AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Jeg vil flytte, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Stedet jeg ønsker å flytte til er 5 timer unna. Hvordan går jeg frem med det praktiske? Jeg ønsker å kjøpe leilighet der jeg tenker å flytte.Jeg kan ikke flytte dit uten å ha et sted å bo, men jeg kan jo ikke søke lån til leilighet dersom jeg ikke har fast arbeid på stedet jeg ønsker å flytte? Hvordan gjør jeg det? Må jeg dra dit og leie en periode mens jeg finner meg arbeid, for så å kjøpe leilighet når en passende dukker opp? Det er jo i så fall lite forutsigbart. Anonymous poster hash: c1b85...904
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Først få seg jobb, så flytte. Anonymous poster hash: f00e7...c8c 2
Majott Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 (endret) Er du kjent på stedet, så du vet HVOR du vil bo? Hvis ikke kan det faktisk være lurt å leie en periode. Samtidig får du også tid til å ordne med fast jobb. Du har også bedre tid på deg i kjøpsprosessen, og slipper å kjøpe det som er på markedet der og da, hvis det da ikke finnes en bolig du har absolutt lyst på. Bedre å ta seg litt tid når det gjelder slike store avgjørelser. Forresten så kan du fint søke lån til bolig på bakgrunn av jobb/inntekt du har nå. Du trenger ikke å ha jobb på stedet. Endret 29. desember 2014 av Majott
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Jeg leide i et år før jeg kjøpte da jeg flyttet til ny by. Nå spørs det kanskje litt på hvor godt du kjenner til dette stedet først, men for meg var det viktig å teste trivselen både i den nye jobben og i byen. Å leie gav meg muligheten for å kunne si opp jobben og flytte bort igjen uten å gå gjennom alle utgiftene ved å selge en bolig. Jeg søkte på og fikk meg jobb før jeg flyttet derfra. Var på to intervjuet hvor jeg fløy ned for det ene og tok det andre via skype. Det funket helt greit for meg. Anonymous poster hash: 4658f...e51
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Takk for svar alle! Jeg kjenner godt til stedet jeg planlegger å flytte til; det er stedet hvor jeg vokste opp. Jeg har sett meg ut noen blokkleiligheter i området som er akkurat passe for meg og sønnen min (det er ganske mange av disse leilighetene, og ofte noen til salgs). Selv om boligprisene er lavere dit jeg skal enn det de er her jeg bor nå, er leieprisene der svært høye (ca. 10 000 kr/mnd for ett soverom). Nå leier jeg for 6500 kr/mnd og har to soverom. Derfor er det litt kjipt å måtte leie først, men det går jo for en periode. Er du kjent på stedet, så du vet HVOR du vil bo? Hvis ikke kan det faktisk være lurt å leie en periode. Samtidig får du også tid til å ordne med fast jobb. Du har også bedre tid på deg i kjøpsprosessen, og slipper å kjøpe det som er på markedet der og da, hvis det da ikke finnes en bolig du har absolutt lyst på. Bedre å ta seg litt tid når det gjelder slike store avgjørelser. Forresten så kan du fint søke lån til bolig på bakgrunn av jobb/inntekt du har nå. Du trenger ikke å ha jobb på stedet. Krever dette at man har svært høy egenkapital eller lignende? Jeg er lavtlønnet og har akkurat nok EK til en liten leilighet med to soverom, så det er vanskelig nok for meg å få lån i utgangspunktet. Anonymous poster hash: c1b85...904
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Først få seg jobb, så flytte. Anonymous poster hash: f00e7...c8c Jeg har gjort motsatt. Galskap. Kjøpt nybygg, skal flytte, må få meg jobb. Har ikke utdanning. YOLO - eneste riktige å gjøre utfra min livssituasjon. Anonymous poster hash: 7afbc...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå