AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Ja, jeg har bestemt meg at fra jeg våkner opp 1.januar 2015 skal jeg ikke spise noe med gluten, melkeprodukt, sukker, stivelse... Da skal jeg spise og drikke kun det sunne og gode som er bra for kroppen, som vann, frukt, bær, grønsaker, fisk, kjøtt. Inn med fett og proteiner, vitaminer, mineraler og sporstoffer, og ut med sukker, gluten, stivelse og melkeprodukt. Dette gjør jeg fordi jeg sliter sånn med hudproblem og uønsket hårvekst, jeg sliter også med mye vondt i hodet og til tider migrene. Jeg har dessuten ofte vondt her og der i kroppen(vondt i rygg og ledd og vondt i magen) og har hele tiden liten energi. Jeg ønsker å bli sunn og frisk igjen, og å få tilbake energien min så jeg kan gjøre det jeg ønsker. Orker ikke sitte inne å lide lenger! Dessuten sliter jeg veldig med depresjon og angst, og jeg har lest mye og hørt fra andre hvordan livet ble forandret til det bedre da de la om kostholdet til det bedre. Noen som blir med??? Velkommen! Anonymous poster hash: 5dcad...5e2 4
Gjest Ive Lina Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Har vurdert det samme jeg og. De siste månedene har vært ekstreme på hjemmefronten og det har ført til et kosthold som jeg ikke liker utviklingen til. Har tenkt å slutte med sukker, hvetemel og fete meieriprodukter.
etram3 Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Men hva skal vi spise da? haha, jeg burde hengt meg på her. Men frykter at hverdagen kommer til å bestå av frosne grønnsaker, epler og bananer og fisk eller kylling. Det høres så..... alt for kjedelig ut!!?? Er jo ingenting igjen å spise?? Noen som vet om et bra sted med oppskrifter isåfall?? 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Jeg har funnet mange gode oppskrifter på nettet, og middagene blir jo uansett de samme som før. Det værste er å finne på noe å spise til frokost, lunsj og kvelds, og når man vil kose seg med noe godt. Ser for meg at det blir mye salater med avokado og nøtteblandinger. Har en venninne som spise slikt, og hun er helt forvandlet - til det bedre. Hun lager alt fra grunnen av og spiser så langt det går økologisk. Det er bare å søke på nettet etter glutenfritt, melkefritt og sukkerfritt, og stivelsesfritt, så kommer det frem oppskrifter her og der på det man søker etter. Anonymous poster hash: 5dcad...5e2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Sikker på at du ikke har PCOS? Anonymous poster hash: 0600b...35e 7
Myrthel Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Jeg følger med, for i høst har det blitt endel raske løsninger pga. mangel på tid. (Som IKKE er noen unnskyldning, men....)
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Sikker på at du ikke har PCOS? Anonymous poster hash: 0600b...35e Var på vei nedover i tråden for å skrive det samme! Kom deg heller til legen og bli utredet enn å eksprimenter med kostholdet på egenhånd. Melk, gluten osv er ikke skyld i verken hudproblemer eller uønsket hårvekst. Anonymous poster hash: cd38e...afc 15
Gjest Ive Lina Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Men hva skal vi spise da? haha, jeg burde hengt meg på her. Men frykter at hverdagen kommer til å bestå av frosne grønnsaker, epler og bananer og fisk eller kylling. Det høres så..... alt for kjedelig ut!!?? Er jo ingenting igjen å spise?? Noen som vet om et bra sted med oppskrifter isåfall?? Søtpotet og fisk er jeg veldig glad i - og til frokost er det mulig å lage smoothies. Får legge ut noen oppskrifter her når vi finner noe spennende. Det er viktig at maten ikke er for avansert og tidkrevende. Har også lyst å bli flinkere på forskjellige salater. Vi får tipse hverandre Jeg gleder meg til å sette igang ... og forhåpentligvis bli litt mer opplagt og føle meg mer vel igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Sikker på at du ikke har PCOS?Anonymous poster hash: 0600b...35e Var på vei nedover i tråden for å skrive det samme! Kom deg heller til legen og bli utredet enn å eksprimenter med kostholdet på egenhånd. Melk, gluten osv er ikke skyld i verken hudproblemer eller uønsket hårvekst.Anonymous poster hash: cd38e...afc Vet ikke om jeg har det, hva slags symptomer har man da? Jeg tåler uansett ikke melkeprodukt, så det har jeg lenge tenkt å kutte helt ut. Kalsium får man i seg gjennom grønne