AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Avsluttet min første (enkel) pergokur nå i desember. Er 6-7 dpo i dag, og er pga. mensmurringer og kviser (som jeg får hver måned på denne tiden her) overbevist over at jeg ikke er gravid. Så har begynt å "planlegge" neste kur. Har altså hentet ut en resept, og når jeg går inn å sjekker på mineresepter.no, så står det reit 3 der. Planen fra gyn var å ta denne enkle kuren jeg er ferdig med, for så å fortsette med to doble (men pause mellom). Betyr reit 3 tre resepter? I så fall, har jeg en for lite. Er også usikker på om jeg skal kjøre på med dobbel, eller om jeg bare skal ta en enkel igjen. Ble syk rett før el, men fikk gjort mitt akkurat når jeg hadde nesten positiv/positiv el-test og masse el-slim. I arket jeg fikk med gyn stod det annenhver dag, men det ble litt vanskelig da. Hva hadde du gjort? (har el til vanlig, men prøvetiden har vært lang. fikk el ca. til vanlig tid under kuren) Anonymous poster hash: f26f2...051
Gjest Solstråla88 Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Reit 3 betyr nok 3 ganger ja. Det er jo ikke verre enn å ringe for å få mer. Du har jo nok til ennkur til, om du bare har brukt en pakke.
Skyblue Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Her er mensmurringer og kviser så tidlig som 6-7 dpo graviditetstegn for min del! men alright, alle er forskjellige.
Essie_ Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Reit 3 betyr at resepten kan brukes fire ganger totalt. Men bare ring gynekologen og be om ny resept når du trenger, hvis ikke det klaffer før. Lykke til! Jeg har blitt gravid to ganger med pergokur, og hadde også EL "av meg selv".
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Her er mensmurringer og kviser så tidlig som 6-7 dpo graviditetstegn for min del! men alright, alle er forskjellige. Har dette hver syklus. Synes det har vært ekstra mye denne gangen her, men det kan jo også være pga. pergoen. Testet i dag tidlig, og den viste negativt. Vet det er altfor tidlig, men kunne ikke la være Er 9 eller 10 nyttårsaften, tenker å teste igjen da. Anonymous poster hash: f26f2...051
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Reit 3 betyr at resepten kan brukes fire ganger totalt. Men bare ring gynekologen og be om ny resept når du trenger, hvis ikke det klaffer før. Lykke til! Jeg har blitt gravid to ganger med pergokur, og hadde også EL "av meg selv". Altså, at jeg kan hente den ut 4 ganger til? (har hentet ut en fra før, men da stod det kanskje reit 4 før jeg hentet den? sjekket ikke dette..) Så bra at du ble gravid Var det enkel eller dobbel du brukte? Og hvor mange kurer tok du? Anonymous poster hash: f26f2...051
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Reit 3 betyr nok 3 ganger ja. Det er jo ikke verre enn å ringe for å få mer. Du har jo nok til ennkur til, om du bare har brukt en pakke. Ja, må gjøre det Anonymous poster hash: f26f2...051
Skyblue Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Har dette hver syklus. Synes det har vært ekstra mye denne gangen her, men det kan jo også være pga. pergoen. Testet i dag tidlig, og den viste negativt. Vet det er altfor tidlig, men kunne ikke la være Er 9 eller 10 nyttårsaften, tenker å teste igjen da. Anonymous poster hash: f26f2...051 Skjønner Testet også i dag, 8 dpo, hehe. Men selvfølgelig negativ, what else! Altfor tidlig! Håper på det beste for oss begge da!
Gjest Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Altså, at jeg kan hente den ut 4 ganger til? (har hentet ut en fra før, men da stod det kanskje reit 4 før jeg hentet den? sjekket ikke dette..) Så bra at du ble gravid Var det enkel eller dobbel du brukte? Og hvor mange kurer tok du? Anonymous poster hash: f26f2...051 Reit betyr hvor mange ganger du kan hente ut det på resepten i tillegg til første gang. Dvs at Reit 3 betyr at du kan ta ut 4 pakker totalt. Du har tatt ut en pakke, så nå har du 3 igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Skjønner Testet også i dag, 8 dpo, hehe. Men selvfølgelig negativ, what else! Altfor tidlig! Håper på det beste for oss begge da! Vi får krysse fingrene Anonymous poster hash: f26f2...051
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Reit betyr hvor mange ganger du kan hente ut det på resepten i tillegg til første gang. Dvs at Reit 3 betyr at du kan ta ut 4 pakker totalt. Du har tatt ut en pakke, så nå har du 3 igjen. Takk for svar Anonymous poster hash: f26f2...051
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Så da har jeg tre pakker igjen å hente. Hvis jeg skal følge oppskriften til gyn, er det en pakke for lite.. I og med at jeg ble syk og ikke fikk gjort det annenhver dag, men bare den dagen det var el-slim og testen var nesten positiv/positiv (og 5 dager før det igjen...), hadde dere da fortsatt oppskriften til gyn, og dermed ringt inn for å få enda en resept til slutt? Eller hadde dere bare tatt en enkel nå, og deretter en dobbel etter det? Anonymous poster hash: f26f2...051
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 opp=) Anonymous poster hash: f26f2...051
Essie_ Skrevet 30. desember 2014 #14 Skrevet 30. desember 2014 Så bra at du ble gravid Var det enkel eller dobbel du brukte? Og hvor mange kurer tok du?Anonymous poster hash: f26f2...051 Tok fire enkle kurer - fikk EL ca cd 16-18 hver kur samt syklusen etter. Ble gravid på kur to og fire. Mistet dessverre begge gangene, men det behøver ikke ha noe med pergoen å gjøre. Ble spontant gravid første syklus etter utskrapningen etter den andre aborten - og den sitter fortsatt 33 uker senere
Essie_ Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Så da har jeg tre pakker igjen å hente. Hvis jeg skal følge oppskriften til gyn, er det en pakke for lite.. I og med at jeg ble syk og ikke fikk gjort det annenhver dag, men bare den dagen det var el-slim og testen var nesten positiv/positiv (og 5 dager før det igjen...), hadde dere da fortsatt oppskriften til gyn, og dermed ringt inn for å få enda en resept til slutt? Eller hadde dere bare tatt en enkel nå, og deretter en dobbel etter det?Anonymous poster hash: f26f2...051 I følge min gynekolog har det ingen hensikt å ta dobbel kur hvis enkel gir eggløsning. Det gir ikke større sjanse for befruktning, bare økt risiko for bivirkninger og overstimulering.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #16 Skrevet 30. desember 2014 I følge min gynekolog har det ingen hensikt å ta dobbel kur hvis enkel gir eggløsning. Det gir ikke større sjanse for befruktning, bare økt risiko for bivirkninger og overstimulering. Hmm, nå ble jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Har eggløsning fra før da, får pergo for å booste den litt.. Anonymous poster hash: f26f2...051
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. desember 2014 #17 Skrevet 30. desember 2014 Hmm, nå ble jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Har eggløsning fra før da, får pergo for å booste den litt..Anonymous poster hash: f26f2...051 Du gjør som gynekologen din har gitt beskjed om.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Skjønner Testet også i dag, 8 dpo, hehe. Men selvfølgelig negativ, what else! Altfor tidlig! Håper på det beste for oss begge da! Hvordan går det med testingen din? Testen jeg tok i dag tidlig var klart negativ. Anonymous poster hash: f26f2...051
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Du gjør som gynekologen din har gitt beskjed om. Tror jeg har landet på å gjøre det, ja Anonymous poster hash: f26f2...051
Skyblue Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 Hvordan går det med testingen din? Testen jeg tok i dag tidlig var klart negativ. Anonymous poster hash: f26f2...051 Intet nytt spennende 10 dpo i dag og fremdeles bare skyggestrek. Så begynner å miste håpet bittelitt. Ville ha et klart svar i dag, så jeg vet om jeg med sikkerhet kan drikke alkohol, men er fortsatt like spørrende som i går! Får ta en test til i kveld og se, men størst sannsynlig tar jeg meg ett par glass cider/vin. Blir ikke fylla, bare litt kos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå