Gå til innhold

Hjelp meg å velge spisebord!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å skal kjøpe spisebord og klarer ikke å velge. Har lyst på et enkelt, klassisk og stødig bord vi kan ha i mange, mange år, prisen er mindre viktig, men har ikke lyst til å betale veldig mye mer enn 20 lapper. Står nå mellom disse:

http://www.fagmobler.no/spiseplassen/spisebord/aanno-3000-spisebord-3636#fane

http://www.hodnebo.no/bord/spisebord/tromoya-3

http://www.interia.no/butikk/produkt/skovby-27-hvitoljet-eik/

http://www.bolia.com/nn-no/sortiment/spisestuen/spisebord/03-011-15_4827

Noen som har erfaring med noen av disse? Meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte ikke det fra bolia, syns ikke det er så pent når man får så mange "staver" i bordet. Jeg syns heller ikke Tromsøya fra Hødnebø er så fint, for jeg liker ikke når beinene går opp og i ett med bordplaten.

De andre to bordene syns jeg var kjempefine. Jeg syns det dyreste var penest, syns beina var finest på det. Men selv hadde jeg nok kjøpt det fra Fagmøbler, for jeg syns ikke det andre var SÅ mye finere at det var verdt å nesten doble prisen.

Men det er min mening da, og så :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte ikke det fra bolia, syns ikke det er så pent når man får så mange "staver" i bordet. Jeg syns heller ikke Tromsøya fra Hødnebø er så fint, for jeg liker ikke når beinene går opp og i ett med bordplaten.

De andre to bordene syns jeg var kjempefine. Jeg syns det dyreste var penest, syns beina var finest på det. Men selv hadde jeg nok kjøpt det fra Fagmøbler, for jeg syns ikke det andre var SÅ mye finere at det var verdt å nesten doble prisen.

Men det er min mening da, og så :)

Jeg er veldig enig, der fikk du satt ord på noe av det jeg har tenkt på! Fordelen med det dyreste bordet (som jeg kanskje har aller mest lyst på) er at du trekker ut et sett med foter før du legger illeggsplater i. Det blir altså veldig stødig når du forlenger.Og du får det opp til 20 personer. Bare vet ikke om jeg noen gang trenger det og om det er verdt dobbel pris ift aannøbordet (som i tillegg er på salg nå!!!)... :glare:

Skrevet (endret)

Jeg likte best nr 2 jeg da, syntes det var veldig fint og ser robust ut. nr 3 var og fint

Endret av melatonin
  • Liker 1
Skrevet

Jeg likte veldig godt Tromøya fra Hødnebø :)

• Liker 2
Skrevet

Hvis du kjøper Skovby-bordet bør du ikke handle på Interia, useriøs butikk.

Anonymous poster hash: 7cc2f...0c5

Skrevet

Hødnebø har tradisjonelt hatt veldig gode produkter

Anonymous poster hash: fffa7...ef2

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte skovby-bordet best. Praktisk med ileggsplater som ligger i bordet.

Skrevet

Jeg likte Skovby best, det var mykest i formen. Men det blir dyrt, da.

Synes normalt at Bolia har mye fint, men dette bordet ble veldig ordinært for meg. Minner meg om det bordet jeg har selv, og som jeg betalte 500 kr for på IKEA (tilbud), og har beiset og lakket slik at det ser hvitoljet ut. Ikke verd 5000, synes jeg.

Anonymous poster hash: ddf01...31b
Skrevet

Likte det siste (Bolia) best.

Skrevet

Hødnebø definitivt!

De andre var enkle og stygge, for min smak. Det fra Hødnebø var robust og finest.

Meeen....smak og behag ;)

Anonymous poster hash: 79fc8...b64

• Liker 1
Skrevet

De jeg kjenner som har Skovby er ikke fornøyd med kvaliteten...

Skrevet

Masse gode svar!! Skal dra å se på Aannø-bordet i dag for å vurdere kvaliteten, høyde osv. Tilleggsplatene ligger inni bordet her også. Bolia og Hødnebø har jeg slått fra meg da de er mindre fleksible og ikke er helt stilen jeg ønsker å ha.

At Skovby er dårlig høres rart ut, da foreldrene mine har en annen ganske lik modell, og det er veldig solid og har nydelig kvalitet.

Skrevet

Masse gode svar!! Skal dra å se på Aannø-bordet i dag for å vurdere kvaliteten, høyde osv. Tilleggsplatene ligger inni bordet her også. Bolia og Hødnebø har jeg slått fra meg da de er mindre fleksible og ikke er helt stilen jeg ønsker å ha.

At Skovby er dårlig høres rart ut, da foreldrene mine har en annen ganske lik modell, og det er veldig solid og har nydelig kvalitet.

Dårlig var det vel ikke, men de syns ikke kvaliteten samsvarte med prisen. Nå husker ikke jeg nøyaktig hva som var problemet, husker bare at vi fikk klar beskjed om å styre unna. Men det var en annen modell.

Skrevet

Dårlig var det vel ikke, men de syns ikke kvaliteten samsvarte med prisen. Nå husker ikke jeg nøyaktig hva som var problemet, husker bare at vi fikk klar beskjed om å styre unna. Men det var en annen modell.

Ok, skjønner. Jeg syns egentlig også det er hakket for dyrt i forhold til mitt behov...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...