Gå til innhold

Menn - hva er det i veien med dem?!!

nyibyen

Anbefalte innlegg

Men - det skal da ikke være slik???!!

Det er nesten som at dette er normalt og ikke noe vi kan gjøre med.

De fleste som begår underslag er også menn? (de er vel prosentvis oftest i posisjoner til å kunne begå det også) Og drap? Smugling av narkotika?

Er kvinner rett og slett "bedre" generelt enn menn? til å oppføre oss ordentlig? Eller er det fordi vi sitter fast med barnepass at vi ikke får anledning til å utfolde oss i den retningen?

Det var en person over her som sa at kvinner har lyster, mens menn har behov. Kanskje det er noe i det? Og det en annen nevnte om at menn kan være brilliante eller grusomme, at de bruker "hele skalaen" mens vi oppholder oss mer i midten er kanskje noe å fundere på? Er det naturen som har gjort oss fornuftigere pga at vi skal oppdra barn???

I så fall synes jeg vi skal ha mye mer erkjennelse for dette!!! Senk forsikringspremiene for alle kvinner! Gi oss gratis busskort! En uke ekstra ferie!! Eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Devil's Spawn

Er kvinner rett og slett "bedre" generelt enn menn? til å oppføre oss ordentlig? Eller er det fordi vi sitter fast med barnepass at vi ikke får anledning til å utfolde oss i den retningen?

Baksnakking, utfrysning er ikke straffbart. Drap, vold osv. er ikke tillatt.

Utsagnet ditt var forresten utrolig kjønnsfascistisk. Skal de kvinnene som utøver vold også få en ekstra ukes ferie, og skal de mennene som ikke utøver vold bli straffet for det alle de andre mennene gjør? Hadde du uttalt deg sånn ovenfor folk med forskjellig hudfarge hadde det vært rasisme.

Hvis jeg også skal nevne noe annet, så blir ikke kvinners vold så alvorlig som menns. Noen vil vel neppe anmelde en kvinne for vold. om så skulle være tilfelle. Undersøkelser viser også at kvinner er generelt verre enn menn til å slå partneren i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksnakking, utfrysning er ikke straffbart. Drap, vold osv. er ikke tillatt.

Utsagnet ditt var forresten utrolig kjønnsfascistisk. Skal de kvinnene som utøver vold også få en ekstra ukes ferie, og skal de mennene som ikke utøver vold bli straffet for det alle de andre mennene gjør? Hadde du uttalt deg sånn ovenfor folk med forskjellig hudfarge hadde det vært rasisme.

Hvis jeg også skal nevne noe annet, så blir ikke kvinners vold så alvorlig som menns. Noen vil vel neppe anmelde en kvinne for vold. om så skulle være tilfelle. Undersøkelser viser også at kvinner er generelt verre enn menn til å slå partneren i et forhold.

Klart kvinner ikke er perfekte heller! Men jeg mener likevel at menn utøver større skade i verden enn kvinner, og lurer bare på årsaken til dette. Og nå snakker jeg ikke engang om årsaker til kriger og slikt, men "ekle" ting som voldtekt og incest som skjer i vårt dagligliv.

Det må være lov til å generalisere for å sette en pekefinger på noe som er galt.

Dette vil jeg sikkert få mange på nakken for, men jeg synes det er "verre" om en mann slår en kvinne enn omvendt (husk - jeg generaliserer her også). Det er verre om en 15-åring slår en 7-åring enn omvendt. Det er mange flere kuede kvinner i verden enn kuede menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Dette vil jeg sikkert få mange på nakken for, men jeg synes det er "verre" om en mann slår en kvinne enn omvendt (husk - jeg generaliserer her også). Det er verre om en 15-åring slår en 7-åring enn omvendt. Det er mange flere kuede kvinner i verden enn kuede menn.

I prinsippet ikke nei, og jeg tror man her har en jobb å gjøre med holdningsskapende arbeid blandt kvinner. Kvinner kan ikke bli belønnet fordi de er fysisk svakere Jeg hadde ikke akseptert vold fra min kjære. Hadde hun så mye som prøvd å gjøre det en eneste gang, hadde jeg kastet henne rett ut.

Er det interessant forresten hvilket kjønn som er den "verste". Mye smartere å straffe enkeltindivider. Skulle man tenkt som deg, burde man ha straffet folk med innvandrerbakgrunn kollektivt også, siden de representerer en høyere andel kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Enig i veldig mye av det du sier, Nyibyen! Tenker ofte på temaet du tar opp her.

Dette er feil. dersom man tar alder og kjønn med i betraktning er ikke unge, utenlandske menn mer kriminelle enn unge, norske menn. Likevel er jeg ikke uenig med deg i at man bør straffe individer, ikke grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Dette er feil. dersom man tar alder og kjønn med i betraktning er ikke unge' date=' utenlandske menn mer kriminelle enn unge, norske menn. Likevel er jeg ikke uenig med deg i at man bør straffe individer, ikke grupper.[/quote']

Ikke-vestlige innvandrere er prosentvis mer kriminelle enn nordmenn uavhengig av alder ( ca 17 vs 11 pr 1000 i aldersgruppen 15-25).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Hva med kjønn? Og hva med sosial status?

De store forskjellene i kriminalitet finner man mellom menn og kvinner, mellom unge og gamle, mellom by og land og mellom sosial klasser. Ikke mellom norske og innvandrere.

Beklager avsporelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Hva med kjønn? Og hva med sosial status?

De store forskjellene i kriminalitet finner man mellom menn og kvinner, mellom unge og gamle, mellom by og land og mellom sosial klasser. Ikke mellom norske og innvandrere.

Beklager avsporelsen.

Det var ikke prat om sosial status her. Dette gjaldt begge kjønn, så enten er mannlige eller kvinnelige innvandrere eller begge mer kriminelle enn nordmenn. Lite sannsynlig at ikke-vestlige kvinner er ektremt kriminelle så vi kan trygt anta det er mennene som representerer flertallet. Du hevdet at det var motsatt, jeg bare korrigerte din feilopplysning.

Må korrigere meg selv her også, ser jeg.

I aldersgruppen 21-24 for menn er 65.4 pr 1000 nordmenn registrerte gjerningsmenn, mens det for ikke-vestlige innvandrere er 104 pr 1000. Dette gjelder alle typer lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Det var ikke prat om sosial status her. Dette gjaldt begge kjønn, så enten er mannlige eller kvinnelige innvandrere eller begge mer kriminelle enn nordmenn. Lite sannsynlig at ikke-vestlige kvinner er ektremt kriminelle så vi kan trygt anta det er mennene som representerer flertallet. Du hevdet at det var motsatt, jeg bare korrigerte din feilopplysning.

Du forstår tydeligvis ikke hva jeg mener med å referere til kjønn og sosial status. Dersom man skal sammenligne to grupper, f eks. norske og innvandrere, må de to gruppene være like.Det er viktig å for eksempel ta hensyn til at innvandrerbefolkningen i større grad enn befolkningen ellers har de samme befolkningskarakteristikkene som de som blir registrert som lovbryterer i kriminalstatistikken; De består i hovedsak av unge menn som bor i byene.Årsaken til at innvandrere har høyere registrert kriminalitet kan da skyldes at det i innvandrerbefolkningen finnes flere av den gruppen som begår lovbrudd, altså flere unge menn som bor i byene, enn i resten av befolkningen. Grunnen til at jeg refererer til kjønn og sosial status er at innvandrere oftere er menn enn kvinner og at de ofte stiller dårligere økonomsisk enn gjennomsnittsnormannen. Med andre ord, dersom man sammelikner fattige, utenlandske menn i byer med fattige, norske menn i byer vil andelen kriminelle være likere enn om man sammenlikner norske med innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

De store forskjellene i kriminalitet finner man mellom menn og kvinner, mellom unge og gamle, mellom by og land og mellom sosial klasser. Ikke mellom norske og innvandrere..

De store forskjellene finner mann også mellom menn og menn, og mellom kvinner og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Du forstår tydeligvis ikke hva jeg mener med å referere til kjønn og sosial status.

Og du forstår tydligvis ikke at du bør kunne underbygge påstandene dine med fakta.

Med andre ord' date=' dersom man sammelikner fattige, utenlandske menn i byer med fattige, norske menn i byer vil andelen kriminelle være likere enn om man sammenlikner norske med innvandrere.[/quote']

Mulig, men har du noe statistikk? Uansett sa du det var motsatt. Jeg bare korrigerte.

Hvorfor var det ingen som lurte på den sosiale statusen til menn i forbindelse med at menn er mer kriminelle enn kvinner?

Kanskje det er mer legitimt å generalisere menn? Hvordan tror dere responsen på innlegget til nyibyen hadde vært hvis hun hadde skrevet om innvandrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...