Gå til innhold

Hvilken hunderase er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes denne hunden er så utrolig søt og lurte på om noen her inne vet hvilken type hund det er?

Anonymous poster hash: ce626...ef7

post-88122-0-66919400-1419778833_thumb.j

post-88122-0-89337100-1419778843_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det ser ut som Bichon Frise :)

Anonymous poster hash: 9506d...857
Gjest Belle âme
Skrevet

Bichon frisé eller coton de tulear?

Bolognese kanskje? Puddelkvalp?"

Skrevet

Bichon havanais eller Coton de Tuléar ?

Skrevet

Ligner veldig på en Bichon Frise ;)

Anonymous poster hash: ca117...780

Gjest Badebuksa
Skrevet

Synes og det ser ut som en bichon. Normalt sett er de brune rundt kjeften og øynene ;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Er visst en maltipoo :)

Skrevet

Synes og det ser ut som en bichon. Normalt sett er de brune rundt kjeften og øynene ;)

Dette med brunt under øynene er pga nettopp problemer med øynene. Det at de er brune rundt munnen, kan være pga maten de spiser. En BF trenger veeeldig mye pelsstell. Jeg badet min hver 14 dag/hver 4. uke. Han ble klippet annenhver måned/hver 3dje måned. Alt ettersom.

Det er ingen spøk å eie en slik hund som krever klipp/vask ganske ofte samt napping av hår i øregangene. Har du ikke planer om å ofre så mye tid (og penger) på pelsstell, skal en ikke skaffe seg en slik hund.

Anonymous poster hash: f1a4e...f7e

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Dette med brunt under øynene er pga nettopp problemer med øynene. Det at de er brune rundt munnen, kan være pga maten de spiser. En BF trenger veeeldig mye pelsstell. Jeg badet min hver 14 dag/hver 4. uke. Han ble klippet annenhver måned/hver 3dje måned. Alt ettersom. Det er ingen spøk å eie en slik hund som krever klipp/vask ganske ofte samt napping av hår i øregangene. Har du ikke planer om å ofre så mye tid (og penger) på pelsstell, skal en ikke skaffe seg en slik hund. Anonymous poster hash: f1a4e...f7e

Ja, jeg vet, det kan også være sopp.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Er visst en maltipoo :)Anonymous poster hash: ce626...ef7

Maltipoo er ingen hunderase... Det er en blandingshund.

Anonymous poster hash: 88632...339

• Liker 4
Skrevet

Maltipoo er ingen hunderase... Det er en blandingshund.Anonymous poster hash: 88632...339

Og det er allmennkunnskap da, eller? Jeg har ingen kunnskap om hunder er blandingshund eller ikke. Syntes hunden var søt og ville derfor bare vite hvilken type hund det var. Er ikke nødvendig å være spydig av den grunn og legge opp til at det er noe alle burde vite.

• Liker 1
Skrevet

Spydig synes jeg ikke svaret var. Det var jo bare rett.Maltipoo er en blandingshund

Vakker sådan :)

Skrevet

Og det er allmennkunnskap da, eller? Jeg har ingen kunnskap om hunder er blandingshund eller ikke. Syntes hunden var søt og ville derfor bare vite hvilken type hund det var. Er ikke nødvendig å være spydig av den grunn og legge opp til at det er noe alle burde vite.Anonymous poster hash: ce626...ef7

Var ikke meningen å være spydig, så beklager om det virket det! Fikk inntrykk av at du skulle skaffe deg hund, og da må du i så fall tilegne deg i formasjon før du går til anskaffelse av en hund :)

Blandingshunder, og spesielt "poo" hunder avles opp og selges som dyre rasehunder når de i grunn bare er blandingshunder slm skal selges til halv pris. Og siden det ikke er noen rase er det heller ingen rasestandard og man aner ikkr hva man ender opp med!

• Liker 2
Skrevet

Var ikke meningen å være spydig, så beklager om det virket det! Fikk inntrykk av at du skulle skaffe deg hund, og da må du i så fall tilegne deg i formasjon før du går til anskaffelse av en hund :)

Blandingshunder, og spesielt "poo" hunder avles opp og selges som dyre rasehunder når de i grunn bare er blandingshunder slm skal selges til halv pris. Og siden det ikke er noen rase er det heller ingen rasestandard og man aner ikkr hva man ender opp med!

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Og det er allmennkunnskap da, eller? Jeg har ingen kunnskap om hunder er blandingshund eller ikke. Syntes hunden var søt og ville derfor bare vite hvilken type hund det var. Er ikke nødvendig å være spydig av den grunn og legge opp til at det er noe alle burde vite.

Om du er en potensiell hunderkjøper, så er dette allmenkunskap. Man kjøper ikke hund pga utseendet uten å vite om rasens bruksegenskaper og helseproblemer.

Anonymous poster hash: d8a8a...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...