AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Del Skrevet 29. desember 2014 Vi skal ha ribbe på torsdag. Jeg kjøpte den frossen nå på lørdag og av en eller annen grunn la jeg den i kjøleskapet og ikke i fryseren. Er den holdbar til torsdag? Anonymous poster hash: 31f11...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 29. desember 2014 #2 Del Skrevet 29. desember 2014 Er det dato på den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 29. desember 2014 #3 Del Skrevet 29. desember 2014 Når den er tint så skal den jo uansett gnis inn i rimelige mengder salt og pepper, og så ligge noen dager for at krydder og salt får trekke inn i kjøttet. (til sammenlikning hentet jeg 2,5 kilo fersk ribbe den 20., krydret og saltet grundig, pakket i aluiniumsfolie og så lå den i kjøleskapet de neste 4 dagene til den ble stekt). En frossen ribbe i kjøleskap er normalt sett ikke ferdig tint før tidligst ett døgn senere, og da er det fire dager til torsdagen. Tørk godt av den, gni den inn med mye salt og pepper, pakk i alu.folie og legg i kjøleskapet. Stek på torsdag. Det går helt utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå