AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 I det siste (3 år) har jeg gått oppover Munkegata, Nordre og andre gater i Trondheim og oppdaget at de små og søte butikkene og kafeene som lå i de store gatene har gått konkurs og blitt erstattet med en Forex Bank, Bik Bok, og andre kjeder. Ellers står lokalene tomme og gatene ser automatisk kjempetriste ut! Jeg har også merket at egne bedrifter går konkurs til fordel for H&M, Bik Bok, Lindex osv., og det plager meg veldig. Disse finner man overalt, og det blir bare flere og flere av disse kjedene. I tillegg kommer kjederestauranter og kafeer, og det er ikke like koselig i byen lenger. Ei heller spesielt. Hva er det som skjer her i landet? Har kjøpekrafta virkelig gått så langt ned at det ikke lenger er lønnsomt å drive sin egen bedrift som selger noe utenom det andre? Har vi ikke lenger råd til å handle andre steder enn kjedebutikker? Og ja, Høyer er en kjedebutikk. Anonymous poster hash: c80b3...af4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 I det siste (3 år) har jeg gått oppover Munkegata, Nordre og andre gater i Trondheim og oppdaget at de små og søte butikkene og kafeene som lå i de store gatene har gått konkurs og blitt erstattet med en Forex Bank, Bik Bok, og andre kjeder. Ellers står lokalene tomme og gatene ser automatisk kjempetriste ut! Jeg har også merket at egne bedrifter går konkurs til fordel for H&M, Bik Bok, Lindex osv., og det plager meg veldig. Disse finner man overalt, og det blir bare flere og flere av disse kjedene. I tillegg kommer kjederestauranter og kafeer, og det er ikke like koselig i byen lenger. Ei heller spesielt. Hva er det som skjer her i landet? Har kjøpekrafta virkelig gått så langt ned at det ikke lenger er lønnsomt å drive sin egen bedrift som selger noe utenom det andre? Har vi ikke lenger råd til å handle andre steder enn kjedebutikker? Og ja, Høyer er en kjedebutikk. Anonymous poster hash: c80b3...af4 Hvor ofte handlet du i disse småbutikkene som er blitt borte? De koselige små butikkene er ikke der bare for å være et koselig innslag i bybildet. De må ha kunder som kjøper noe. Ikke bare kunder som stikker innom for å si "Å, så fin butikk!". Hilsen en som har mistet omtrent alt jeg eide på en småbutikk som gikk til helvete. Men det manglet ikke på sipping og gråt fra folk i nabolaget som synes det var såååååååå suuuupertrist at vi måtte stenge. De kjøpte aldri noe... Hva faen tror folk at småbutikkene lever av? Å være "koselige"? Anonymous poster hash: 3c8be...1fc 5
Jessica! Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Veldig leit at det skal være så vanskelig å få en egen bedrift til å være bærekraftig her i landet. Tror mange flere ville ha satset om mulighetene var større..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå