Gå til innhold

Bukett....

Fremhevede innlegg

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Og så er det enkelte ting man faktisk må prioritere foran andre.

Ja, vi må ha lolkaer.

Ja, vi må ha mat.

Ja, vi må ha drikke.

Ja, jeg må ha kjole.

Ja, jeg må ha en fin frisyre og være sminket.

Men må jeg ha en eksklusiv brudebukett? Nei. For min del er det viktigere med en billig brudebukett jeg er fornøyd med enn en dyr en som jeg alltid vil se på som en stor og unødvedig utgift i forbindelse med bryllupet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med min bukett, selv om den var billig og nedprutet.

Det første faktisk alle har sagt når de har sett bildene er:"Så flott bukett, den gjorde seg virkelig".

Ingen, ingen i det hele tatt, har nevnt meg eller kjolen eller gubben først. Absolutt alle har nevnt blomstene først. Så det går an å få skryt med billige blomster også :hoho:

Skrevet

Jeg valgte faktisk å la moren min lage buketten. Tilsammen kom den på ca 250 kr. Og jeg ble kjempe fornøyd!!

Lisemor: Jeg vil ikke si at jeg var kjip bare fordi jeg ikke fikk laget samme buketten til 2000 kr. Man kan faktisk få kjempe flotte buketter selv om de ikke koster flere tusen kroner. Syns du cecilieb sin bukett var så kjip da? Jeg syns den var kjempe nydelig :D

-Nina

Skrevet

Mannen min betalte ca. 2500 kroner for brudebuketten. I tillegg kom knapphullsblomster mm. Jeg var veldig godt fornøyd med buketten, og jeg synes det er dyrt ja! Dersom jeg hadde kjent noen som kunne laget buketten for meg slik som mange andre har gjort her, hadde jeg ikke hatt så store betenkeligheter med det. :D

Allikevel må jeg si jeg er imponert over at noen av dere andre har fått tak i så "billige" buketter! :smile:

Gjest *Perser*
Skrevet

jeg fikk buketten min helt gratis, og han laget 3stk før han var fornøyd med buketten :) grunnen for at jeg fikk buketten min gratis var for at vi kjøpte så mye blomsteroppsatter til bordene og til kirken og til bilen og til knapphullblostene og til kakebordet tror han brukte ca 1000roser tilsammen! men vi fikk det kjempe billig :) skal legge ut bilder av oppsatsene etter hvert :)

kos og klem

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan min bukett ser ut engang jeg, men da min kjære bestilte den sa han vel i fra at ca 1500 var en grei pris ( fordet om det er fryktelig masse penger for noen blomster), men om det kommer på litt over dette er jo ikke godt å si, og i utgangspunktet har han satt sammen min bukett sammen med ei jente som akkurat har vunnet nm i brudebuketter.

Kun 19 dager igjen nå, til jeg får se vidunderet.

Skrevet

Nina: Buketten din var nydelig! Moren din har vært skikkelig flink, et godt eksempel på at "hjemmelaget" kan være like fint!

Og til Lisemor:

Økonomien tvinger oss til å kutte utgifter der vi kan, og det vil si på alle steder, ikke bare på buketten. Men vi gjør alt vi kan for at det ikke skal gi et dårligere resultat likevel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei dere

Når det gjelder bukett så spørs det jo hvilke blomster man liker - roser kan man få rimelig. Selv elsker jeg blomsten calla og skal kun ha dette. Det sier seg selv da at det blir dyrt med 20 - 30 callaer når stykk prisen ligger på rundt kr 100. Men for meg er dette viktig og jeg ville aldri blitt fornøyd med en rosebukett. Hadde det gått ann å lage den billigere så klart jeg hadde gjort det, men blomsten er så dyr i seg selv at jeg ikke tror det går.

Uansett så er dette smak og behag og alle bruder vil ha det perfekt for den store dagen - om man liker ditt eller datt.

Gleder meg til å se blomstene mine - selv om de kun er for en dag!!

Skrevet

Takk for engasjement!

Nå har jeg fått bekreftet at jeg ikke er alene om å synes at buketten blir dyr! Det er jo individuelt hvor mye man ønsker å legge i de ulike deler av feiringen. For oss har det kommet en reaksjon og skapt debatt i hjemmet fordi alt som har med bryllup å gjøre er overpriset! Vi ringte feks. fotografen for å sjekke påstanden: " Hva koster det med familiefotografering? Vi er to voksne og to viltre barn. Vi ønsker farge og s/h bilder. Vi ønsker bildene i en fin mappe/album og noen skal forstørres, og i tillegg skal vi ha ca. 50 små bilder for å sende en sommerhilsen til venner og familie." Fotografering + album med bildene + 50 små bilder = 2000,- Den samme fotografen sa tidligere at bryllupsfotografering lå på 4500,- inkl. album. Snitt prisen på full pakke var 6000,- (inkl. takkekort og tillegg for utefotografering). Vi skjønner ikke logikken!

Jeg skal ha en enkel brudebukett, og vurderer nå å kjøpe en bukett uten å si at den er til bryllup! For oss skal den vare opp kirkegulvet og til fotografering (som tre venner gjør etter kirken - og som varer 1/2 time). Dvs. den må se frisk ut i et par timer.

Som brud er man vakker enten det har kostet en 100,- eller 100.000,- å se ut som man gjør - så lenge man kler den kjolen man har og tilbehøret er samstemt! Jeg blir dårlig av dere som mener at noe er mer perfekt enn det andre - særlig hvis det er prisen som skal være rette snor. Jeg er totalt perfekt for meg og min kjærste!

Som brud er man vakker - og noen jævlig ubevisste fornrukere!!!!!

Skrevet

Tack för tipset med prisjämförelsen, jag ska testa samma knep både vad det gäller hår och blomster. Det är ett mycket bra tips när det inte finns så många konkurrerande firmor i byn.

Skrevet

Som brudgom og CEL 's kommende ektemann så må jeg si meg enig at 2000-3000 for en bukett med blomster er veldig dyrt. Kan nok ta mange sammenligninger med hva man kan få for slike penger.

Lisemor: er du lobbyist for floristforeningen eller eier du en blomsterbutikk? Virker som du har en agenda på argumenteringen din?

Forresten jenter så så jeg at forumet ble kristisert i sted på en annen tråd. Syns dette er et kjempeflott tiltak jeg. Er blitt skikkelig hekta på guiden og er her vel så ofte som CEL. 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...