AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er alenemor nå, men om en stund skal jeg flytte inn til min nye kjæreste. Det har seg sånn at jeg akkurat nå leier en leilighet i huset hans. Vi var ikke kjærester da jeg flyttet inn. Vi har begge barn og har hver vår husholdning og økonomi. Jeg betaler husleie til han. Regnes vi som samboere nå? Eller skal jeg vente med å varsle NAV før etter vi har "slått oss sammen"?Anonymous poster hash: a706b...4d5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Du må belage deg på at når dere slår dere sammen så kommer nav til å stille spørsmål særlig dersom dere har felles adresse i folkeregisteret i dag. I beste fall vil du måtte bevise at dere ikke bor sammen pr. Dags dato. I verste fall får du en anmeldelse for trygdemissbruk om du ikke kan grundig dokumentere og bevise at dere har seperate husholdninger. Kjenner til en rettssak i Navs favør på tilsvarende sak.Anonymous poster hash: 721d5...9a9
Gjest Vevila Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Os går vel ut når man har vært samboere i 1(?)år.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er alenemor nå, men om en stund skal jeg flytte inn til min nye kjæreste. Det har seg sånn at jeg akkurat nå leier en leilighet i huset hans. Vi var ikke kjærester da jeg flyttet inn. Vi har begge barn og har hver vår husholdning og økonomi. Jeg betaler husleie til han. Regnes vi som samboere nå? Eller skal jeg vente med å varsle NAV før etter vi har "slått oss sammen"?Anonymous poster hash: a706b...4d5 Jeg tror det går helt fint. Så lenge du betaler husleie til ham, og kan bevise at dere har adskilte utgifter, som strøm osv. Det er jo bare for deg å bevise ut i fra kontoutskrifter at dere har hver deres boenhet. Men meld i fra så fort dette opphører og dere får felles utgifter så unngår dere problemer. Anonymous poster hash: 9b213...f7f
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Siden du har betalt husleie og antageligvis også strøm og kan bevise det så skal det nok gå bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå