Gå til innhold

Bilderedigeringsprogram - 3D?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter et program til pc - som lager 3D-bilder, eller kanskje det ikke er det det heter...?

Bilde av en katt f.eks hvor katten liksom står opp av bildet mens resten av bildet er flatt (vanlig)?

Var det kronglete forklart??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tenker du på modellering av 3d objekt, rendret ut som et bilde, og kanskje med et bakgrunnsbilde under det som er rendra av 3d objekt?

Endret av Vux
Skrevet

Hmmm...der er du langt forbi mine ferdigheter...;)

Prøver å finne et bilde som kan vise hva jeg mener, men finner ikke...:/

Hvis du har bilde av en katt som hopper på plenen og bruker dette programmet vil det se ut som om katten hopper ut av bildet...plenen er som et vanlig bilde mens katten liksom hopper ut av bilde...?

Rendring...? Aner ikke...;)

Skrevet (endret)

Tenk gjerne over om det er noe som likner og som du kan referere til, ble veldig nysgjerrig nå på hva dette kunne være for noe. :)

Er selv kompetent med 3d modellering og noe 2d dill dall. Animasjon (2d/3d) er ikke noe jeg har peil på f.eks.

Endret av Vux
Skrevet

:)

Som dette!! Men ser at det kan bli vanskelig for meg...:(

Men kult er det...må nok prøve meg... :)

Skrevet (endret)

Åja, dette er en illusjon. Artig! :laugh:

Det man her egentlig gjør her, er å bare kutte i bildet, slik at bildet ikke lenger likner et vanlig foto, men at man lager illusjonen av at noe er flatt og at noe reiser seg opp fra flat grunn. Videre, at hunden her får stikke opp som en egen silhuette, som gir inntrykk av at hunden står oppreist.

Bakgrunnen får vel gjerne bli gjort transparent, så kan man legge et slikt bilde på nær sagt hvilken som helst bakgrunn på nettside eller noe sånt.

Hvis man passer på å ikke kutte i hunden, så vips, får man en effekt av at hunden står opp. Er ikke sikker, men lurer på om dette fungerer best der bakgrunnen er litt intetsigende.

En må benytte sånn bilderedigeringsprogram for slikt. Photoshop er vanlig med er ikke gratis. Gimp er et gratisprogram. Ellers finnes det muligens anledning for å tulle med bilder på internett, som om man hadde et slikt program installert på sin pc, men kanskje dumt hvis dette var veldig personlige bilder da.

Hm, det man gjør for å eh klippe i bildet på en nøyaktig måte, er å lage en såkalt "maske" (mask, eng), som blir et område i bildet som man kan eh klippe løs. Man bruker gjerne pen/path tool, eller bare fyller masken med en tegnepenn sånn rundt konturene.

Endret av Vux
  • Liker 1
Skrevet

:)

Dette er ditt felt, skjønner jeg...

Skal prøve meg på dette til helgen, og hvis jeg sliter ber jeg om mere hjelp fra deg, ok? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...