Gå til innhold

Jeg er en kjedelig mor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er snart denne julen ferdig og vi kan komme tilbake til hverdagen igjen..

Jeg og min 4 år gamle datter har tilbragt dagene siden 1.juledag, stort sett i pysjen, sett masse jule/barnefilmer på tv, lekt med lekene hun fikk på julaften, spist godt og bare hatt en helt rolig jul..

På julaften var min mor her og veslas far, og på lørdag tok vi bussen til butikken og en kjapp tur innom lekeplassen, men ellers har vi bare vært hjemme.

De venninnene som sa vi kunne møtes med barna i romjulen, har bare vært opptatt med egen familie og juleselskaper.

I tillegg er det knapt snø her vi bor, så vi har ikke kunne gått ut å aket. Filmene på kino har vi enten sett eller så fenger det ikke, og ellers lite aktiviteter. Vi har heller ingen familie her.

På kvelden etter vesla er lagt, sitter jeg med dårlig samvittighet over dagens aktiviteter. Hun har jo ikke sagt at hun har kjedet seg, men det er jo mer "minnene" man sitter igjen med etter å ha vært hos mamma som betyr noe. Alt i alt - kjedelig..

Helgene er heldigvis kortere, og som regel er det mer som skjer, men sånne lange ferier på flere uker som dette, er ett mareritt når man ikke har noen planer.

Flere som har det sånn? Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 5396e...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alenemor til ei på 9 år. Vi har aldri det kjedelig, i allefall datteren sier det slik, vi gjør alt i sammen, går på butikk, handler, hun hjelper å rydde hjemme, leker sammen, vi sitter ikke hver for seg på vårt eget rom. Av og til går hun på besøk til venninnene sine og andre ganger kommer de til oss. Har egentlig ikke tid å kjede oss i ferien. Hun fikk så mange gaver at vi skal holde på å leke med de helt til skolen starter, ellers ser vi ikke så mye på tv, og ja, vi også treffes med andre som har barn på hennes alder, det skjer kanskje 2-3 ganger i måneden. Da går vi på kafé, restaurant eller lekeland

Anonymous poster hash: 9325f...817

Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg, ts. Pysj, inne, lekt med leker, sett filmer, kost oss, slappet ordentlig av. Vi har vært i sentrum en tur, og vi har lekt i snøen. Ellers vært alene hjemme oss to, siden jeg også er alenemor. Ingen av mine venninner bryr seg med å invitere oss med på ting, de finner heller på ting med vennepar. Ekskluderende "venner". Men, ungen min virker så fornøyd og glad, endelig ordentlig kvalitetstid, og masse tid med mammaen sin. Selvfølgelig har jeg litt dårlig samvittighet, men har ikke alle mødre det? Vi har lest masse bøker, spilt spill, pratet masse. Det er også gode stunder, trenger ikke alltid å skje en masse for at ungen skal få gode minner.

Anonymous poster hash: 6d426...c0e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du er ikke en kjedelig mor :) synes du har gjort mye fint med datteren din. Hvorfor skal vi i dag gjøre helt utrolige ting for at ungene skal ha det gøy? holder det ikke med en nær og mor, som er oppegående, frisk ( ingen rusmisbruk ) og kjærlig? Du har gjort det alle gjør i disse tider, vet ikke hvorfor du skal sitte med dårlig samvittighet.

Endret av Carmen.
Skrevet

Jeg tror ikke du skal tenke for mye over det. Jeg tror det er mye viktigere for din datter at du skaper et trygt hjem for henne, og viser henne kjærlighet og oppmerksomhet, enn at det stadig skjer spennende og nye ting.

• Liker 1
Skrevet

Du er ihvertfall ikke en kjedelig mor :) Høres koselig ut det dere har gjort og tror helt sikkert datteren din setter pris på det også. Må vel ikke alltid skje så mye.

• Liker 1
Skrevet

Det der gir koselige minner, ikke kjedelige! Og jeg skjønner ikke hvorfor man er så redd for at ungene kjeder seg? Er det virkelig skadelig at de lærer nedstressing og avslapning i ferier, istedet for å farte rundt på alt mulig hele tiden?

Jeg er garantert en kjedelig mamma hvis det du beskriver i hovedinnlegget kvalifiserer til det. Og jeg har ikke dårlig samvittighet om ungen sier ti ganger på en dag at hun kjeder seg heller. :) Jeg mener de har godt av det, og etter en stund med å "se i veggen" så finner de som regel på noe å leke med selv.

Å kjede seg = utvikling av fantasien.

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det høres kjedelig ut jeg!

Regner med at dere som alle andre har travle dager med å stå opp tidlig, stresse avgårde til barnehage og evt jobb/skole, lange dager og noen få timer sammen før barnet må legge seg.

For jenta må det ha vært godt med slækkedager sammen med mammaen i pysjen og få leke med mange nye leker, ha god tid og bare kose seg. Tror ikke barn nødvendigvis trenger full action hele tiden.

Høres ut som ei koselig og rolig romjul i mine ører :)

• Liker 2
Skrevet

Folk og barn er ulike. Noen barn er rolige og liker å ha det sånn. Er bare du som kjenner barnet ditt nok til å vite om dette er kjedelig for henne eller akkurat slik hun foretrekker det.

Anonymous poster hash: c50a9...e74
Skrevet

Hvorfor ikke gå ut på tur da, så får dere litt luft? Synes ikke det høres ut som dere har hatt det kjedelig, men litt ensformig kanskje. Ta med lunsjen ut i skogen, lag en gapahuk, tenn bål, klatr i trær. Tror slike aktiviteter skaper sterkere minner enn å sitte i pysj å se på tv, men det er også deilig innimellom.

Skrevet

Hvorfor ikke gå ut på tur da, så får dere litt luft? Synes ikke det høres ut som dere har hatt det kjedelig, men litt ensformig kanskje. Ta med lunsjen ut i skogen, lag en gapahuk, tenn bål, klatr i trær. Tror slike aktiviteter skaper sterkere minner enn å sitte i pysj å se på tv, men det er også deilig innimellom.

Kanskje ikke så lett å lage en gapahuk når man kun er en mor og en fireåring? Har du gjort det noen gang, kun deg og en fireåring?

Anonymous poster hash: 32798...53c

Skrevet

Jeg syntes det hørtes koselig ut jeg :vetikke:

Anonymous poster hash: 0984e...be2
Skrevet

Kanskje ikke så lett å lage en gapahuk når man kun er en mor og en fireåring? Har du gjort det noen gang, kun deg og en fireåring?Anonymous poster hash: 32798...53c

Nei, men har gjort det med min 1,5 åring. Grankvister mellom noen trær, en pinne på tvers og mer grankvister blir tak. Holdt til meg og guttungen, og vi fikk i oss både kakao og klementiner der inne. Den trenger ikke være regntett og plass til en hel familie.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...