Gå til innhold

Gatemusikanter


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Er det flere enn meg, som syns det høres ut som et par av dem plager katter i stedet for å spille fiolin?

Har vært på konserter med første semester musikkskolebarn, som spiller 10 ganger så bra, som han som kl halv ett i dag satt rett over gaten fra Galleriet.

Syns det burde vært en slags auditon for musikanter i byens hovedgate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Er det flere enn meg, som syns det høres ut som et par av dem plager katter i stedet for å spille fiolin?

De høres ut som plagede katter!

Men noen er faktisk bra, gså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

De høres ut som plagede katter!

Men noen er faktisk bra, gså.

De som er bra, kan umulig være i Bergen...

Ikke at jeg forventer Arve Tellefsen, men litt mer enn en plaget katt er vel ikke å forakte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Det er vel med gatemusikanter som med alt annet. Mye bra og mye dårlig. Du får bare prøve å lukke ørene for de drålige og glede deg over de som er bra. For de finnes. I hvert fall her hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De flinke gatemusikantene eksisterer enda! En sjelden gang støter jeg på en eller flere musikanter som det virkelig er verdt å stoppe opp for (og gi en slant til - som takk for den fine musikkopplevelsen). Dessverre har det dukket opp mange "humbuggartister" som ødelegger for de som virkelig kan prestere. Her i byen hadde vi i en lang periode 3 damer som hver dag spilte den ene tragiske (og veldig enkle!) trekkspillmelodien de kunne om og om igjen. Til å bli sprø av! Jeg kunne formelig se hvordan pensjonistene som gikk forbi gnei seg i henda over å få enda et bevis på hvordan disse forfærdelige utlendingene tar seg til rette i landet vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Det er ikke alle som er flinke nei... Noen ganger så setter folk seg med et eller annet tilfeldig instrument bare for å tigge oxo.

Men jeg synes det har sin sjarm med gatemusikanter jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han derre som står ved lyskrysset på torget er helt gruuuuusom. Snakk om gnikking i blinde?!

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Oslo pleier det å sitte en liten jente å spille fiolin, på Karl Johan og Stortorget.

Kan umulig være mer enn 12-13 år, og sitter fra tidlig om morgenen til langt ut på ettermiddagen, stakkars liten.

Får mest lyst til å ta henne med hjem. Uansett hvor fattige foreldrene er så skjønner jeg ikke hva som får dem til å sende lille jenta ut på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt ett par av de der i Bergen.. så jeg er enig med de andre som har hørt dem :wink: Ikke helt det store, men jeg gir dem penger for det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å gå ned Karl Johan er en pest og en plage. De har stått der nå i åresvis med sine fløyter.(peru?)

dessuten bor de i Norge. Ta seg jobb så de slipper og stå der og tigge samtidig som de plager folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...