Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #1 Del Skrevet 30. juli 2004 Mine barn i begynnelsen av tenårene kommuniserer med vennene sine på MSN. Noe som har fungert veldig bra. Nå har jeg fått vite at min ene datter (13) har blitt kontaktet av en person (som sier han er 18) som lokket henne med å fylle opp kontantkortet hennes hvis hun ga fra seg tlfnr. Hun brøt reglene vi har og oppga nr, og fikk kr 250 satt inn på sin tlf. Hun brøt også regelen om at hun kun skal ha kontakt med personer som ligger på hennes "liste". Vi hadde en rolig men bestemt samtale rundt dette. Hun forsto at hun hadde gjort noe hun ikke burde gjort og angret. Vi ble enige om strengere regler evt utestenging fra internet en periode. Vi skal ha et "møte" om dette i kveld. Noen tips om hvordan jeg bør takkle denne episoden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #2 Del Skrevet 30. juli 2004 Kom visst opp et fjes istedet for mannens alder. Han sa han var 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 30. juli 2004 #3 Del Skrevet 30. juli 2004 Synes det høres ut som du takler dette på en flott måte!! Når det gjelder videre håndtering vil det nok være lurt å få jenta til å skjønne HVORFOR dette ikke var noen god idè......videre burde hun kanskje få endret tlf nummeret sitt?? Selv om denne personen er "bare" 18 har han lite eller ingenting til felles med en 13 åring, og det burde ikke oppmuntres til kontakt dem i mellom på noen måte! Tror du takler dette kjempe bra ut i fra hva du skrev i innlegget ditt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 30. juli 2004 #4 Del Skrevet 30. juli 2004 Hmm, Da jeg var 14 hadde jeg også kontakt med noen eldre gutter via nettet, og det var lite problemer ang det. Men jeg hadde ikke mobtlf, som begrenset kanskje kontakten litt, og det var ikke det samme som det er i dag. Jeg bodde på en 'beskytta' plass, med lite folk hvor alle kjente alle. Men fra en forelders ståsted ser jeg problemet, og du håndterte dette fint. Forklar henne at det er mye gærne folk der ute. Kanskje gi henne eksempler på hva som har skjedd med jenter som har truffet mye eldre gutter på internett - blitt drept osv. Kanskje for kraftig kost :-? Men ja, lær henne at hun ikke bør gi fra seg nr til hvem som helst. Utestenging fra internett gjør at hun kommer til å bruke mobtlf mer, og hun har vel kontakt med de samme folka på mob som på msn kanskje.. om hun da ikke blir fratatt den også da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 30. juli 2004 #5 Del Skrevet 30. juli 2004 Det der er veldig vanskelig. Bra at dere passer på, man vet jo aldri. Og det virker litt mistenklig med de 250 kr til å ringe for. Kanskje hun bare må bytte tlf.nr.. bedre å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #6 Del Skrevet 30. juli 2004 Når man vet hvor mange jenter som blir lurt, så syns jeg du skal reagere strengt. En så ung jente er veldig lett å manipulere av eldre gutter/menn. du har vel mulighet til å kontrolere hennes virksomhet i en tid? Data kan de få lånt overalt, så får hun ikke brukt den hjemme er det alltids andre plasser. Man tar jo ikke sine barn for å være slem, men for å beskytte de. Håper hun vil forstå dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. august 2004 #7 Del Skrevet 1. august 2004 Min vennindes datter ble lurt trill rundt av en mann på "atten" som viste seg å være over femti.... Han kom til Norge fra Nederland ene og alene for å treffe henne, og har laget et sant helvete for hele familien. P.T. har han anmeldt hennes far for trakassering, fordi faren skjelte ut mannen etter noter da han møtte opp på jentungens skole..... Gi ungen din en grundig skrape, og "skrem" henne gjerne med at det finnes mange gærne folk der ute. Min datter får ikke gå på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå