Gå til innhold

Sko til saltimer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg nye treningssko som jeg skal bruke på saltimer som step, puls, shape osv. Det må da være grei demping i dem, i tillegg til at jeg ønsker at de har god støtte rundt anklene, da jeg har svake ankler og har lett for å tråkke over. Har også litt bred fot, så de bør være ganske romslige i bredden. Er det noen som kan anbefale noen? Har hatt Reebook tidligere og var fornøyd med de, men jeg lurer på det finnes noen andre som jeg heller burde prøve?

Anonymous poster hash: 050b5...493
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For deg vil det kanskje ikke være lurt å satse på sko med mye demping og høy hel, et overtråkk er nok for å skade ankelen skikkelig. Med lave sko blir overtråkksfaren vesentlig redusert. Mer enn hva høye sko gjør.

Reebok nanos er en veldig god allroundsko, disse er også flate som pannekaker som vil være sikrere for svake ankler.

Anonymous poster hash: 34678...c50

Skrevet

Jeg har det siste månedene brukt Nike Free TR Fit 3 sko til step timer. Til timer som inneholder mer styrke og dans har jeg brukt Nike Free Balanza sko.

Skrevet

Du burde trene opp anklene dine og ikke holde de oppe fysisk av en sko. Med lave og flate sko så vil anklene styrkes også.

Anonymous poster hash: 9cae6...830
  • Liker 1
Skrevet

Brede flate sko: Reebok Crossfit Nano 4.0.

Jeg har dem selv og er svært fornøyd

At de er flate, betyr det at de ikke er noe særlig bygd opp inni? de ser fine ut, men gir de god støtte til anklene? De ser ikke så høye ut.

Skrevet

... og hva er crossfit, egentlig? Jeg skal altså bruke skoene til timer på Sats, som f eks step og puls og shape.

Skrevet

... og hva er crossfit, egentlig? Jeg skal altså bruke skoene til timer på Sats, som f eks step og puls og shape.

Crossfit er en form for styrketrening.

Min erfaring er at flate sko gir bedre kontakt med underlaget og bedre kontroll under styrketrening. Min erfaring det siste halvåret er at de også er bedre å bruke på Step-trening.

Jeg har bred fot, høy fotbue og ankler som lett trøs over. Den beste allroundskoen jeg har prøvd er Nike Free TR Fit 3 som anbefalt over. Balanza kan bli litt flat for step, men er fantastisk under styrketimer og dansetimer.

Skrevet

Hvis du har lett for å tråkke over, vil jeg anbefale enten å trene styrke for å trene opp muskulaturen rundt leddet, eller eventuelt å kjøpe en ankelskinne. Sko vil normalt sett ikke være nok til å forhindre overtråkk, med mindre det er snakk om høye, tunge og stive fjellsko (som ikke egner seg på treningssenter).

Ut over det vil jeg råde deg til å få hjelp til å finne riktig sko i en sportsforretning. Da kan du få en sko som passer akkurat din fot, noe som er vanskelig å finne ut før du har prøvd den.

Skrevet

Ut over det vil jeg råde deg til å få hjelp til å finne riktig sko i en sportsforretning. Da kan du få en sko som passer akkurat din fot, noe som er vanskelig å finne ut før du har prøvd den.

Ja, jeg tror jeg må gjøre det. Jeg har i tillegg høy fotbue og bruker såler, så de er et kapittel for seg disse føttene mine. Hvor bør jeg gå? Bor i Oslo.

Skrevet

At de er flate, betyr det at de ikke er noe særlig bygd opp inni? de ser fine ut, men gir de god støtte til anklene? De ser ikke så høye ut.

De har omtrent ingen drop. Det vil si høydeforskjell fra tå til hæl. De har vel en 10mm såle så de er ikke helt som vibrams barfotsko.

De er dog ikke bygget for å dempe hyppige hælstøt, men du driver vel ikke å tramper på hælen hele tiden? I så fall bør du slutte med det uansett sko.

Skrevet

Gå til Oslo Sportslager eller Løplabbet.

Men vil ikke anbefale skinner. Anklene må treners opp. Får de full støtte hele tiden, vil de bare bli svakere og man får lettere for å tråkke over.

Anonymous poster hash: 9cae6...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...