Gå til innhold

Bukett....

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-? Brudebukett..... I dag var jeg i blomsterbutikken hvor de skal lage min brudebukett. Jeg fikk mildt sagt sjokk da jeg spurte om prisen. 2000,- Ærlig talt hva er det som koster? Er det noen som vet hvor lang tid de bruker? Koster det fordi det heter brudebukett? Den skal være enkel; siv formet i en sirkel med noen som henger nedover - lyng - og noen få blomster. Såvidt jeg skjønte vile de da feste dette og forme det vha ståltrad. Normalt kommer man jo veldig langt med fem hundre lapper i blomsterbutikken! Nå føler jeg meg litt "gjerrig", men også litt oppgitt over alt som prises høyt fordi brudeting er blitt kommersielt - og vi villig betaler. Hva skjer med fornuften vår når vi skal være brud og planlegger bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann....

helt enig!! det er svindyrt med brudebukett!! Jeg er så heldig å ha en svigerfar som er utdannet gartner, og er MEGET flink med blomster, så han skal lage min...ikke vet jeg hvordan den skal se ut...det er det min kjære og hans pappa som skal finne ut!!

Har lagt inn ønsker om røde roser..det vet min forlovede at jeg elsker....og at det betyr mye både for meg og han.....

lykke til alle sammen...

Skrevet

Jeg har ofte lurt på det samme som deg Julifru. Tror nesten prisen blir stiv nettopp fordi det er en brudebukett. Men vær obs!!!! Prisene kan variere ganske mye fra butikk til butikk, og hvem sier at du ikke kan prute..... :kul:

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Visst er det dyrt, men du må også se på hva du får for pengene. Jeg har nettopp giftet meg og hadde en rund bukett med roser, gerbia, fresia pluss endel grønt. I tillegg var det noen bær tredd på gulltråd snodd rundt buketten. Denne kostet ca 1600 kroner. Jeg var innom en blomsterbutikk her forleden og der kostet en enkelt avskåren rose (ikke langstilket) ca 40 kroner. I min bukett var det over 20 roser i tillegg til mange andre blomster. Alle var bundet opp med ståltråd og formet til en bukett. Dette tar helt klart tid. Mange brudebuketter har også blomster og farger som ikke er "standard" i enhver blomsterbutikk, men som kjøpes inn spesielt til den buketten.

MEN priser varierer veldig, det oppdaget jeg da jeg tok en tur rundt og spurte meg litt for. Det kan lønne seg å undersøke flere steder før man bestemmer seg.

Skrevet

D tar 2 timer å lage en brudebukett = 5-600,- i arbeidpenger,

Varene til buketten MÅ vere fine og bestilles inn som brudevarer.Roseprisen er f.eks.20-30,-pr stk.Cala koster 50,--200,- pr. stk (alt etter årstid)

Tett rund bukett ligger på rundt 1000,- Favnbukett på 1000,--1500,-,Åpen dråbe fra 1500,- til 2000,-.

Dere kan jo få ned prisen med å bruke 3 soteringsvarer og lage den selv :lol:

GÅ HELLER ETTER DER DET ER DYKTIGE DEKORATØRER ENN Å SJEKKE PRISER.DE FLESTE BUTIKKER HAR SAMME LEVERADØR OG DERMED SAMME PRISER.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN.

Skrevet

Vel, jeg er nesten helt bestemt på å lage buketten min selv jeg! Må selvsagt prøve på forhånd da, om det blir bra. Har tenkt å ha en liten, rund, tett bukett med bare roser, og det skal jeg da klare å lage selv. Og brystbukettene også, fant en link her til ei side som beskriver hbordan man lager dem. Syns det blir litt voldaomt å betale opptil 2000 kr jeg. Men skulle jeg hatt noe avansert hadde jeg nok bestilt den ferdig fra butikken.

Skrevet

Jeg synes også det er helt vanvittige priser. Jeg ønsker selvsagt en flott bukett, men jeg ønsker heller ingen bukett jeg må betalte 2000 kroner på. Buketten skal jo kun være denne ene dagen, og man vil jo ikke bruke den hele dagen engang. Da synes jeg det er ille å betalte så mye for den. Ei jeg kjenner betalte 2800 kroner for sin, og det var da jeg bestemte meg for å fortelle blomsterdekoratøren jeg skal bruke om en ca-pris jeg kunne tenke meg. Om jeg så må velge en litt enklere bukett p.g.a. dette er det helt greit.

Og jeg skjønner jo at blomster er dyrt, for blomstene skal jo være skikkelig flotte. Men allikevel synes jeg det er voldsomt dyrt også, og spesielt bare fordi de er ment til en eneste dag.

Skrevet

skal dere ha tette runde kan dekoratøren lage en falsk brudebukett som ikke er stiftet men der stilkene er brukt-og da ligger de på 3-500,- kroner.

