Gå til innhold

Betent sår i pote hos katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer? Ble det helt bra?? Oppdaget størknet blod på poten til katten min i jula, renset med pyrisept, brukt brudeline krem og passet så han ikke slikker på det. Har så klart vært i kontakt med vetrinærvakta siden det er røde dager, de mener det kan vente til i morgen når vetrinæren er åpen... :glare: Det lukter skikkelig sår fra poten, men katten går på det, men har fått også metacam for det hadde vi fra før, betenelsesdempende og smertestillende, vetvakta sa det var helt fint å gi. Ringer med en gang de åpner i morgen..

Anonymous poster hash: eacd4...3aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å vente til i morgen.

Anonymous poster hash: c059a...3f9
Skrevet

Har ikke hatt katt på lenge, men regner med det er det samme med hunder.

Når hundene våre får sår som begynner å se betent ut så bruker vi å putte poten i grønnsåpevann i ca 10 min :) 2 ganger om dagen til vi kommer oss til dyrlegen. (hvis det ikke er veldig ille da, da reiser vi på vakta)

Høres for meg ut som du har full kontroll så lenge katten ikke virker dårlig og går på poten.

Kan være lurt å passe litt på hvis det er åpent at det ikke kommer noe skitt inni såret.

Våre hunder har tråkket på glasskår og den ene har furunkulose, det går som regel helt fint.

Furunulose innebærer værkbyller rundt potene så vi begynner å bli vandt til sårstell,men så lenge bikkja ikke gjør seg noe av det og er lykkelig :)

Tar bare litt tid å få det til å gro :) Hjelper å holde det reint, tørt og unngå slikking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...