Gå til innhold

Mulig å kjøpe bolig for 1.5 i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette mulig eller må man ha flaks?

Jeg har vært på en budrunde så langt på en leilighet til 1.2 og tapte. Fins det håp for meg? Noen av de leilighetene jeg har sett på ellers har gått over takst. Jeg prøver å være realistisk, og holder meg kun til leiligheter der jeg tror jeg har en sjanse. Som den til 1.2 mill.

Anonymous poster hash: ea47b...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste mulighet er små leiligheter i dårlige strøk dessverre.

Anonymous poster hash: cdc1d...141

• Liker 5
Skrevet

Har kikket etter det samme. Finner kun garasjer til den prisen :(

Anonymous poster hash: 0912e...8a9
  • Liker 1
Skrevet

Eneste mulighet er små leiligheter i dårlige strøk dessverre. Anonymous poster hash: cdc1d...141

Fins det noe som er dårlig strøk i Oslo? Jeg bor for øyeblikket i kollektiv med en fyllikk og en narkis. Det kan ikke bli verre enn det. Jeg bor her kun pga billig husleie for en periode.

Jeg bryr meg ikke om små leiligheter. Ett eller annen sted må man jo starte. Men holder meg til Oslo, da jobben min er her og jeg har ikke lappen.

Skrevet

Har kikket etter det samme. Finner kun garasjer til den prisen :(Anonymous poster hash: 0912e...8a9

Hvilket område har du sett på? Jeg har gitt opp sentrumsnære områder og søker meg heller østover. Men foreløpig ingen napp.

Skrevet

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=54301111&location=0.20061&price_to=1500000&sort=6&ref=fas

I denne blokka på teisen er det ganske ogte billige leiligheter til salgs. Minuset er at man må dele dusj med ett par tilstøtende leiligheter.

Jeg kjente en som bodde der, men han var snekker og gjorde om hele hele romfordelingen, gjorde blandt annet badet større så han fikk egen dusj.

Små leiligheter, men sentralt og fint til en billig penge (tror ikke de går for 500 000 over takst) :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er dårlige strøk i Oslo. Og eksempel blokker du ikke får ha ting i fred om det ikke er både boltet og limt fast, bak en dør, der folk bruker trappeløpet som dasser, narkoen flyter og du treffer oftere på politiet enn naboen din.

Rimelig å kjøpe eller leie slike steder, men ikke trivelig å bo alltid...

Anonymous poster hash: cdc1d...141

Skrevet

Hvilket område har du sett på? Jeg har gitt opp sentrumsnære områder og søker meg heller østover. Men foreløpig ingen napp.

Jeg søker Ekeberg- Bekkelaget, Grefsen- Kjelsås, Manglerud, Marka, Bygdøy, Frogner, Røa, Sagene- Torshov, Sogn, Ullern, Vindern, Østensjø. Under 1, 5 mill er det kun garasjer, ingenting mellom 1,5- 2 mill....Her er en på frogner til litt over 2, da:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=52369304&searchclickthrough=true

Skrevet

Jeg søker Ekeberg- Bekkelaget, Grefsen- Kjelsås, Manglerud, Marka, Bygdøy, Frogner, Røa, Sagene- Torshov, Sogn, Ullern, Vindern, Østensjø. Under 1, 5 mill er det kun garasjer, ingenting mellom 1,5- 2 mill....Her er en på frogner til litt over 2, da: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=52369304&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: 0912e...8a9

Da må du nok fortsette å lete inn til evigheten.

Lykke til :)

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er dårlige strøk i Oslo. Og eksempel blokker du ikke får ha ting i fred om det ikke er både boltet og limt fast, bak en dør, der folk bruker trappeløpet som dasser, narkoen flyter og du treffer oftere på politiet enn naboen din.

Rimelig å kjøpe eller leie slike steder, men ikke trivelig å bo alltid...Anonymous poster hash: cdc1d...141

Ja, det vet jeg alt om:) bor som sagt med to typer som ikke har ærlige hensikter. Men de lar meg heldigvis være. Jeg har ingenting av verdi som de kan omsette.

Jeg har valgt å bo slik for en periode for nettopp å kunne komme meg inn på boligmarkedet. Planen var å bo her i 3år, men etter snaut ett år er det nok.

Skrevet

Da må du nok fortsette å lete inn til evigheten.

Lykke til :)

I knooow :D Jeg gjør det mest fordi jeg har en litt masochistisk legning...

Skrevet

Hva med denne? Greit med t-bane til byen (hvis du jobber i byen, da):

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=54428134&searchclickthrough=true

Ja, jeg har sett på den allerede. Og det er den type leilighet jeg ønsker å kjøpe. Jeg tenker det blir rødtvet, veitvet, linderud, tveita området jeg ser for meg. Kort avstand til banen.

Skrevet

Ligger ofte en del nedover mot Østensjø, Mortensrud og Holmlia også. Kort vei til sentrum med tog, t-bane og buss.

Anonymous poster hash: 5c2bb...793
Skrevet (endret)

Ja, jeg kjøpte min leilighet for 1 250 000 kr i Oslo i desember i fjor. Trives veldig godt. Men jeg var heldig, for det var dødsbo slik at arvingene ville ha penger raskt, og alt måtte oppusses (nytt kjøkken og bad satt inn, samt at alle vegger måttes måles m.m). Leilighetene som har samme størrelse som min her jeg bor går i dag for mellom 1 600 - 1 800 000 kr. Er på østkanten, i Groruddalen og ikke et dårlig strøk.

Hvis du finner en leilighet som f.eks må pusses noe eller lignende så kan man være heldig. Du kan derimot ikke forvente å få en stor leilighet for pengene. Selv er min leilighet på 30 kvm + innglassert veranda på 7 kvm. Nå sparer jeg og betaler ned mest mulig for å få råd til 2- eller 3-roms leilighet i samme området, siden hoppet fra 1-romsleilighet til 2- eller 3-romsleilighet egentlig ikke er så stort. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...