Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juli 2004 #1 Skrevet 30. juli 2004 Jeg har en link i en <td> hvor den linken skal komme inn i en annen <td>. Eksempel her med www.vg.no som skal inn i en td, her er hva jeg har gjort foreløpig. <html> <body> <table border="1" height="750" width="750" bgcolor="pink" > <tr><td colspan="2" height="20%"><h1 align="center"> Min hjemmeside</h1><td></tr> <tr valign="top"><td rowspan= "2" width="20%"> <a href="http://www.vg.no" target="rightframe">vg</a></td> <td name="rightframe">data på høyre sida</td><<-her skal vg komme </tr></table></body></html>
abelille Skrevet 30. juli 2004 #2 Skrevet 30. juli 2004 Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener... Det du ønsker å gjøre er å åpne f.eks. vg inne på din side, men beholde din egen meny og topp? For eksterne sider vil jeg ikke anbefale det, det blir sjelden fint. Men for dine egne er det jo greit. Det du ønsker er å lage et frameset. Da vil du vanligvis lage flere filer som vises sammen. Her kan du se hvordan du kan gjøre det: http://www.start.no/home/guide/2000/10/04-885.html
Gjest Lea Skrevet 30. juli 2004 #3 Skrevet 30. juli 2004 Evt. kan du jo bruke iframe. Men i dette tilfellet er det kanskje best med et frameset.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juli 2004 #4 Skrevet 30. juli 2004 vg er jo bare for test selvfølgelig. Jeg vil ikke ha frames, men tabeller. Jeg vet det går, fordi jeg husker en gjorde det en gang. Med frames vet jeg hvordan man får det til, men takk for hjelp
Gjest Lea Skrevet 30. juli 2004 #5 Skrevet 30. juli 2004 Er du sikker på at du ikke brukte iframe da?
abelille Skrevet 30. juli 2004 #6 Skrevet 30. juli 2004 Med tabell, så må du vel laste hele siden på nytt uansett? Da er den enkle metoden å lime inn innholde på hver side (og lage en blank side dersom du vil ha det tom første gang). Eller man kan bruke iframe, men det er en del som blokkerer for dette (forveksler med reklame)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juli 2004 #7 Skrevet 30. juli 2004 Jeg aner ikke hva som ble brukt, for det var en annen som lagde siden. Kan bare det mest elementere i html, så jeg aner faktisk ikke hva iframes er en gang :-?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juli 2004 #8 Skrevet 30. juli 2004 Med tabell' date=' så må du vel laste hele siden på nytt uansett? Da er den enkle metoden å lime inn innholde på hver side (og lage en blank side dersom du vil ha det tom første gang). Eller man kan bruke iframe, men det er en del som blokkerer for dette (forveksler med reklame)[/quote'] Det blir jo bra tungvindt. Men han som lagde det påstod jo at det ble lettere med tabeller enn frames da...
abelille Skrevet 30. juli 2004 #9 Skrevet 30. juli 2004 Han kan ha brukt templates? iframe: <iframe src="XX" heigth="XX" width="XX"></iframe>
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juli 2004 #10 Skrevet 30. juli 2004 Dere er knupper . Gjorde sånn og det funka : <tr valign="top"> <td rowspan= "2" width="20%"><a href="http://www.db.no" target="hoyre">dagbladet</a></td> <td><iframe name="hoyre" height="100%" width="100%"></iframe></td> </tr>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå