Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2004 #1 Skrevet 30. juli 2004 Er det flere enn meg, som syns det høres ut som et par av dem plager katter i stedet for å spille fiolin? Har vært på konserter med første semester musikkskolebarn, som spiller 10 ganger så bra, som han som kl halv ett i dag satt rett over gaten fra Galleriet. Syns det burde vært en slags auditon for musikanter i byens hovedgate.
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #2 Skrevet 30. juli 2004 Er det flere enn meg, som syns det høres ut som et par av dem plager katter i stedet for å spille fiolin? De høres ut som plagede katter! Men noen er faktisk bra, gså.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2004 #3 Skrevet 30. juli 2004 De høres ut som plagede katter! Men noen er faktisk bra, gså. De som er bra, kan umulig være i Bergen... Ikke at jeg forventer Arve Tellefsen, men litt mer enn en plaget katt er vel ikke å forakte....
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #4 Skrevet 30. juli 2004 litt mer enn en plaget katt er vel ikke å forakte.... Hva med to plagede katter?
Gjest Fighter Skrevet 30. juli 2004 #6 Skrevet 30. juli 2004 Det er vel med gatemusikanter som med alt annet. Mye bra og mye dårlig. Du får bare prøve å lukke ørene for de drålige og glede deg over de som er bra. For de finnes. I hvert fall her hos oss.
Vivekke Skrevet 30. juli 2004 #7 Skrevet 30. juli 2004 De flinke gatemusikantene eksisterer enda! En sjelden gang støter jeg på en eller flere musikanter som det virkelig er verdt å stoppe opp for (og gi en slant til - som takk for den fine musikkopplevelsen). Dessverre har det dukket opp mange "humbuggartister" som ødelegger for de som virkelig kan prestere. Her i byen hadde vi i en lang periode 3 damer som hver dag spilte den ene tragiske (og veldig enkle!) trekkspillmelodien de kunne om og om igjen. Til å bli sprø av! Jeg kunne formelig se hvordan pensjonistene som gikk forbi gnei seg i henda over å få enda et bevis på hvordan disse forfærdelige utlendingene tar seg til rette i landet vårt...
Gjest Lilleulv Skrevet 30. juli 2004 #8 Skrevet 30. juli 2004 Det er ikke alle som er flinke nei... Noen ganger så setter folk seg med et eller annet tilfeldig instrument bare for å tigge oxo. Men jeg synes det har sin sjarm med gatemusikanter jeg
Rapitap Skrevet 30. juli 2004 #9 Skrevet 30. juli 2004 Ja han derre som står ved lyskrysset på torget er helt gruuuuusom. Snakk om gnikking i blinde?! :evil:
Felicia Skrevet 30. juli 2004 #10 Skrevet 30. juli 2004 Her i Oslo pleier det å sitte en liten jente å spille fiolin, på Karl Johan og Stortorget. Kan umulig være mer enn 12-13 år, og sitter fra tidlig om morgenen til langt ut på ettermiddagen, stakkars liten. Får mest lyst til å ta henne med hjem. Uansett hvor fattige foreldrene er så skjønner jeg ikke hva som får dem til å sende lille jenta ut på den måten.
dreamy Skrevet 30. juli 2004 #11 Skrevet 30. juli 2004 Har hørt ett par av de der i Bergen.. så jeg er enig med de andre som har hørt dem Ikke helt det store, men jeg gir dem penger for det :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #12 Skrevet 30. juli 2004 Å gå ned Karl Johan er en pest og en plage. De har stått der nå i åresvis med sine fløyter.(peru?) dessuten bor de i Norge. Ta seg jobb så de slipper og stå der og tigge samtidig som de plager folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå