AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Mannen eller dama? Her er det jeg som betaler regningene og setter av på sparing og betaler leie og lager budsjett måned for måned. Mannen er ikke opptatt av sånt og tørr ikke å overlate ansvaret til han Men lurer jo litt på åssen andre har det ifht økonomien. Har dere felles eller separat økonomi? Her har vi felles, fordi det er så mye lettere å holde en budsjett sånn. Så har vi et felles kort som vi legger av penger til ting vi vil ha, sånn som shopping, kino o.l. Anonymous poster hash: 6fb2c...f7e
Berentsens Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Dame og dame. Stort sett felles økonomi. Felles konto til regninger, mat osv.
Gjest Olivia Benson Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Vi har separat økonomi. Jeg overfører penger til han hver måned som han betaler felles regninger med. Ellers så betaler vi egne regninger hver for oss, og har hver vår sparekonto.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Vi har felles ansvar og felles økonomi, men nå skal det sies at mye av hans inntekt går til kredittkortgjeld som han holder på å betale ned. pluss barnebidrag... så jeg føler at det er stort sett meg... for jeg betaler strøm, husleie og halvparten av maten sånn ca. og da er det tomt hos meg... så jeg føler at jeg betaler for det meste av våre felles ting... men er man gift så er man gift... vi har et regneark på nett som vi bruker til ¨å lage budsjett med. fungerer fint. Men gleder meg veeldig til han er ferdig med det hersens kredittkortet til våren... da har vi plutselig 10000 til gode hver måned... kanskje vi kan kjøpe bil Anonymous poster hash: ac432...92b 1
Kragebein Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Jeg betaler alt av regninger og husleie, og setter av litt penger til sparing hver måned, han betaler stort sett alt av matvarer og slikt. Vi har veldig ulik inntekt, så ved å gjøre det slik sitter vi igjen med ca like mye hver etter at alt er betalt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Dama i huset holder styr på økonomien. Mannen i huset er økonomisk analfabet, noe han er fullstendig klar over, og da banken stilte krav om at jeg styrte økonomien dersom vi skulle få boliglån, var han veldig lettet, og overlot med glede alt til meg. Vi har felles økonomi, og han har en egen konto der jeg setter inn "lommepenger" hver mnd. Anonymous poster hash: 30476...70e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Vi har seperat økonomi. Siden han eier leiligheten har han strøm, internett osv på ham, så sier han ifra hvor mye det blir på hver så fører jeg over det til ham (ta det med ro, jeg betaler ikke ned på huslånet hans! Betaler bare en liten sum som "leie"). I tillegg har vi en felleskonto som vi bruker til mat, litt bensin osv. Anonymous poster hash: 3b385...0d8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Vi har felles økonomi, men jeg styrer økonomien, betaler regninger og setter inn "lommepenger" på mannens konto. Dette fungerer best for oss da han ikke har økonomisk styring, mens jeg har rimelig god styring. Anonymous poster hash: 33028...7c4 1
Ryvita Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 (endret) Felles økonomi. Vi holder oversikt i lag. Bruker en liten halvtime sammen etter lønning der vi ser at alt som burde være betalt er det, at autogiro er trekt når de skal, setter overskudd fra sist mnd.til sparing, ser om vi trenger noe ekstra til kortkonto for andre betalinger (bilservice ol.) Endret 29. desember 2014 av Ryvita
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Avtalen hos oss er at begge tar ansvar for økonomien. Foreløpig er det han som sitter med det og jeg får lommepenger hver mnd. Men jeg sjekker alltid at kredittregningene er betalt innen fristen. Jeg er livredd i å havne på luksusfellen.Anonymous poster hash: d3edf...bf1
Bettina82 Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Felles økonomi. Han har kontroll på penger og betaler alt av regninger. Jeg bruker alt av penger som går ut ellers..
Majott Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Mannen eller dama? Her er det jeg som betaler regningene og setter av på sparing og betaler leie og lager budsjett måned for måned. Mannen er ikke opptatt av sånt og tørr ikke å overlate ansvaret til han Men lurer jo litt på åssen andre har det ifht økonomien. Har dere felles eller separat økonomi? Her har vi felles, fordi det er så mye lettere å holde en budsjett sånn. Så har vi et felles kort som vi legger av penger til ting vi vil ha, sånn som shopping, kino o.l. Anonymous poster hash: 6fb2c...f7e Vi har det omtrent sånn som dere. Her er det også jeg (dama) som betaler regninger, lager avtaler ang forsikring, strøm osv. Mannen er glad til for å slippe. Vi har felles økonomi, og begge har tilgang til alle kontoer. Både mannen og jeg sparer fast, og det har hver av oss styring på. Det overføres faste beløp fra hver sine lønnskonti til regningskontoen hver mnd, og vi bruker helst autogiro, så de fleste regningene trekkes automatisk.
helenaa Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Vi har felles økonomi, men separate koni og ansvar for noen regninger hver. Det som er til overs hver mnd betaler vi ekstra på den delen av lånet som egentlig er hans ansvar, for det har høyest rente. Akkurat nå tjener vi omtrent likt, men jeg har flest regninger. Så nå er det stort sett bare han som betaler ekstra på lånet. vi har god styring begge to, men jeg har nok litt høyere forbruk.
Gjest C'est la vie:) Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 Felles, men ugjevn økonomi med separate kort. Vi har begge like stort ansvar, og betaler ulike regninger. Utover det deler vi det vi har og kjøper ting i felleskap eller enighet. Aldri vært noe problem
Gjest 2JZ Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Separat økonomi, men jeg burde ha styrt han sin økonomi. Helt klart.
Gjest Runforit Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Her styrer jeg alt. Har masse kontoer der alt av lønn vi får fordeles(sparekontoer, regninger, mat etc) og så har vi en viss sum igjen som er lommepenger som brukes som vi vil.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 Han holder styr på økonomien. Men har ganske god oversikt jeg også. Vi har felles økonomi, men betaler halvparten av alt begge to. Overskuddet (25 000 i mnd fra han og 2-3000 i mnd fra meg) settes inn på felles sparekonto.Anonymous poster hash: ac02c...b83
listefyll Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 Jeg (kvinnen) holder styr på nettbanken, men økonomisk bidrar vi begge.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 Tja, mtp at han er økonom burde kanskje han gjøre det Men vi gjør det nå begge to. Men holder ikke et voldsomt budsjett for vi har så lite forbruk alikevel at det ikke er vits. Anonymous poster hash: 0e27c...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå