Gå til innhold

Hva bør man få med seg i Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to stk som vurderer ferie til Thailand neste år og trenger litt tips. Hvor lenge og når på året er det best å reise? Holder det med 2-3 uker? Vi tenkte å ihvertfall ta noen dager i bangkok. Hvilke andre steder bør vi få med oss?

Alle tips mottas med stor takk :)

Anonymous poster hash: c6541...29d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to stk som vurderer ferie til Thailand neste år og trenger litt tips. Hvor lenge og når på året er det best å reise? Holder det med 2-3 uker? Vi tenkte å ihvertfall ta noen dager i bangkok. Hvilke andre steder bør vi få med oss?

Alle tips mottas med stor takk :)

Anonymous poster hash: c6541...29d

Har vært der både sommer og vinter. Digg vær usnsett. Litt klammere på sommeren, men like mye sol og varme.

Har vært i Krabi, Ao Nang, Phi Phi, railey beach, phuket, kammala beach, patong og Bangkok. Alle stedene er å anbefale på sitt vis.

Bangkok er dritkult, men trenger ikke mer enn 2-3-4 dager der. Vi var i 2,5 og fikk sett masse, shoppet, vært hos frisøren (veldig billig) og vært på floating market ila den tiden.

Phi phi er et must hvis du er ung og ute etter liv og røre.

Kammala og railey er stille og rolige steder. Her kan man virkelig slappe av.

Patong er bare helt villt! Rareste jeg har sett. Hehe. Her er den kjente partygata Bangla road. Det er ikke den merkelige ting du ikke kan se der :P verdt å se, men ville ikke bodd i Patong. Kata, Karon, Kammala osv er fine byer i nærheten du heller kan bo i, så tar du heller Tuk Tuk inn til Patong.

Anonymous poster hash: 6f175...9df

Skrevet

Dra på pingpong show i Bangkok :skratte:

Anonymous poster hash: 3aeea...351
Skrevet

Jeg bodde i Patong i 10 dager. Stranda var ikke den beste, da det alltid var bølger og rødt flagg. Bangla Street var noe for seg selv, så veeldig mye rart der! Gikk lei av Patong etter 1 uke, selv om vi dro på flere utflukter som til James Bond Island, Phi Phi osv. Vakkert land, men man går lei av de som bor der og alt det rare/skitne man kommer over. I tillegg er det utrolig fuktig og vått på sommeren. Man tørker ALDRI, uansett hvor lenge man sitter i sola.

Har ikke vært i Bangkok, men har hørt at det er utrolig kult der.

Skrevet

Den beste tiden er vel november-februar, når det ikke er altfor varmt og heller ikke masse regnskurer hele tiden. Om du er mest gira på strandliv, ville jeg dratt i områdene sør for Bangkok. Phiphi-øyene er veldig fint og deilig strandliv og partyliv. I Hua Hin er det mange pensjonister og ikke fullt så bra badeliv, men ganske nært Bangkok. Om du vil oppleve en litt annen side av Thailand enn bare strandliv, vil jeg absolutt anbefale å dra til Chiang Mai som ligger lengre nord. Thailands nest største by, og en helt annen og mer avslappet atmosfære enn feks Bangkok.

Anonymous poster hash: 15904...d75

Skrevet

Den beste plassen jeg var på var Ton Sai beach, som det ikke går veier til, kun båt. Utrolig stille og avslappet klatre-sted med et par strandpuber:

http://www.yourkrabi.com/where-to-stay-tonsai/

Ellers synes jeg Thailand generelt var ganske masete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...