Mrs_M Skrevet 30. juli 2004 #1 Skrevet 30. juli 2004 Noen tips for hva man kan gjøre for å unngå åreknuter ? Har allerede fått noen på lårene :-(
edea Skrevet 30. juli 2004 #2 Skrevet 30. juli 2004 bruk støttestrømper... :o kanskje ikke så kult, men det hjelper jo....
diddi Skrevet 30. juli 2004 #3 Skrevet 30. juli 2004 En venninne fikk stygge åreknuter etter to barnefødsler. Hun fikk operert de bort på statens rening. Fort og greit!
Gjest Trulselinemor Skrevet 30. juli 2004 #4 Skrevet 30. juli 2004 Lurer på hvordan mine bein blir etter en fødsel. Jeg sliter allerede med åreknuter. :-?
Nala Skrevet 30. juli 2004 #5 Skrevet 30. juli 2004 Fikk noen åreknuter helt på slutten av forrige svangerskap, men nå har jeg fått dem igjen allerede i uke 14 :evil: Støttestrømper er nok den beste medisinen mot åreknuter. Bruk de høye som går helt over låret. I tillegg er det lurt (og ikke minst godt) å sitte med bena høyt så sant du har mulighet til det. Aller best er det faktisk å ligge med bena høyt. Og for all del: Ikke sitt med bena i kors! Lykke til. Åreknuter er noe herk :evil:
Mrs_M Skrevet 31. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2004 hvor får jeg kjøpt støttestrømper ? på vanlige butikker som HM etc ?
Nala Skrevet 31. juli 2004 #7 Skrevet 31. juli 2004 Støttestrømper får du blant annet på apoteket. Anbefaler merket Jobst. Men jeg tror også at for eksempel Sparkjøp har disse, hvis du vil spare litt penger. Problemet er jo at du da må vente på å få dem levert. Husk å måle rundt ankel, legg og lår før du skal kjøpe strømpe. Dette for å vite hvilken størrelse du skal ha.
Charmina Skrevet 1. august 2004 #8 Skrevet 1. august 2004 Hei :-) Støttestrømper er nok tingen ja - ikke stuss på å kjøpe deg et par eller helst to! De skal nemmelig skylles opp i kaldt vann hver kveld etter bruk!Dette for at gummien skal trekke seg sammen igjen! Jeg har jobbet tidligere i en bandasjist butikk som selger medisinsk utstyr og blant annet da støttestrømper eller kompresjonsstrømper! Det er viktig å få noen som har god styrke, og da synes faktisk ikke jeg at Jobst er de beste.De blr fortere sitt en en god del andre merker! Det er best å bruke lange som går over knebøyen eller en strømpebukse beregnet for gravide. Det er en god del forskjellige på markedet! Det er også kommet noen skikkelig fine som ser ut som vanlige stay-ups med bldekant på. De koster litt da....ca 600 kr tror jeg det var! Støttestrømper er behagelig bruke når man ikke er gravid også.Særlig om man har en jobb hvor man står eller går mye. Når jeg er på nattevakter pleier jeg å bruke knestrømer av en litt lettere type for å unngå hevelse eller å bli så trøtt i beina - anbefales! Ellers er det jo lurt å legge et par klosser under foenden på senga slik at man alltid ligger litt høyt med bena om natten.....sidemannen har heller ikke vondt av dette så det er bare å få han til å snekre noen (eller gjøre det selv!) Lykke til! Klem Charmina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå