Gå til innhold

Program for dagen (skjedde noe feil med den andre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tror jeg har postet dette før en gang, men jeg finner ikke igjen innlegget. Nå er det på tide å sende ut invitasjoner, og jeg er veldig nervøs for om dette går.

Det jeg har tenkt er:

16.30 Vielse (humanistisk, tar 5-15 minutter ifølge de)
17.00 Fotografering (45-60 min)/aktivitet for gjestene
18.00 Kjøre til festlokalet (tar ca 10 min)
18.15 Velkomstdrinker
19.00 Maten serveres
02.00 Lokalet stenger

Er det gjennomførbart?

Jeg er kronisk syk, så det er derfor vi må ha det litt trangt med tid - altså så jeg har sjans på å orke å komme i eget bryllup. Funker det?

Tenker at vi sier ifra etter vielsen at gratulasjoner osv taes etter fotograferingen, så kan de evt. gratulerere oss når de kommer for velkomstdrink (tenker at vi kommer først og står der den serveres).

Håper noen kan si meg at det kommer til å gå. Er så redd for at det blir for kort tid... Men jeg ser heller ikke hvordan det skal gå for min del med flere timer...

Anonymous poster hash: 7fb18...9a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes fotograferingen hørtes veldig kort ut. Vi brukte ca 2,5 time til det.

Anonymous poster hash: 51d86...f6a

Skrevet

Hvis du må ha så kort tid for din egen del, så går det. Vi hadde to timer med foto og jeg var rett og slett utslitt den siste halvtimen. Så hvis du er syk kan det være nok med en time. Bare sørg for å ha en plan for bildene.

Og så vil jeg anbefale deg å ta foto FØR vielse, ettersom dere har en trang tidsplan. Så kan dere avslutte vielsen med velkomstdrinker og gratulasjoner, og det blir mer helhet for gjestene og mindre stress for dere. Vi tok bildene før vielsen, og det var så greit! Vi fikk noen nyyydelige bilder der jeg og mannen ser hverandre i "finstasen" for første gang - bilder det vil være vanskelig å få hvis "første blikk" er under vielsen (med mindre dere har en spesiell ordning på det). Det var også greit å kunne gråte under vielsen uten å tenke på sminke og foto. ;)

Men alt i alt ser denne planen grei ut, gitt at foto går etter planen. Og det gjør den hvis fotografen har forberedt seg godt.

Skrevet

Jeg synes fotograferingen hørtes veldig kort ut. Vi brukte ca 2,5 time til det.

Anonymous poster hash: 51d86...f6a

Jeg har gjort noen bryllupsfotograferinger selv, og det har aldri tatt mer enn 60 min. Jeg har skrevet opp hvilke bilder jeg skal ta og hvor lang tid det tar ca, og det skal nok gå på 30 min for min del. Er ikke så opptatt av å ha en million oppstilte bilder, jeg vil bare fange øyeblikkene gjennom dagen og ha noen få der vi er oppstilt sammen. Forrige bryllup jeg var i brukte vi 20 min på de offisielle bildene og de var kjempefornøyd. Er nok sånn at folk ønsker seg litt forskjellige ting. :)

Hvis du må ha så kort tid for din egen del, så går det. Vi hadde to timer med foto og jeg var rett og slett utslitt den siste halvtimen. Så hvis du er syk kan det være nok med en time. Bare sørg for å ha en plan for bildene.

Og så vil jeg anbefale deg å ta foto FØR vielse, ettersom dere har en trang tidsplan. Så kan dere avslutte vielsen med velkomstdrinker og gratulasjoner, og det blir mer helhet for gjestene og mindre stress for dere. Vi tok bildene før vielsen, og det var så greit! Vi fikk noen nyyydelige bilder der jeg og mannen ser hverandre i "finstasen" for første gang - bilder det vil være vanskelig å få hvis "første blikk" er under vielsen (med mindre dere har en spesiell ordning på det). Det var også greit å kunne gråte under vielsen uten å tenke på sminke og foto. ;)

Men alt i alt ser denne planen grei ut, gitt at foto går etter planen. Og det gjør den hvis fotografen har forberedt seg godt.

Ang foto, så svarte jeg på det over. Fotografen sa selv at hun pleide å bruke 45-60 min, og når jeg har vist henne listen med hva vi ønsker mener hun det sannsynligvis ikke tar så lang tid en gang.

Er utrolig usikker ifht å se hverandre FØR vielsen. Den må vi tenke litt på. Takk for tips likevel :-)

Vi kan ikke avslutte vielsen med velkomstdrinker uansett, de har jo ikke alkohol der vi vies :P

Også er det en aktivitet som kommer til å være der, samt de får brus og kaffe og snacks.

Skrevet

Jeg har gjort noen bryllupsfotograferinger selv, og det har aldri tatt mer enn 60 min. Jeg har skrevet opp hvilke bilder jeg skal ta og hvor lang tid det tar ca, og det skal nok gå på 30 min for min del. Er ikke så opptatt av å ha en million oppstilte bilder, jeg vil bare fange øyeblikkene gjennom dagen og ha noen få der vi er oppstilt sammen. Forrige bryllup jeg var i brukte vi 20 min på de offisielle bildene og de var kjempefornøyd. Er nok sånn at folk ønsker seg litt forskjellige ting. :)

Ang foto, så svarte jeg på det over. Fotografen sa selv at hun pleide å bruke 45-60 min, og når jeg har vist henne listen med hva vi ønsker mener hun det sannsynligvis ikke tar så lang tid en gang.

Er utrolig usikker ifht å se hverandre FØR vielsen. Den må vi tenke litt på. Takk for tips likevel :-)

Vi kan ikke avslutte vielsen med velkomstdrinker uansett, de har jo ikke alkohol der vi vies :P

Også er det en aktivitet som kommer til å være der, samt de får brus og kaffe og snacks.

Vel, uansett om det blir foto før eller etter så går nok dette helt fint. :) Med 3 kvarter mellom velkomstdrikk og middag har dere litt å gå på om noe skulle skjære seg litt.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg tror det kan gå fint, dere har en halvtime etter vielse som slingringsmonn, og nok av timer til middagen tror jeg :)

Skrevet

Så bra! Takk for svar :)

Skrevet

Hva med å ta fotograferingen før vielsen? Da er du nypyntet og gjestene slipper å vente etter vielsen.

Jeg er ikke gift selv, og vet heller ikke om dette er vanlig eller om det er en "regel" om at man må/bør vies før fotograferingen.

:-)

Skrevet

Hva med å ta fotograferingen før vielsen? Da er du nypyntet og gjestene slipper å vente etter vielsen.

Jeg er ikke gift selv, og vet heller ikke om dette er vanlig eller om det er en "regel" om at man må/bør vies før fotograferingen.

:-)

Vi vil helst ikke se hverandre før vielsen, da. Spesielt min samboer er opptatt av det. :-P

De må ikke vente sånn sett, da vi har aktiviteter tilgjengelig :)

Skrevet

Vi vil helst ikke se hverandre før vielsen, da. Spesielt min samboer er opptatt av det. :-P

De må ikke vente sånn sett, da vi har aktiviteter tilgjengelig :)

Aha, det tenkte jeg ikke på ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...