Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Er det noen her som har Samsung E-700, og som vet om det finnes muligheter til å overføre bilder fra telefonen til datamaskin? Den har ikke bluetooth, men IR-enhet, men da trengs vel dyrt ekstrautstyr? Finnes det en kabel for slikt, og hvordan er det med programvaren?

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert tenkt på det selv...men jeg pleier å sende bildene som e-mail for å få de opp på datamaskinen..

Gjest Ethereal
Skrevet

Det har jeg ikke prøvd :oops: Hmm, kanskje jeg må teste det ut...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ir er trådløs forbindelse over en veldig kort avstand (snakker om få decimetere). Jeg har aldri prøvd det fra mobil, men fra pc til pc, fungerer greit det. Det forutsetter jo selvfølgelig at PCen din også har IR-port. Den finner du evt. hvis du går inn på kontrollpanelet.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

For å kunne overføre bilder og toner via pc til mobil må du ha en ir adapter. Den koster ca. 300kr. Den kan du får kjøpt hos www.datakjeden.no. Hvis du heller vil kjøpe en kabel for å overføre filer, så koster den 400-500kr. Så jeg anbefaler ir. Ir adaptere har en maks radius på ca. 1m. Med ir adapter kan du bruke den på alt mulig, f. eks, digital kamera, pc til pc osv. Jeg bruker ir og anbefaler det. Overføring via mms/wap koster en del penger. Så du sparer på å kjøpe en ir adapter.

Skrevet

Hvis du ønsker, kan du sende bildene som mms til e-postkontoen din. Du velger bare e-postadresse i stedet for nummer, skriver inn ønsket e-postadresse og trykker send. Funker glimrende! ;)

Gjest Admin'C
Skrevet

Går også ann å bruke ir som du har på laptoppen, eller låne en laptopp

Skrevet
Går også ann å bruke ir som du har på laptoppen' date=' eller låne en laptopp[/quote']

Ev. kjøpe et IR-adapter til 200kr...

Gjest Anonymous
Skrevet

Grunnen til at jeg foreslår noe annet som man slipper å betale for er at ir er på vei ut av mobiltelefonene. Nå er det bluetooth som gjelder. Så det å kjøpe noe man ikke kan bruke igjen er litt teit. Men har man pengene så er det bare å kjøpe det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...