AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Dette begynner å bli ett problem for meg, og jeg vet ikke helt hvem jeg skal henvende meg til siden jeg ikke har sykelig overvekt, og vipper mellom normalvektig og overvektig på BMI skalaen. Det er ikke overvekten i seg selv som fremstår som et problem for meg, men at fettet legger seg spesielt i mageregionen. Siden puberteten har jeg konsekvent holdt inn magen hele tiden for å prøve å forminske problemet, hvis jeg noen gang slapper av magemusklene og lar magen ut i sin naturlige form tror som regel folk at jeg blåser opp magen min. Jeg lar de tro det. Sannheten er at jeg føler meg normalvektig ellers i kroppen, men at magen min er ett evig problemområde jeg ikke klarer å bli kvitt. Jeg både trener og spiser sunt, men mitt inntrykk er at om jeg skal spise meg mett må jeg leve med denne kroppen. Min eneste mulighet for en slank kropp er om jeg blir villig til å gå sulten. Av erfaring vet jeg jo at dette fungerer, men det er alltid midlertidig da jeg som regel "sprekker" siden det er en livsstil som ikke faller meg naturlig. Jeg lurer veldig mye på om det er noe annet jeg kan gjøre for å føle meg mer komfortabel i min egen kropp. Når jeg kjenner på den bulene magen min som ser ut som bærer et barn kjennes det ikke ut som en mage med masse fett, men ett lite fettlag før det er bare hard mage. Er det innvollene som tar så mye plass? Jeg føler at andre med min vekt har en mye bedre proposjonert kropp hvor lår, rumpe og hofter samsvarer med resten. Jeg føler jeg har en normal kropp og en svært overvektig mage som jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere... Jeg må ha noe hjelp. Jeg ville virkelig gjort hva som helst for å ha en kropp jeg var fornøyd med (og det er ikke en supermodellkropp). Anonymous poster hash: 576f1...d53
Lillesiren Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Det kan jo være det er noe du ikke tåler av matvarer som gjør deg oppblåst? 1
Gjest Runforit Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Hva er høyde, alder og vekt? Hvordan er balansen mellom muskler og fett? Om du har liten muskelmasse så ser en fort tynnfeit ut. Med mer muskler og lavere fettprosent så vil du blir mer fit og stram.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Hva er høyde, alder og vekt? Hvordan er balansen mellom muskler og fett? Om du har liten muskelmasse så ser en fort tynnfeit ut. Med mer muskler og lavere fettprosent så vil du blir mer fit og stram. Jeg er ca 165 cm høy, veier 70 kg og er 25 år. Joda, så er jo ikke resten av kroppen noen modellkropp, men syns faktisk den ser OK ut. Men magen ser jo ut som om det bor noen inni der! Det er for mye fett på kroppen min, men jeg har muskler også! Jeg trener ca 2 ganger i uka som ikke er supermye, men får bevegd kroppen min Kanskje jeg kan poste bilde så du skjønner hva jeg mener... Anonymous poster hash: 576f1...d53
Gjest Runforit Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er ca 165 cm høy, veier 70 kg og er 25 år. Joda, så er jo ikke resten av kroppen noen modellkropp, men syns faktisk den ser OK ut. Men magen ser jo ut som om det bor noen inni der! Det er for mye fett på kroppen min, men jeg har muskler også! Jeg trener ca 2 ganger i uka som ikke er supermye, men får bevegd kroppen min Kanskje jeg kan poste bilde så du skjønner hva jeg mener... Anonymous poster hash: 576f1...d53 Kan gjerne slenge med et bilde eller sende på PM. Jeg tror ikke at det skal så mye til for at du skal bli fornøyd så lenge du spiser bra og trener
Bollaa1 Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre med det, gener bestemmer hvor på kroppen fettet lagres. Kjenner mange som legger seg rundt magen og armene, og noen rumpe og lår. Tren magemusklene, men husk at kondisjon også er viktig.
Nancy Drew Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Jeg tror du kan ha stor nytte av hard koordinasjonstrening i kombinasjon med tung styrketrening. Fettet i mageregionen må forbrennes ved hardt arbeid (trening), men å få rettet opp i en slapp mageregion krever målrettet fokus på kjernemuskulatur. Dette vil gjerne kreve innsats over en lang periode før du virkelig får tak på problemområdet. For øvrig: har du tatt blodprøver hos legen mtp hormonelle tilstander/sykdommer?
Nancy Drew Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 *kondisjonstrening - autokorrekturfail
Gjest Coolaid Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Du er kvinne.... det er naturlig at du har litt fett på magen.... Legg ut et bilde av magen din eller tilsvarende... syns dette høres rart ut. Endret 4. januar 2015 av Coolaid
Gjest Trollkarlen Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Hvis du sliter med at det føles som om alt bare flyter ut, så kan du google eller youtube "stomach vacuum". Fjerner ikke fett, men hjelper om det er oppblåst mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå