gjør du mer skade enn du hjelper deg selv.

Utover dette er det kun kirurgi og injeksjoner.

Så svaret er at du kun fokuserer på å holde huden din frisk som den er i denne alderen og ikke tenker på å fjerne rynker som enda ikke er kommet.

Anonymous poster hash: 96b44...66f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hvorfor ikke det?

Anonymous poster hash: ca0f1...f5b

To ting: Fordi det meste er produkter som faktisk ikke hjelper mot annet enn å tømme lommeboken din. Eldring er en naturlig prosess som kroppen går igjennom. Du kan ikke kjøpe deg fri fra det.

Det er helt fantastisk. Dere moderne kvinner er smarte, flotte, intelligente på alle måter og med krevende jobber. Men når det kommer til utseende tror dere virkelig på at en krem kan redde utseende deres fra aldring.

Lev sånn noenlunde sunt og vask ansiktet med vann hver kveld. Da blir du penere enn med all krem dere kjøper. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så en dokumentar på BBC for et par år siden. Anti-rynkekremer og sånn bør man begynne med seinest ved 16 år, og unngå sol, bruke solkrem, drikke rikelig med vann og variert kost, ikke røyke og drikke moderat

Begynne med anti-age når man er 16?! Det høres vilt ut og må være et triks selgere bruker for å selge mest mulig. Jeg ville ikke ha anbefalt en 16 åring til å begynne med anti-age.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 53. Og har fremdeles ikke begynt med "anti-age". Huden min er helt ok, og jeg har veldig mye færre rynker enn andre på min alder. Ikke på grunn av kremer og sånt. Men fordi mange av mine jevngamle venninner har "Syden-hud" (altfor mye soling).

Selv om jeg er stor-røyker, har jeg mye bedre hud enn dem. Og mye mindre rynker.

For all del: Jeg mener ikke at det er bra å røyke. Røyking er noe dritt. Men til dere unge jenter og damer; forsiktig med sola....

Anonymous poster hash: 8f4e9...1ad

Det har minst like mye med gener å gjøre. Jeg har også solet meg MYE oppigjennom og røyker men har lite rynker. Det har moren og faren min også. Se på foreldrene dine så har du en god ide på hvordan huden din blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To ting: Fordi det meste er produkter som faktisk ikke hjelper mot annet enn å tømme lommeboken din. Eldring er en naturlig prosess som kroppen går igjennom. Du kan ikke kjøpe deg fri fra det.

Det er helt fantastisk. Dere moderne kvinner er smarte, flotte, intelligente på alle måter og med krevende jobber. Men når det kommer til utseende tror dere virkelig på at en krem kan redde utseende deres fra aldring.

Lev sånn noenlunde sunt og vask ansiktet med vann hver kveld. Da blir du penere enn med all krem dere kjøper. :blomst:

Vann alene vasker ikke bort smuss, forurensing og dritt. Tette porer og møkkete hud er vel den perfekte oppskrift på gusten, grå og tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; solkrem, solkrem, solkrem. Og drikk vann, ha en god hudrutine (rens og fukt), ha et godt kosthold og få deg nok søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anti-rynkekremer skal man ikke begynne med når man er 16. De fleste "anti age" kremer har null effekt, og de som har effekt (som retinol) skal man ikke bruke på såpass ung hud, da det er skadelig.

Man skal bruke dagkrem med solfaktor, som ellers er tilpasset ens hudtype.

Anonymous poster hash: 96b44...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri brukt rynkekremer og kommer nok aldri til å gjøre det. Det er bare tull og man blir ikke kvitt rynkene. Selv om de lover gull og grønne skoger, så er det tvilsomt at slike kremer funker. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å sløse penger på sånt. Dyrt er det å.

Beste en kan gjøre er å være forsiktig i sola og bruke solkrem. Hver sunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hudpleier sa til meg at det beste du kan gjøre for å unngå rynker er å tilføre fukt, fukt og fukt! Drit i antiage og bruk produkter som er rike på fuktighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste anit-rynke produktet jeg kan anbefale er solfaktor! Sola står for omtrent 90% av hudens aldring, så det er lurt å bruke det hvis du skal unngå rynker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken dagkrem med solfaktor anbefaler dere? Viktig for meg at den er uten parabener osv, og ikke testet på dyr. Finnes det da en god dagkrem med solfaktor?

P.S Jeg er ikke TS, men regner med dette er et interessant spørsmål for flertallet her :)

Anonymous poster hash: fc667...c67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...