grønsaker og nøtter, så det er ikke farlig. Sukkeret er uansett ikke bra for kroppen, for jeg sliter med dårlig blodsukker, og det sammen gjelder stivelsen. Gluten(hvetemel) er jo heller ikke bra for kroppen, så jeg kutter jo bare ut ting som ikke er bra for hverken psyken eller det fysiske. Er jo ikke farlig å drikke vann og å spise sunn og god mat. Anonymous poster hash: 5dcad...5e2 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er glad det er noen som vil være med, for det er godt med litt støtte. Jeg skal iallfall gjennomføre dette, og jeg får heller ha noen hobbier og å komme meg ut i naturen og trene så jeg ikke blir fysen på noe godt. Ja, vi kan dele oppskrifter. Jeg har mange! Anonymous poster hash: 5dcad...5e2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Spise hva? Til frokost f.eks? Det går an å lage hjemmelagede frokostblandinger av nøtter og frø, for de som tåler melk. Jeg funnet oppskrifter på mandelbrød og på hjemmelagede knekkebrød laget av nøtter og frø. Da kan man ta på det pålegget man ønsker. Ellers har jeg tenkt å lage egne nøtteblandinger med dadler og fiken i. Kan spise det med en banan f.eks. Eller man kan lage egg og bacon, eller salat. Anonymous poster hash: 5dcad...5e2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Vet ikke om jeg har det, hva slags symptomer har man da? Jeg tåler uansett ikke melkeprodukt, så det har jeg lenge tenkt å kutte helt ut. Kalsium får man i seg gjennom grønne grønsaker og nøtter, så det er ikke farlig.Sukkeret er uansett ikke bra for kroppen, for jeg sliter med dårlig blodsukker, og det sammen gjelder stivelsen.Gluten(hvetemel) er jo heller ikke bra for kroppen, så jeg kutter jo bare ut ting som ikke er bra for hverken psyken eller det fysiske. Er jo ikke farlig å drikke vann og å spise sunn og god mat. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 5dcad444b4f306b98671cca0f1eac5e2"] 5dcad...5e2 Srart deg en tråd med PCOS, og kom deg til legen og bli testet du har alt gitt minst tre symptomer på PCOS her i svarene dine. Da trenger du annen behandling enn kostholdseksprimentering.Anonymous poster hash: cd38e...afc 2
Pringle Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Lurer på hvordan dette skal gå, når du legger opp til et kosthold hvor du hele tiden må avstå fra det du liker... Men lykke til, dette er ikke det mest usunne opplegget jeg har sett, ihvertfall skal det være en smal sak å få dekket de fysiologisk behovene uten melkeprodukter, tilsatt sukker og gluten. Om det har noen hensikt, er en annen sak. Eller om det lar seg gjøre rent praktisk. Stivelse er det i mange matvarer. Sukker også. 5
Gjest earlgrey Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er med, men tenker kun å kutte ut sukker da er helt avhengig av mel og melk, men kunne jo alltids kuttet mengden på det Skal vi dele oppskrifter osv eller?
Gjest Runforit Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Sukker er jo alltids greit å kutte ned på, men melk og gluten er lite vits i om en ikke er intolerant og faktisk blir uvel av det. Utover det er jo da lavkarbo et supert alternativ og lavkarbogjortenkelt.net har masse fine oppskrifter. 12
Elanore Skrevet 30. desember 2014 #17 Skrevet 30. desember 2014 Jeg lurer på å forsøke på dette, jeg også. Sliter med å tilpasse meg intoleranser, men jeg får tillegg reaktiv hypoglykemi (målt helt ned til 1,8) av kosthold med særlig mye sukker, så jeg har fått beskjed om å holde meg unna sukker og søtningsmidler generelt. Vet ikke om jeg kommer til å få det til, men skal gi det et ærlig forsøk i hvert fall ut januar, og så ser vi.
LilleCa Skrevet 30. desember 2014 #18 Skrevet 30. desember 2014 Jeg kjenner flere med PCOS som er blitt anbefalt å spise lavkarbo av gynekologer 4
Gjest Tottelotta Skrevet 30. desember 2014 #19 Skrevet 30. desember 2014 Gjorde det hele november og litt over halve desember. Hadde mye mer energi og følte meg generelt sett bra. Det har blitt mye godterier i jula, men nå gleder jeg meg til å komme tilbake til hverdagen igjen
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #20 Skrevet 30. desember 2014 Å kutte ut alt dette på en gang vil bli vanskelig på sikt, det kan jeg garantere. Mye lurere å starte med èn ting av gangen. Anonymous poster hash: fda3d...413 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå