AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Min kone trenger å gå ned noen/ en del kilo for å si det sånn. Det er selvfølgelig vanskelig å fortelle henne, jeg elsker jo henne. Derfor sørger jeg for at klærne hennes krymper litt i vaskemaskinen og tørketrommel slik at hun skal ta hintet. Jeg vasker feks ting på 95 grader og kjører ekstra lenge i tørketrommelen. Hva annet kan jeg gjøre, og skal jeg fortelle henne at hun er feit ? (Det er jo ikke akkurat lurt å si det rett ut, kvinner reagerer som regel dårlig på akkurat det...) Anonymous poster hash: b3dc3...275 5
PappaBetaler Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Kjøp 2 treningskort pakk inn hennes med sløye å håp på det beste 1
Gjest Vux Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Tja, hva med å gå foran som et godt eksempel, og lage mindre porsjoner mat til middag osv.? 3
Odin-Den-Enøyde Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Dersom der er snakk om sykelig overvekt, bør du jo bare si det som det er...at du er bekymret for helse og vekt. Men om det bare er at du syns hun skal være ei stram rype, bør du vel heller finne deg ei annen. Om du virkelig elsker henne driter du jo i om hun har lagt på seg litt, så sant det ikke er snakk om livsfarlig vektøkning. 4
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Min kone trenger å gå ned noen/ en del kilo for å si det sånn. Det er selvfølgelig vanskelig å fortelle henne, jeg elsker jo henne. Derfor sørger jeg for at klærne hennes krymper litt i vaskemaskinen og tørketrommel slik at hun skal ta hintet. Jeg vasker feks ting på 95 grader og kjører ekstra lenge i tørketrommelen. Hva annet kan jeg gjøre, og skal jeg fortelle henne at hun er feit ? (Det er jo ikke akkurat lurt å si det rett ut, kvinner reagerer som regel dårlig på akkurat det...) Anonymous poster hash: b3dc3...275 Har kroppen din blitt penere med årene? 18
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Du kan jo gjøre som mannen min gjorde før i dag..... Han kalte meg en hval!!! Jeg er 170 cm høy og veier 71 kg. Og han kan regne seg som skilt og er ikke velkommen et sekund til i dette huset. Anonymous poster hash: eaa5b...d6d 29
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Du kan jo gjøre som mannen min gjorde før i dag..... Han kalte meg en hval!!! Jeg er 170 cm høy og veier 71 kg. Og han kan regne seg som skilt og er ikke velkommen et sekund til i dette huset.Anonymous poster hash: eaa5b...d6d Anonymous poster hash: 5a5cd...b59 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Tja, hva med å gå foran som et godt eksempel, og lage mindre porsjoner mat til middag osv.? Jeg er et veldig godt eksempel, jeg er sunn og frisk på alle mulige måter. Kostholdet vi spiser er norsk husmannskost, til helgen er det litt snop og "kosemat". Jeg er ikke sykelig opptatt av utseende eller kropp, men er kun bekymret pga hennes helse. Dersom der er snakk om sykelig overvekt, bør du jo bare si det som det er...at du er bekymret for helse og vekt. Men om det bare er at du syns hun skal være ei stram rype, bør du vel heller finne deg ei annen. Om du virkelig elsker henne driter du jo i om hun har lagt på seg litt, så sant det ikke er snakk om livsfarlig vektøkning. Det er snakk om en 20-35 kilo, jeg vet ikke helt sikkert. Hun har fått problemer med rygg og knær mest sannsynlig pga overvekten. Jeg bryr meg egentlig ikke om hvordan hun ser ut. Hun ser bra ut uansett. Anonymous poster hash: b3dc3...275 2
Gjest Daenerys Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.
Compaq Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Om hun faktisk er kraftig overvektig ser jeg ikke noe galt i å si det som det er, du er bekymret for helsen hennes. 1
Hjertehåp Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har fått hør det mye i det siste men det hjalp ikke. Måtte innse det på egenhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Jeg tenkte at å krympe klærne hennes ville gi henne en indikasjon på at noe er galt... dersom jeg forsiktig sier noe spiser hun bare mer tull og tøys. Altså hun ønsker ikke å høre på andre, det er sikkert et følsomt tema. Jeg var kjempestor selv, og fikset det, tror bare hun vet at det er mye mye arbeid og dermed blir utfordringen for stor. Hva skal jeg gjøre når det ikke nytter å snakke ? hilsen ts Anonymous poster hash: b3dc3...275
Gjest Lille-pus Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Med 25 - 30 kilo ekstra må det da være problemer med å finne klær som passer? - og jeg vil tippe problemene med å finne klær er noe som tas opp? Det gir jo en rimelig god anledning til å være bekymret ærlig, fordi du ser at de er slitsomt for rygg og knær og du synes det er vondt å se at hun har vondt. En spasertur etter middag hver dag er ofte en god start når det er mange kilo det er snakk om, og en spasertur som par er jo også en trivelig aktivtet som gir mye til parfølelsen. 1
Gjest Smileysun Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 Du kan jo gjøre som mannen min gjorde før i dag..... Han kalte meg en hval!!! Jeg er 170 cm høy og veier 71 kg. Og han kan regne seg som skilt og er ikke velkommen et sekund til i dette huset.Anonymous poster hash: eaa5b...d6d Dette er tull, ja? 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Ta henne med ut på gåturer hver kveld. Og gjerne noen lengre turer i helgene. Si at du føler for å bevege deg litt mer og at du trenger hennes støtte. Anonymous poster hash: 90645...fd1 2
CMHuser Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Begynn å tren med henne! Som kjæresten min sa til meg i stad, etter jeg hadde kommentert at han kanskje burde gi seg med godis og sjokoloade, hørte jeg: "etter jul og nyttår skal du få gjemme alt jeg tar med hjem av godteri og sjokolade! Jeg kjenner deg, du er en snik, kommer til å gjemme det ett så godt sted at du aldri finner det igjen!" <- Eller så kan du ta en slik en Jeg sa det rett ut da, når han spurte om han kunne gå i joggebukse i selskap, og jeg sa da nei. "Da får jeg ta olabuksa da!" "Kommer du deg inn i den da?" Da skjønte han lunta
Sofia123 Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 Kjøp treningskort til begge og begynn å tren sammen! 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #18 Skrevet 29. desember 2014 Har kroppen din blitt penere med årene? Hvis man oppfører seg slik,s å forblir man singel. Man bør ikke rakke ned på hverandre, men bygge hverandre opp. Anonymous poster hash: e3610...a26 1
Pringle Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 Jeg tror de fleste som er overvektige, er klar over det selv. Kanskje skjønner man at man må gjøre noe også. Og har en vag anelse om hva. Men mange frykter at det er uoverkommelig å gå ned i vekt. Du kan ikke få henne til å innse noen ting, hun må innse det selv, og ville forandringen selv. Men du kan gå foran med et godt eksempel og prøve å dra henne med. Kjøp og lag sunn mat sammen og gå på turer sammen, spill WII fit, dra i svømmehallen osv osv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 Takk for litt mer seriøse svar Jeg har kommet meg i særdeles god form. Derfor tror jeg ikke hun kjøper at vi skal trene sammen for min del. Hun virker veldig tilfreds med seg selv, og det er jo bra, men tror ikke det er bra for helsen hennes. Har kroppen din blitt penere med årene? Ja, jeg har en ganske digg kropp, om vi nå skal synke ned på et nivå og snakke om utseende.... dette handler ikke om utseende men om helse. Uansett, det er ikke viktig. Anonymous poster hash: b3dc3...275 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå