AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Hei! Kvinne, midten av 20-årene, jeg trenger hjelp til å finne rette foundation. Har i de siste årene vært ganske fin i huden, og har brukt BareMinerals pudder foundation. Så skulle jeg ha ny og tenkte å prøve den nye flytende fra samme merke. Likte den veldig godt, men det gjorde ikke huden min og jeg fikk skikkelig utbrudd. Etter 3-4 uker med flytende gikk jeg da tilbake til vanlig pudder - men nå 2-3 mnd senere er det enda ikke bedre, nesten verre. Det er hovedsakelig langs kjaken (og litt oppover) på spesielt ene siden, og i det siste også under haken. Vet noen om passende foundation for meg? Som både dekker og ikke trigger kviser? Jeg har gode hudrutiner, med merker fra md, Elisabeth Arden (som overtok for md), og babor. Nå er det såpass ille at jeg også vurderer henvisning til hudlege. Så ja, jeg er takknemlig for alt av tips! Anonymous poster hash: 2987f...2a6
vimsefrøken Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Er du sikker på at det er pga foundation du bruker? Jeg opplevde selv å plutselig få utbrudd på kjeven og under haken. Dette området får man gjerne hormonelle utbrudd, og jeg fikk mine i en periode hvor hormonene mine var helt i ubalanse. Foundation som fungerer for meg og som ikke gir min acne-prone hud utbrudd er: - Eva Garden Perfekt skin og Eva Garden Double last i flytende Foundation - Bare Minerals Matte Foundation (den orginale inneholder bismuth som huden min ikke liker) - Glo Minerals Pressed Foundation - Terre D`oc mineral foundation (absolutt favoritt men håpløs å få tak i for øyeblikket)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Er du sikker på at det er pga foundation du bruker? Jeg opplevde selv å plutselig få utbrudd på kjeven og under haken. Dette området får man gjerne hormonelle utbrudd, og jeg fikk mine i en periode hvor hormonene mine var helt i ubalanse. Foundation som fungerer for meg og som ikke gir min acne-prone hud utbrudd er: - Eva Garden Perfekt skin og Eva Garden Double last i flytende Foundation - Bare Minerals Matte Foundation (den orginale inneholder bismuth som huden min ikke liker) - Glo Minerals Pressed Foundation - Terre D`oc mineral foundation (absolutt favoritt men håpløs å få tak i for øyeblikket) Hmm, dette var interessant. Det var faktisk den BareMinerals matte jeg brukte tidligere, og som ikke har gitt meg problemer. Da jeg reagerte på den flytende og skulle tilbake på pudder så kjøpte jeg den originale - og ikke matte. Hun i butikken mente fargen var bedre og sa at hvis jeg ikke reagerte på matte så skulle jeg ikke reagere på denne heller. Men da er det jo mulig at det er derfor jeg fremdeles ikke er blitt bedre. Jeg tror nok det skyldtes foundation ja, for problemene startet helt på likt med at jeg skiftet foundation. Jeg har i mellomtiden startet på nye p-piller, som nok også forstyrrer litt, men problemene med huden startet før jeg begynte på de. Ellers tusen takk for et godt innlegg, tror jeg skal gå tilbake på matte foundation, eventuelt prøve noen av de andre du foreslår her . Er så fortvilende å se at huden ikke vil bli bedre, er mye mindre komfortabel uten sminke nå enn tidligere. Anonymous poster hash: 2987f...2a6
vimsefrøken Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Hmm, dette var interessant. Det var faktisk den BareMinerals matte jeg brukte tidligere, og som ikke har gitt meg problemer. Da jeg reagerte på den flytende og skulle tilbake på pudder så kjøpte jeg den originale - og ikke matte. Hun i butikken mente fargen var bedre og sa at hvis jeg ikke reagerte på matte så skulle jeg ikke reagere på denne heller. Men da er det jo mulig at det er derfor jeg fremdeles ikke er blitt bedre. Jeg tror nok det skyldtes foundation ja, for problemene startet helt på likt med at jeg skiftet foundation. Jeg har i mellomtiden startet på nye p-piller, som nok også forstyrrer litt, men problemene med huden startet før jeg begynte på de. Ellers tusen takk for et godt innlegg, tror jeg skal gå tilbake på matte foundation, eventuelt prøve noen av de andre du foreslår her . Er så fortvilende å se at huden ikke vil bli bedre, er mye mindre komfortabel uten sminke nå enn tidligere.Anonymous poster hash: 2987f...2a6 De som selger tenker kanskje ikke på det at den orginal Bare Minerals inneholder bismuth som utrolig mange reagerer på, både med kviser/hudormer og eksem. For min del klør jeg i hjel i huden hvis jeg bruker den orginale, men den matte er nyere, og de har da laget denne uten bismuth. Hvorfor i all verden de fortsetter å produsere produkter med bismuth i når de vet at det er så mange som reagerer på det er noe jeg ikke kan forstå. Men det er vel noe med at bismuth gir den glødende effekten mange er ute etter. Takke meg til en matt foundation som ikke gir meg urenheter/kløe/utslett sier jeg bare. Ingen av de jeg beskriver ovenfor har bismuth i seg, så hvis du tror det kan være den ingrediensen du reagerer på så er alle disse trygge. Grunnen til at jeg spurte om det kunne være hormonelt er fordi langs kjeven og under haken er typiske steder for hormonelle utbrudd. Mens feil hudpleie eller sminke pleier å vise seg på andre steder i ansiktet. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Jeg får hormonelle utbrudd som helt klart forverres av foundation, så for meg ble det nødvendig å kutte det ut til hverdagsbruk. Jeg hsr prøvd alle merkene du nevner uten hell. Så er det nok ppiller og som er årsaken vil jeg tro. Anonymous poster hash: b0bf3...324
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 De som selger tenker kanskje ikke på det at den orginal Bare Minerals inneholder bismuth som utrolig mange reagerer på, både med kviser/hudormer og eksem. For min del klør jeg i hjel i huden hvis jeg bruker den orginale, men den matte er nyere, og de har da laget denne uten bismuth. Hvorfor i all verden de fortsetter å produsere produkter med bismuth i når de vet at det er så mange som reagerer på det er noe jeg ikke kan forstå. Men det er vel noe med at bismuth gir den glødende effekten mange er ute etter. Takke meg til en matt foundation som ikke gir meg urenheter/kløe/utslett sier jeg bare. Ingen av de jeg beskriver ovenfor har bismuth i seg, så hvis du tror det kan være den ingrediensen du reagerer på så er alle disse trygge. Grunnen til at jeg spurte om det kunne være hormonelt er fordi langs kjeven og under haken er typiske steder for hormonelle utbrudd. Mens feil hudpleie eller sminke pleier å vise seg på andre steder i ansiktet. Lykke til Tusen takk! Det er ikke bare langs kjeven, det er også godt oppover kinnet. Og jeg ser det dukker opp der jeg bruker mest sminke, så er ganske sikker på at det skyldes sminke. Men skal ha det i bakhodet. Har kjøpt den matte nå og skal prøve den litt nå. Jeg får hormonelle utbrudd som helt klart forverres av foundation, så for meg ble det nødvendig å kutte det ut til hverdagsbruk. Jeg hsr prøvd alle merkene du nevner uten hell. Så er det nok ppiller og som er årsaken vil jeg tro. Anonymous poster hash: b0bf3...324 Jeg tror ikke det er p-piller som er årsaken hos meg ettersom jeg ikke gikk på p-piller da utbryddene startet. Anonymous poster hash: 2987f...2a6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Ts: hvordan påfører du sminke? Det mange desverre glemmer er at sminke ofte er yngleplasser for bakterier. Rene bakterie-rugekassene der de står varmt og fuktig på badet. Vi dypper tillitsfullt fingre, uvaskede koster eller svamper nedi, og vips så har vi uka etter en ny milliard bakterier. Og det er ok-ish så lenge huden er hel og frisk. I det øyeblikket du får bakterier i en rift eller svakhet i huden (som en kvise)? Da har du et problem, og med letthet en infeksjon. Så om du vil bruke sminke: husk å bare bruke rene ting som IKKE har vært borti huden din i sminken. Gjerne en finger, altså. Den er det aller letteste å desinfisere. Og kast sminke som trolig yngler av urenheter...Anonymous poster hash: 3c224...42d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Har brukt tikei nå i flere år, det er en foundation som aldri har trigget min sensitive hud og jeg har forsøkt mange merker. Det er kanskje ikke det mest ideelle fargeutvalget, men det er få, gode ingredienser som jeg til og med har sovet med på uten at det har gitt meg kviser. En ulempe at det kun kan kjøpes over nett da, men siden de har en avdeling i Norge så tar det ikke lang tid å få det i posten Anonymous poster hash: 5735a...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå