Gå til innhold

Utbetaling sykepenger fra NAV i desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er sykmeldt til over nyttår og alt av papirer er levert inn og iorden.

Han fikk utbetalt sykepenger fra nav 18.des, men fikk da utbetaling for perioden frem til 10 desember.

Når får han siste rest av sykepenger for desember?

Finner lite informasjon om akkurat det på nav sine sider kun tidligere utbetalingsdato i desember.

Håper noen vet dette, hadde satt utrolig pris på svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Ingen som har hatt sykepenger utbetalt fra nav på denne tiden før?

Skrevet

Hvis dere ikke fikk for den perioden den 18 har ikke kravet kommet til saksbehandler enda. Det er utbetaling i natt og forvaltningene har jobbet på spreng for å få ut pengene for desember. :)

Anonymous poster hash: 8b5e3...c1d

Skrevet

Ingen som vet?

Ingen som har hatt sykepenger utbetalt fra nav på denne tiden før?

Når kravet kommer til saksbehandler, det er første bud.

Det er en tidlig utbetaling i begynnelsen av hver måned som kjører måneden som har vært, kanskje det kommer på den.

Skrevet

De hadde mottatt alt de skulle før utbetalingen som var i midten av desember, så det skal ikke stå på det....

Vi regner med at det ikke ble utbetalt fordi det kunne jo hende han ville bli frisk fra den tid og ut året...

Men da er det håp for at det kommer penger på konto imorgen da, siden betaling kjøres inatt.

Skrevet

Takk for svar dere :D

Skrevet (endret)

De hadde mottatt alt de skulle før utbetalingen som var i midten av desember, så det skal ikke stå på det....

Vi regner med at det ikke ble utbetalt fordi det kunne jo hende han ville bli frisk fra den tid og ut året...

Men da er det håp for at det kommer penger på konto imorgen da, siden betaling kjøres inatt.

Fikk han utbetalt til og med den 10 desember på den 18, så har ikke NAV registrert inn kravet i systemet. Punktum. Han har hatt sykmelding til og med 10 desember, fått ny fra 11 desember. Sendes i posten, skal scannes inn osv. Pengene går ut noen dager før fra NAV. Er utbetalingsdatoen 18 så går pengene en eller to dager ut fra NAV. Så jo, jeg tviler på at de hadde kravet den datoen men bare lot være å utbetale pengene. Er kravet registrert inn så går pengene ut automatisk, just as you know. Endret av Phoenix
Skrevet (endret)

Fikk han utbetalt til og med den 10 desember på den 18, så har ikke NAV registrert inn kravet i systemet. Punktum. Han har hatt sykmelding til og med 10 desember, fått ny fra 11 desember. Sendes i posten, skal scannes inn osv. Pengene går ut noen dager før fra NAV. Er utbetalingsdatoen 18 så går pengene en eller to dager ut fra NAV. Så jo, jeg tviler på at de hadde kravet den datoen men bare lot være å utbetale pengene. Er kravet registrert inn så går pengene ut automatisk, just as you know.

Han snakket faktisk med NAV 17.des og de kunne bekrefte at det lå inne i systemet, frem til 4.januar som er sålenge sykmeldingen varer i denne omgang.

Det var jo dette vi undret oss på også.

Edit: Det var ikke slutt på sykmelding10.des og ny fra 11. heller....

Endret av *Mocca*
Skrevet

Avdeling sykepenger jobber fortsatt med papir. Altså sitter saksbehandlerne fortsatt med fysisk ark når de registrerer krav. Det er derfor merkelig at noen har sagt til deg at "alt ligger inne". Hvis del d av sykemeldinger ligger elektronisk skulle det ha vært lagt til utbetaling innen den tid. Det eneste som kommer direkte elektronisk er sykemelding del a fra legen. NAV trenger både inntektsskjema og del d av sykemeldinger tilsendt i papirformat før registrering. Etter registrering sendes dokumentene til scanning og det tar noen dager før dette dukker opp i det elektroniske arkivet.

Har du snakket med lokal eller forvaltning?

Skrevet

Avdeling sykepenger jobber fortsatt med papir. Altså sitter saksbehandlerne fortsatt med fysisk ark når de registrerer krav. Det er derfor merkelig at noen har sagt til deg at "alt ligger inne". Hvis del d av sykemeldinger ligger elektronisk skulle det ha vært lagt til utbetaling innen den tid. Det eneste som kommer direkte elektronisk er sykemelding del a fra legen. NAV trenger både inntektsskjema og del d av sykemeldinger tilsendt i papirformat før registrering. Etter registrering sendes dokumentene til scanning og det tar noen dager før dette dukker opp i det elektroniske arkivet.

Har du snakket med lokal eller forvaltning?

Han snakket med lokalt...

Det var hvertfall svaret han fikk da han snakket med nav i midten av desember, om NAV har gitt riktig eller gal informasjon ang. det kan ikke jeg svare for. Men det var informasjonen han fikk. Derfor vi lurte på hvorfor betalingen var så oppdelt også.

Men han fikk svar nå... og det lå i systemet klart til kjøring nå....

Måtte bare ringe to ganger før han fant noen som faktisk kunne svare på generelle spørsmål om utbetalingsdatoer....

Og da fikk han jo vite at det lå klart til kjøring samtidig.

Noen ganger avhenger informasjonen du får av hvem du snakker med.

Skrevet

Da skjønner jeg hva som har skjedd. Det er ikke lokal som utbetales. De sender dokumentasjonen videre og forvaltning utbetaler. Det at lokal har mottatt det de skal betyr ikke at alle papirer er fremme hos forvaltning.

Anbefaler forresten nav.no. Der kan man følge sin egen sak via "min side". Håper det ordnet seg da :)

Skrevet

Jeg fikk mine for 2 dager siden. Du kan også sjekke status på nav.no under mine sider.

Anonymous poster hash: e567a...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...