AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Del Skrevet 28. desember 2014 Mitt brune hår har det siste bare blitt varmere og varmere i fargen. Tror det er mye pga bleking av sola. Har fått litt rødskjær kler absolutt ikke varme farger. Hvordan kan jeg få tilbake den kalde brunfargen min? Kan frisøren fiske dette med en farging bare? Hvis jeg f.eks. farger over med med en askebrun farge? Eller er det noe annet smart jeg kan gjøre? Noen tips? Anonymous poster hash: a7b70...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linn35 Skrevet 28. desember 2014 #2 Del Skrevet 28. desember 2014 Hei, jeg har hatt det akkurat som deg. Håret fikk mer og mer rødskjær. Gikk til en firsør og spurte om det var mulig om de kunne fikse det, og ja, det kan de - ved å putte i aske og andre farger som nøytraliserer- Men prisen de ga, hadde jeg der og da ikke råd til, så jeg googlet litt. Fant fort ut at det GÅR AN å farge over røde pigmenter ved å jevne ut, litt a la det frisøren sa - så jeg kikket etter aske og kalde hårfarger, noe som er nærmest umulig å få tak i her i norge (av en eller annen idoitisk grunn). Jeg endte opp med denne (kjøpt via Vita nettbutikk) - og tro meg, håret har absolutt blitt kaldere, men også myyye mørkere. Etter tre vask ser det bedre ut, men fortsatt litt mørkt, så pass på det...med mindre du vil ha det mørkebrunt. Jeg er uansett skamfornøyd med at røde pigmenter er ute. Nå er den også på tilbud lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira-delta Skrevet 28. desember 2014 #3 Del Skrevet 28. desember 2014 Hvis du skal farge over bør du velge en farge som heter et tall (f.eks 5) med ,1, bak. Altså 5,1 eller 4,1. ,1=blåtone. En ren kald tone. Hvis ikke kan du kjøpe sølvshampoo, den nøytraliserer rødfarge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Del Skrevet 29. desember 2014 Hei, jeg har hatt det akkurat som deg. Håret fikk mer og mer rødskjær. Gikk til en firsør og spurte om det var mulig om de kunne fikse det, og ja, det kan de - ved å putte i aske og andre farger som nøytraliserer- Men prisen de ga, hadde jeg der og da ikke råd til, så jeg googlet litt. Fant fort ut at det GÅR AN å farge over røde pigmenter ved å jevne ut, litt a la det frisøren sa - så jeg kikket etter aske og kalde hårfarger, noe som er nærmest umulig å få tak i her i norge (av en eller annen idoitisk grunn). Jeg endte opp med denne (kjøpt via Vita nettbutikk) - og tro meg, håret har absolutt blitt kaldere, men også myyye mørkere. Etter tre vask ser det bedre ut, men fortsatt litt mørkt, så pass på det...med mindre du vil ha det mørkebrunt. Jeg er uansett skamfornøyd med at røde pigmenter er ute. Nå er den også på tilbud lykke til Takk for tips skal til frisøren imorgen. Er i et land med litt snillere frisørpriser heldigvis skal bare forklare at det er blitt så rødt og høre hva de kan gjøre med det. Vil helst ikke at håret skal bli mye mørkere, men ser ut som det kanskje må til? Er uansett verdt det, for jeg kler virkelig ikke varme toner. Heller mørk og kald enn lys og varm Anonymous poster hash: a7b70...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Del Skrevet 29. desember 2014 Hvis du skal farge over bør du velge en farge som heter et tall (f.eks 5) med ,1, bak. Altså 5,1 eller 4,1. ,1=blåtone. En ren kald tone. Hvis ikke kan du kjøpe sølvshampoo, den nøytraliserer rødfarge Takk det visste jeg ikke, har alltid valgt hele tall, 5 og 6 f.eks. Har hørt at de som ikke er hele er varme farger. Men da går det altså med ,1 bak, Anonymous poster hash: a7b70...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linn35 Skrevet 29. desember 2014 #6 Del Skrevet 29. desember 2014 Takk det visste jeg ikke, har alltid valgt hele tall, 5 og 6 f.eks. Har hørt at de som ikke er hele er varme farger. Men da går det altså med ,1 bak,Anonymous poster hash: a7b70...81d Mm-mm, tja, men det å finne hårfarger med tallet 1 bak er nærmest umulig her i Norge hvertfall. På ebay derimot... Og kanskje der du er. Håper du blir fin hos frisøren da. Enig i at mørk og kald kontra lys og varm er mye bedre jeg kler virkelig ikke varm brunfarge og det er da uendelig mange norske jenter som er født med kalde hårfarger, så hvorfor de kun selger varme....? sukk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira-delta Skrevet 29. desember 2014 #7 Del Skrevet 29. desember 2014 Mm-mm, tja, men det å finne hårfarger med tallet 1 bak er nærmest umulig her i Norge hvertfall. På ebay derimot... Og kanskje der du er. Håper du blir fin hos frisøren da. Enig i at mørk og kald kontra lys og varm er mye bedre jeg kler virkelig ikke varm brunfarge og det er da uendelig mange norske jenter som er født med kalde hårfarger, så hvorfor de kun selger varme....? sukk.... Hæ? Jeg har aldri hatt problemer med å finne ,1-farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linn35 Skrevet 30. desember 2014 #8 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Er det sant? Mye mulig jeg er helt fjern altså;-) kan du linke til noen og fortelle hvor kjøper du slike? Endret 30. desember 2014 av Linn35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå