Gå til innhold

Nettdating og det å bo hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har endelig kommet meg over kjærlighetssorgen fra forrige brudd, og vurderer å melde meg inn på diverse nettdatingsider. Problemet nå er at jeg (jente/dame) bor hjemme i en alder av 28 fordi jeg må spare opp litt etter noen år med studier i utlandet som har gitt meg en del studiegjeld. Men jeg får stort sett inntrykk av at de færreste vil være i et forhold med noen som fremdeles bor hjemme, at det rett og slett er en umulighet... Er det virkelig det eneste folk tenker på når de er på utkikk etter en ny partner? Har jeg ingen sjans? Jeg får angst når folk spør meg om hvor jeg bor, fordi jeg skammer meg så innihelvete. Jeg ønsker jo helst å bo for meg selv, men den økonomiske situasjonen er ikke ideell helt enda. Så nå sitter jeg her og vurderer å bare bli sittende inne i noen år og kanskje møte mine nærmeste venner inntill økonomien har tatt seg opp igjen (ett år eller to). Hva sier dere?
Hadde dere meldt dere inn på datingsidene uansett og bare bedt de som har problemer med at jeg bor hjemme dra dit peppern gror, eller bør jeg bare vente?

Anonymous poster hash: e75ec...fdb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk hvis du finner en som også bor hjemme, skal dere da møtes bak Statoil for å pule?

Anonymous poster hash: fe6b1...7a0
  • Liker 7
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg ville sett på det som lite attraktivt. Jeg mener man helst burde flytte ut når man er 18-22 år og helst ikke flytte hjem igjen. Det jeg ser på som det største problemet er at du har gjort en investering i utdannelse som du lar dine foreldre betale regningen for ved at du får bo der billig/gratis. Det synes jeg er utrolig usexy.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dette kan oppfattes humoristisk eller som det motsatte, men... altså... folk flest bor faktisk hjemme...

Om du mener hjemme hos mamma og pappa så er det en annen sak, men det har en forklaring, og du har en formening om hvor lenge du vil/må bli boende hjemme hos dine foreldre, ikke sant?

Om folk ikke har sitt eget hjem (p.t. eid eller leid) og ingen fremtidsutsikter til å få seg det, så vil det nok bli oppfattet som mindre positivt er jeg redd.

Skrevet

Tenk hvis du finner en som også bor hjemme, skal dere da møtes bak Statoil for å pule?

Ja. Takk for tipset!

Men sånn bortsett fra det, så slipper jeg iallefall å føle meg som en taper alene.

Skrevet

Det er en meget lite attraktiv "egenskap" å ikke ha kommet seg vekk fra skjørtene til mor, og du må regne med mange avslag. Eller så kan du alltids finne en som bor hjemme hos mor selv. Eller er ikke det av interesse kanskje?

Anonymous poster hash: e1ade...ee0

• Liker 1
Skrevet

Svært så sarkastiske dere var da? Jeg har da ikke sagt noe om at jeg avslår de som bor hjemme selv da jeg vet hvordan det er å være i en sånn situasjon. Jeg ønsker som sagt ikke å bo hjemme, men jeg har kommet hjem fra studier i utlandet uten å få tak i en skikkelig jobb, og da takker jeg ja til den hjelpen jeg kan få inntil videre. Skal da vel ikke bli boende hjemme til evig tid fordi jeg elsker mammas kjøttkaker og digger å bli tørka i ræva.

• Liker 2
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg dersom det kun var midlertidig.

Skrevet

Svært så sarkastiske dere var da? Jeg har da ikke sagt noe om at jeg avslår de som bor hjemme selv da jeg vet hvordan det er å være i en sånn situasjon. Jeg ønsker som sagt ikke å bo hjemme, men jeg har kommet hjem fra studier i utlandet uten å få tak i en skikkelig jobb, og da takker jeg ja til den hjelpen jeg kan få inntil videre. Skal da vel ikke bli boende hjemme til evig tid fordi jeg elsker mammas kjøttkaker og digger å bli tørka i ræva.

Så....du digger å bli tørket i ræva? Møtes bak Statoil? #harmedLambi

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha sett på det som lite attraktivt, spesielt når du er nesten 30 år. Jeg ser ikke helt hastverket man har for å få seg kjæreste? Uansett tror jeg at du tiltrekker litt spesielle typer når du fortsatt bor hjemme i en alder av 28 år. Hva med å vente litt til du er økonomisk selvstendig og klarer å ta vare på deg selv (økonomisk)? For det er nettopp det du ikke klarer nå. De færreste ønsker seg en partner med økonomiske problemer. Og enda færre en det ønsker seg en partner som fortsatt bor hjemme hos mamma og pappa. Når du slår sammen dette er det et fåtall som er interessert, men igjen, dette er nok av den mer spesielle typen.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du er så krass når folk her svarer på spørsmålet ditt.

Anonymous poster hash: e586d...30f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville sett på det som lite attraktivt. Jeg mener man helst burde flytte ut når man er 18-22 år og helst ikke flytte hjem igjen. Det jeg ser på som det største problemet er at du har gjort en investering i utdannelse som du lar dine foreldre betale regningen for ved at du får bo der billig/gratis. Det synes jeg er utrolig usexy.

Hvorfor nettopp 22? Er det ikke litt flaut å bo hjemme når man er 22 også?

Anonymous poster hash: a98dc...069

Skrevet

Hei!

Har endelig kommet meg over kjærlighetssorgen fra forrige brudd, og vurderer å melde meg inn på diverse nettdatingsider. Problemet nå er at jeg (jente/dame) bor hjemme i en alder av 28 fordi jeg må spare opp litt etter noen år med studier i utlandet som har gitt meg en del studiegjeld. Men jeg får stort sett inntrykk av at de færreste vil være i et forhold med noen som fremdeles bor hjemme, at det rett og slett er en umulighet... Er det virkelig det eneste folk tenker på når de er på utkikk etter en ny partner? Har jeg ingen sjans? Jeg får angst når folk spør meg om hvor jeg bor, fordi jeg skammer meg så innihelvete. Jeg ønsker jo helst å bo for meg selv, men den økonomiske situasjonen er ikke ideell helt enda. Så nå sitter jeg her og vurderer å bare bli sittende inne i noen år og kanskje møte mine nærmeste venner inntill økonomien har tatt seg opp igjen (ett år eller to). Hva sier dere?

Hadde dere meldt dere inn på datingsidene uansett og bare bedt de som har problemer med at jeg bor hjemme dra dit peppern gror, eller bør jeg bare vente?

Anonymous poster hash: e75ec...fdb H

Hmm hadde ikke vært noe problem om det kun er for en kortere periode. Men hadde ikke blitt med deg hjem for å pule mens svigermor hører på det måtte vi gjort hjemme i min leilighet:)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvorfor nettopp 22? Er det ikke litt flaut å bo hjemme når man er 22 også?

Jeg synes egentlig man burde flytte rett etter VGS, men jeg synes ikke man skal sette grenser som passer 100 % med eget liv. Da blir det sånn at alle som ikke gjør akkurat som meg gjør feil.

Skrevet

Hadde det hjulpet hvis du tok en spansk en og sier du leier en leilighet midlertidig i dine forelderes hus? Den du du er intressert i trenger jo ikke å komme til deg på besøk.

Skrevet

Synes folk overdriver her.

Selv flyttet jeg hjemmenfra da jeg var 19, har bodd på en annen kant av landet i flere år,men bor nå i en leilighet i min mors hus.Jeg bor i en etasje og hun i den andre.

.

Jeg er over 30 og har fast jobb.Siden leiligheten stod tom og jeg ble tilbudt å leie takket jeg ja.

Har aldri hatt problemer med å skaffe meg dates pga dette.Mitt inntrykk er at menn flest ikke bryr seg.

Anonymous poster hash: f6930...552
Skrevet

Kan jo spørre mamma og pappa om hun kan få ha liggebesøk!

Skrevet

For meg ville det vært betydelig verre om du hadde luktet røyk enn om du skulle bo hjemme en periode...

Men hvorfor spørre på et forum om dette og hint virker negativt? De fleste av oss blir sikkert valgt vekk av 80 % av potensielle kandidater av en eller annen grunn.

Men det er jo de siste 20 % som interesserer oss uansett....

Anonymous poster hash: 813a4...419
Skrevet

Synes folk overdriver her.

Selv flyttet jeg hjemmenfra da jeg var 19, har bodd på en annen kant av landet i flere år,men bor nå i en leilighet i min mors hus.Jeg bor i en etasje og hun i den andre.

.

Jeg er over 30 og har fast jobb.Siden leiligheten stod tom og jeg ble tilbudt å leie takket jeg ja.

Har aldri hatt problemer med å skaffe meg dates pga dette.Mitt inntrykk er at menn flest ikke bryr seg.

Anonymous poster hash: f6930...552

Stor forskjell å bo på pikerommet eller egen boenhet i samme hus.

Anonymous poster hash: e1ade...ee0

Skrevet

Huff, jeg kjenner meg igjen TS, men i min situasjon er motsatt.. Her er det min ene forelder som bor hos meg. Også kun midlertidig.. Foreldrene mine drømte om å flytte til utlandet, og det bydde seg en sjanse. Min ene forelder var pensjonert, og den andre jobber turnus 2 uker på og 2 uker av, så da de spurte om den ene kunne være hos meg under turnusen sa jeg ja uten å tenke meg om.. Men det er enda ett par år igjen til jobberen går av med pensjon, og jeg merker jeg sliter litt med dette i forhold til dating... Angrer på jeg sa ja, og sliter med å finne på unnskyldninger for å møtes ute de ukene jobberen er her...

Anonymous poster hash: 8b15d...6b0
Skrevet

Jeg synes egentlig man burde flytte rett etter VGS, men jeg synes ikke man skal sette grenser som passer 100 % med eget liv. Da blir det sånn at alle som ikke gjør akkurat som meg gjør feil.

Hva med å bo hjemme i ferier? Er det også dumt? Eller hva med folk som tar opp fag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...