Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det snart nyttårsaften igjen, og i år gruer jeg meg!

Jeg har så mange flotte minner fra denne dagen i oppveksten, men i år blir det bare trist.

Pappa har valg å reise bort med en kompis, så da gidder ikke mamma og lage nyttårsmiddag slik hun pleier, og mener det ikke er noen vitts i at vi bruker 1,5 timer hver vei, og må stresse for å komme oss hjem til leggetid for barna.

Hadde tenkt å invitere familie hit, for middag og litt alkohol, men så inviterte yngste svoger alle på nyttårsfest, og da er det jo ingen som gidder å dra til oss.

Så enden på visa blir at mannen drar på fest, og jeg sitter trist og alene hjemme med ungene som er for små til å skjønne stort av denne kvelden, og legger seg kl 19.30. Mens jeg blir sittende å lese feststatusser og bilder.

Jaggu sa jeg godt nytt år....

Anonymous poster hash: afaf1...9bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til svoger.

Anonymous poster hash: 498dc...fd5

• Liker 2
Skrevet

Ai ai:/ Det hørtes ikke mye stas ut. Er nok mange som sitter i samme båten. Nyttårsaften kan være tung alene. Et lite tips er å legge små planer gjennom kvelden. Bøker, filmer, tv osv- så kanskje du kommer deg igjennom på ett vis:)

Anonymous poster hash: dffd6...47f
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare bli med på fest til svoger, og/eller feire sammen med moren din som sikkert også er ensom på denne dagen?

Skrevet

Nyttårsaften alene kan være svært behagelig. Lag god mat, drikk vin, se en koselig film/les en god bok. Nyt kvelden.

Anonymous poster hash: a4586...f7d
  • Liker 2
Skrevet

Synes helt ærlig ikke det er noen stor krise å ikke feste på nyttårsaften ett år.

Anonymous poster hash: 3094e...1ca
  • Liker 6
Skrevet

Buhuhu. Fryktelig mye selvmedlidenhet ute og går her.

Anonymous poster hash: 0a3f4...9c2
  • Liker 4
Skrevet

Så var det snart nyttårsaften igjen, og i år gruer jeg meg! Jeg har så mange flotte minner fra denne dagen i oppveksten, men i år blir det bare trist. Pappa har valg å reise bort med en kompis, så da gidder ikke mamma og lage nyttårsmiddag slik hun pleier, og mener det ikke er noen vitts i at vi bruker 1,5 timer hver vei, og må stresse for å komme oss hjem til leggetid for barna. Hadde tenkt å invitere familie hit, for middag og litt alkohol, men så inviterte yngste svoger alle på nyttårsfest, og da er det jo ingen som gidder å dra til oss. Så enden på visa blir at mannen drar på fest, og jeg sitter trist og alene hjemme med ungene som er for små til å skjønne stort av denne kvelden, og legger seg kl 19.30. Mens jeg blir sittende å lese feststatusser og bilder. Jaggu sa jeg godt nytt år.... Anonymous poster hash: afaf1...9bb

Hva er egentlig problemet hvis dere hadde tenkt å reise hjem for å legge barna kl 19.30 uansett?

Det er faktisk en periode i livet når man har små barn at man må regne med at livet består av annet enn fester.

Kan dere ikke invitere noen hjem til dere da? Lage litt god mat og ha en hyggelig kveld.

Man kan ikke sitte på baken og vente at alle rundt seg skal innordne seg og organisere fest og moro.

Anonymous poster hash: e53ef...e5c

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan jo ikke dra på fest, så lenge gubben drar.

Jeg har selvsagt prøvd å invitere både mamma, venner og familie hit, men mamma vil visst sitte alene hjemme, og alle de andre skal på fest.

vi var hjemme i fjord også, inviterte folk hit, det ente med at folk dro på andre fester uten barn etter middagen, gubben satt på kontoret og spillte data og jeg satt alene i stua, også møttes vi på balkongen ved middnatt....

Jeg synes ikke dette var så hyggelig (etter gjestene gikk) men jeg slapp i hvertfall å være helt alene ved middnatt...

TS

Skrevet

Hvorfor drar gubben din og lar deg være igjen hjemme da?

• Liker 3
Skrevet

Høres mer ut at det er litt ekteskaps prat dere skulle ta , og dette handler ikke bare akkurat om ( denne ) nyttårsaftenen .

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan jo ikke dra på fest, så lenge gubben drar.

Jeg har selvsagt prøvd å invitere både mamma, venner og familie hit, men mamma vil visst sitte alene hjemme, og alle de andre skal på fest.

vi var hjemme i fjord også, inviterte folk hit, det ente med at folk dro på andre fester uten barn etter middagen, gubben satt på kontoret og spillte data og jeg satt alene i stua, også møttes vi på balkongen ved middnatt....

Jeg synes ikke dette var så hyggelig (etter gjestene gikk) men jeg slapp i hvertfall å være helt alene ved middnatt...

TS

Hvis jeg hadde vært i din situasjon (i min person og personlighet) så hadde jeg syntes det var utrolig koselig med all moroa ungene fikk være med på nyttårsaften, hadde gledet meg stort over det, mens den store nyttårsfesten for min egen del hadde vært over i dét jeg ble erklært gravid.

Anonymous poster hash: 3094e...1ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan jo ikke dra på fest, så lenge gubben drar. Jeg har selvsagt prøvd å invitere både mamma, venner og familie hit, men mamma vil visst sitte alene hjemme, og alle de andre skal på fest. vi var hjemme i fjord også, inviterte folk hit, det ente med at folk dro på andre fester uten barn etter middagen, gubben satt på kontoret og spillte data og jeg satt alene i stua, også møttes vi på balkongen ved middnatt.... Jeg synes ikke dette var så hyggelig (etter gjestene gikk) men jeg slapp i hvertfall å være helt alene ved middnatt... TS Anonymous poster hash: afaf1...9bb

Javel... Kort oppsummert: Sånn er det å ha små barn!

Du får heller snakke med mannen din om det at han reiser på fest alene.

Man er to i et par, og dere er to foreldre, han er ikke ungkar lenger.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare bli med på fest til svoger, og/eller feire sammen med moren din som sikkert også er ensom på denne dagen?

Leste du ikke det første innlegget? TS og mannen har to små barn, og ettersom mannen drar fra henne på fest, må hun nødvendigvis være hjemme med barna.

Skrevet

Leste du ikke det første innlegget? TS og mannen har to små barn, og ettersom mannen drar fra henne på fest, må hun nødvendigvis være hjemme med barna.

Tenkte mer på at ts ikke nevner noenting i HI om mulighet for barnevakt.

Skrevet

Javel... Kort oppsummert: Sånn er det å ha små barn!

Du får heller snakke med mannen din om det at han reiser på fest alene.

Man er to i et par, og dere er to foreldre, han er ikke ungkar lenger.

Nemlig...

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke akseptert at mannen dro på fest nyttårsaften mens jeg satt stucked alene med barna! Når man har fått barn så er slike dager familiedager og ikke dagen man går ut alene for å slå ut håret og drikke mens partneren er hjemme alene med barna.

Han kan gjerne gå ut andre dager i året, men ikke julaften eller nyttårsaften!

Si ifra til mannen din at han får holde seg hjemme, så har dere som en familie en koselig kveld sammen. Er barna så små at de legger seg tidlig så kan du og mannen kose dere med noe godt å spise og noe godt å drikke etter at de har lagt seg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er misunnelig på deg, du har i alle fall barn å passe. Jeg har ingen barn, ingen mann, ingen som vil komme hit, ingen som inviterer meg til dem, forsøkte å ta på meg en ekstravakt på jobb men fikk ikke den heller. Så jeg skal ha nyttårsaften alene, midnatt alene og hele neste dag alene. Ganske så ufrivillig. Men sånn er det, må bare gjøre det beste ut av det, med god mat, vin og stjerneskudd så kommer vel det nye året enten man vil eller ikke. Heia ensomheten.

Anonymous poster hash: 5324d...9cc
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er misunnelig på deg, du har i alle fall barn å passe. Jeg har ingen barn, ingen mann, ingen som vil komme hit, ingen som inviterer meg til dem, forsøkte å ta på meg en ekstravakt på jobb men fikk ikke den heller. Så jeg skal ha nyttårsaften alene, midnatt alene og hele neste dag alene. Ganske så ufrivillig. Men sånn er det, må bare gjøre det beste ut av det, med god mat, vin og stjerneskudd så kommer vel det nye året enten man vil eller ikke. Heia ensomheten.

Anonymous poster hash: 5324d...9cc

Det er dette jeg kaller ensomhet. Håper du finner noen du kan tilbringe kvelden sammen med uansett :hug::hug:

Skrevet

Etter vi fikk barn er nyttårsaften familiefeiring. Spiser en god middag med venner og familie, ser på en koselig film og ønsker hverandre godt nyttår på verandaen med stjerneskudd. Synes denne dagen har blitt mye hyggeligere etter vi fikk barn. Tror det er litt hva man gjør det til, og alt til sin tid. De første årene med små barn er ikke akkurat tiden for å dra på nyttårsfest.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...