Gå til innhold

Sensitiv/allergisk mot sminke? Gode merker/produkter?

Anbefalte innlegg

Gjest The damned
Skrevet

Jeg har fått ganske sensitiv hud, og vanligvis bruker jeg ikke mye sminke. Nå i julen har jeg brukt sminke stort sett hver dag, og jeg blir rød og får eksem.

Hadde ikke det problemet før, men ser ut som jeg må bytte til noe annet.

Jeg bruker ikke så mye sminke, men bruker mascara, litt farge på bryn og concealer. Ønsker jo også å kunne bruke mer når jeg vil det, men nå ser jeg jo ikke ut etter å ha brukt sminke.

Har sett at de har allergivennlig sminke på apoteket, men er den noe bra? Andre merker som er bra? Gjør ikke noe om jeg må bestille på nett :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Har du prøvd IsaDora? De skal være allergivennlig. Jeg reagerer i hvert fall ikke på øyenskyggene deres , og jeg pleier å få kløe av andre merker.

Gjest The damned
Skrevet (endret)

Ja, jeg har mascara og øyeskygger fra Isadora. Den maskaraen som heter et eller annet med allergenic, men liker ikke børsten på akkurat den.

Reagerer ikke på den, men er usikker på øyeskyggene deres. Mulig det var øyeprimeren fra elf også.

Men jeg synes det er et av de bedre billigmerkene. Kanskje jeg skal prøve å kjøpe en annen primer og se om det blir noe forskjell :)

Endret av The damned
Skrevet

Jeg reagerer på de fleste mascaraer, foruten Chanel sine av en eller annen grunn.

Så derfor bruker jeg bare Chanel Inimitable og Volum de Chanel som mine faste

mascaraer nå, hender seg jeg prøver noen andre, men ender med røde, såre,

rennende øyne så og si hver gang.

Huden min reagerer veldig fort på sminke, jeg får både acne og eksem hvis jeg ikke

bruker produkter huden min liker. Og jeg merker fort om huden min ikke liker noe.

En av de tingene huden min liker best er mineral sminke, da uten bismuth, er det

bismuth i den får jeg kløende eksem med en gang. Så hva med å prøve ett godt

mineral pudder?

Blush bruker jeg også fra mineralsminke, da Glo Minerals sine, disse reagerer jeg

ikke på i det hele tatt. Ikke engang i vårmånedene når allergisesongen gjør sitt til

at jeg reagerer på det meste.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hallo! Jeg drar frem denne fordi jeg tror jeg har blitt allergisk mot sminke, men bare på det ene øyet... Det har holdt på ganske lenge, men jeg har endelig innsett at det er eyelineren min fra Clinique som jeg reagerer på. Rødt og veldig rennende. Og det er så kjipt for jeg er en av de som virkelig trenger bittelitt eyeliner for å se våken og normal ut. Ugh. Noen gode råd om merker?? Jeg har brukt sminke fra Clinique i 15 år så det er lenge siden jeg sist prøvde andre ting!

(Tror forsåvidt jeg skal ta en tur til legen også, siden øyet renner en del når jeg ikke bruker sminke også. Men jeg har skjønt at det er eyelineren for hvis øyet er OK, og jeg så tar på bare litt eyeliner, så begynner det med en gang.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...