Noe å vurdere hvis ikke buketten skal vere helt perfekt den store dagen som kun oppleves en gang.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Lisemor: Hvorfor skulle det være mindre perfekt???? Det skjønner jeg ikke. Selvsagt må man være litt mer forsiktig så ikke blomsterhodene brekker av, men jeg kan ikke skjønne at det er noe mindre "perfekte" av den grunn?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Det er klart det blir forskjell på en bukett du lager selv og en bukett du kjøper - om du ikke er blomsterdekoratør selvfølgelig!!

Er helt enig i at det er alt for dyrt med buketter, men jeg mener også at buketten er vel så viktig som kjolen - det er denne jeg kommer til å legge merke til på bilder etc... i årene som kommer og da er ikke prisen i dag så viktig....

Jeg var i blomsterbutikken i går og vi kom frem til noe jeg tror kommer til å bli helt utrolig lekkert; Callaer i en kule - ca 20 stk (som en rosebukett) og noen som henger nedover, gleder meg veldig til å se hvordan den blir!! Denne kommer til å koste ca kr 3000 - 3500, men da vet jeg at jeg blir fornøyd og at jeg får en bukett som ikke alle andre har!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Man får jo faktisk en sydentur for 1 person til samme pris som et brudebukett. Bare en liten sammenlikning jeg syntes avr på sin plass...

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Enig med siste Gjest her... Jeg har veldig mye annet å bruke de pengene til altså. Hvis buketten kommer opp i 3000 kr, så er ikke det bare sydentur for en, men faktisk for to hvis du drar utenfor sesong! Men nå sliter vi med å få råd til bryllupet vårt, så det er nok litt derfor jeg er så opphengt i priser for tiden... Tror likvel min bukett kommer til å bli minst like fin som dere andres jeg! :D Mange steder tar de overpris forresten. Da en venninne av meg sjekket priser, var forskjellen på billigste og dyreste (for samme bukett) 1100 kroner... Hun valgte billigste og ble kjempefornøyd!

Gjest Anonymous
Skrevet

Må legge til en tign her og jeg er veldig enig med engel! :D

Billige buketter kan bli minst like fine som de dyre og faktisk synes jeg de enkle er de pene. De dyre har ofte flere blomster og de synes jeg med en gang virker rotete.

Og engel, hvis du skal lage buketten din selv, så synes jeg det er så utrolig fint. Tenk så stas i ettertid da og ha en bukett man laget selv. Det synes jeg er hakket bedre enn å kjøpe en dyr jeg! :D Skulle ønske jeg også var så flink at jeg kunne lage min egen bukett!

Skrevet

Jeg gikk i flere butikker og forhørte meg.

Da jeg endelig fant en butikk jeg var fornøyd med servicen begynte jeg å prute.

Fikk buketten for 1000 kr. Slapp å betale for brystbukettene og pyntingen av kirken. Dette var i Bergen.

Blomsterdekoratøren måtte til og med lage buketten 3 ganger før hun var fornøyd og alt satt skikkelig, så det gikk med en god del roser til det formålet.

http://home.no/lula/2.jpg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nok smart å undersøke priser ulike steder ja. Men pass på så man ikke blir misforstått og ender opp med en brudebukett på hvert eneste sted man er innom da.

:hoho:

:hoho:

Skrevet

CecilieB!!

Hvilken blomsterbutikk var det du kjøpte buketten din i??

Skrevet
CecilieB!!

Hvilken blomsterbutikk var det du kjøpte buketten din i??

Husker ikke hva den heter, men den ligger her ute på Nordnes, ved siden av polet.

Skrevet

Synes det var dyrt med 2000 kr ja. Har ikke hørt så mye enda jeg, men skal jammen høre forskjellige plasser!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye betaler dere for maten?-Den blir jo spist opp.

Hvor mye betaler dere for drikka?-Blir drukket opp.

Hvor mye betaler dere for kjolen?-Brukes en gang.

Hvor mye betaler dere for lokaler?-For en kveld.

Hvor mye betaler dere for sminke og frisyre?-varer kun en dag.

Alt dette er viktige ting for å få den store dagen til å bli helt perfekt.Så hvorfor bli så KJIP når det kommer til brudebuketten og bordpynt? Dette er også et viktigt punkt for å få dagen til å bli den spesielle dagen vi har planlagt og sett frem til såååååååååååååååå lenge.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lykke til alle sammen.

LISEMOR

Skrevet

Alle har gjerne ikke ubegrenset budsjett.

Folk prioriterer da forskjellig på hva de ønsker å kjøpe litt billigere. Det er ingen skam å måtte prute eller kjøpe billigere, eller evt. lage det selv.

Vi klarte å få til et bryllup til 18' for 27 gjester inkl. fri bar. Det går an, men da måtte jeg finne billigere løsninger på mange ting. Det var ikke en gjest som klaget. Alle var bare kjempeimponert over hvor bra vi hadde klart å få det med så få midler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...