AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 å vinne for eksempel 10 millioner i lotto hadde virkelig løst ALLE mine problemer. Det er økonomi som er min evige kilde til bekymring. Anonymous poster hash: d7055...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Ok? Anonymous poster hash: 580e7...4bb 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Man løser ikke økonomiske problemer med penger Anonymous poster hash: 7c19b...3bb 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Man løser ikke økonomiske problemer med penger Anonymous poster hash: 7c19b...3bb Eh, jo!!Anonymous poster hash: fbd35...7b9 11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 å vinne for eksempel 10 millioner i lotto hadde virkelig løst ALLE mine problemer. Det er økonomi som er min evige kilde til bekymring.Anonymous poster hash: d7055...ec0 Sånn er det også med meg😊Anonymous poster hash: fbd35...7b9
BeautyBox Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Eh, jo!!Anonymous poster hash: fbd35...7b9 Ikke alltid. Noen ganger bunner økonomiske problemer i hvordan en håndterer penger, og da kan ikke selve problemet løses med at man får en masse penger rett i hendene. Da sitter det i hodet. 8
Musicman Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Det er klart at å begynne voksenlivet med ny bolig til 5 mill, ingen studielån, bil som holder i 10 år, gir et enormt stort forsprang i livet. Man skal gjøre mye feil for å rote det til da. 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Bare så synd at "alle andre" har samme løsningen. Anonymous poster hash: bf602...70d
Gjest Bud Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Bare så synd at "alle andre" har samme løsningen. Anonymous poster hash: bf602...70d Tenker du på muligheten til å vinne? Ingen av spillene til norsk tipping bedrer vinnersannsynligheten ved færre spillere.
BeautyBox Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Det er klart at å begynne voksenlivet med ny bolig til 5 mill, ingen studielån, bil som holder i 10 år, gir et enormt stort forsprang i livet. Man skal gjøre mye feil for å rote det til da. Men det å klare å holde voksenlivet slik forutsetter jo at har man såpass mye på plass i hodet at man er strukturert nok til å klare å holde på alt dette. Mange som vinner mye penger, og i utgangspunktet har slitt med økonomien pga vanskeligheter med å holde struktur, blir ofte ikke mettet på penger og bruker mer enn man har, selv om man allerede hadde mye. Jeg kjenner mennesker som har vunnet ganske mye penger i lotto og fått investert i både det ene og det andre, men som likevel har dårlig økonomi pga dårlig kontroll på eget forbruk. 2
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Det er klart at å begynne voksenlivet med ny bolig til 5 mill, ingen studielån, bil som holder i 10 år, gir et enormt stort forsprang i livet. Man skal gjøre mye feil for å rote det til da. Folk som går for lettvinte løsninger klarer jo akkurat det.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Ikke alltid. Noen ganger bunner økonomiske problemer i hvordan en håndterer penger, og da kan ikke selve problemet løses med at man får en masse penger rett i hendene. Da sitter det i hodet. Er enig i at det er mye tullete pengebruk der ute som folk er skyld i selv, men for noen er å vinne i lotto absolutt løsningen på deres økonomiske problemer(forutsett at de ikke ødsler dem bort etterpå da!). Ta min mor; Når hun har betalt leie, strøm, mat, mobil og medisinutgifter så sitter hun kanskje igjen med 30-50kr. Da kan du jo regne på hvor lenge hun må spare før hun kan kjøpe seg nye vintersko som for tiden holdes sammen av sølvteip... Anonymous poster hash: 52c0f...cd8 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Er enig i at det er mye tullete pengebruk der ute som folk er skyld i selv, men for noen er å vinne i lotto absolutt løsningen på deres økonomiske problemer(forutsett at de ikke ødsler dem bort etterpå da!). Ta min mor; Når hun har betalt leie, strøm, mat, mobil og medisinutgifter så sitter hun kanskje igjen med 30-50kr. Da kan du jo regne på hvor lenge hun må spare før hun kan kjøpe seg nye vintersko som for tiden holdes sammen av sølvteip... Anonymous poster hash: 52c0f...cd8 Hvorfor søker hun ikke supplerende sosialhjelp? Anonymous poster hash: d601a...de9
HerKommerMummi Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Det teiteste jeg vet er folk som går å drømmer om å vinne masse penger. NEI, du kommer ikke til å vinne en stor gevinst. JA, du må faktisk ta deg sammen, jobbe hardt og nedbetale gjeld. Som alle andre! Jo raskere du innser dette, jo fortere klarer du å nedbetale gjeld/spare penger. 4
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Det teiteste jeg vet er folk som går å drømmer om å vinne masse penger. NEI, du kommer ikke til å vinne en stor gevinst. JA, du må faktisk ta deg sammen, jobbe hardt og nedbetale gjeld. Som alle andre! Jo raskere du innser dette, jo fortere klarer du å nedbetale gjeld/spare penger. Enig. 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Kanskje pengeproblemene dine skyldes at du kaster dem bort på lotto og andre unyttige ting? De fleste utgifter er mulige å redusere eller fjerne hvis man virkelig går inn for det. Anonymous poster hash: fda63...12a 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #17 Skrevet 10. januar 2015 å vinne for eksempel 10 millioner i lotto hadde virkelig løst ALLE mine problemer. Det er økonomi som er min evige kilde til bekymring. Anonymous poster hash: d7055...ec0 Man trenger ikke å ha 10 millioner for ikke å ha økonomiske problemer, da er det noe galt med prioriteringsevnen. Anonymous poster hash: d601a...de9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #18 Skrevet 10. januar 2015 Er enig i at det er mye tullete pengebruk der ute som folk er skyld i selv, men for noen er å vinne i lotto absolutt løsningen på deres økonomiske problemer(forutsett at de ikke ødsler dem bort etterpå da!). Ta min mor; Når hun har betalt leie, strøm, mat, mobil og medisinutgifter så sitter hun kanskje igjen med 30-50kr. Da kan du jo regne på hvor lenge hun må spare før hun kan kjøpe seg nye vintersko som for tiden holdes sammen av sølvteip... Anonymous poster hash: 52c0f...cd8 Hvorfor søker hun ikke supplerende sosialhjelp? Anonymous poster hash: d601a...de9 Det er så merkelig det der, at alle her inne som "ikke har penger" blir stumme når en spør om hvorfor de ikke har sosialhjelp, mon tro om de ikke har krav på det fordi de skal ha nokpenger til livsopphold selv, men bruker over evne/prioriterer feil. Anonymous poster hash: d601a...de9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #19 Skrevet 10. januar 2015 Drømmer om akkurat det hver gang jeg får et flaxlodd i gave. Bare 1 mill hadde gjort livet mitt til en lek, i hvert fall de neste 6 årene. Men så skraper jeg fram gevinsten på 25kr, husker vinnersjansene, bytter inn loddet i en cola og drar på jobb. Anonymous poster hash: ab1c6...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå