AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Hva vasker man dem med? På baderomssprayen jeg har, står det do og vask, men ikke dusjvegger. Og hva slags klut? Nylig flyttet hit, vært vant med dusjforheng og badekar. Anonymous poster hash: f31e0...32d
Frøken Smilla Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Jeg bruker Zalo og en oppvaskbørste
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Eddik Anonymous poster hash: b540d...f0b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Dusjglass og vask av dette finne tusen millioner tråder på, alt. Dusjvegg glass skal ikke vaskes med skurekrem, skureremedier, mikrokluter ol. Da eksploderer de etter en tid.Anonymous poster hash: 0ae73...714 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Dusjglass og vask av dette finne tusen millioner tråder på, alt. Dusjvegg glass skal ikke vaskes med skurekrem, skureremedier, mikrokluter ol. Da eksploderer de etter en tid.Anonymous poster hash: 0ae73...714 Seriøst? Hva skal man bruke da? Anonymous poster hash: 24f17...842
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Seriøst? Hva skal man bruke da? Anonymous poster hash: 24f17...842 Hvis du gidder å google, så får du svar på første treff Anonymous poster hash: 40a3d...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Seriøst? Hva skal man bruke da? Anonymous poster hash: 24f17...842 Selv om jeg trykker på AB knappen så er jeg seriøs, på forumet, ja. Enten kjøper du spesialmidler for en hundring hos baderomsbutikken, eller så kan du f.eks. ta en vanlig sitron, dele den i to, og gni inn glasset med kjøttsiden mot glasset til du har vært over det hele. Sitronen er sur, surt løsner kalk og dritt. For å få vasket bort herligheten etter at sitronen har virket en 10 min. Tid, tar du en vanlig bomullsklut eller en gammel frotesokk og spruter på godt med oppvaskmiddel. Gnir dette over alt og lar det virke en stund før du spyler alt av. Glasset blir rent og blankt. På utsiden bør det holde med en omgang vanlig vask med oppvridd klut i såpevann. Skjønner fortsatt ikke folk som står i aviser og klager over at dusjveggen eksploderte og de er totalt uvitende om hvorfor. Og bruksanvisning? Nei, det vet de ikke hva er. Alt fastmontert i en leilighet skal inn i en prosedyre og produktperm som følger boligen.Anonymous poster hash: 0ae73...714 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Er dette bare noe du finner på, eller har du tilgang til noen form for dokumentasjon som kan bevise det du skriver her? For et søk på google viser ingen sammenheng mellom skurekrem og at dusjen eksploderer..? Dette har jeg skrevet i tusen tråder før denne - vi fikk nytt dusjabinett fra Dusholux, fordi vi ikke kunne ha de løse dørene og dusje på fliser. Rørleggeren som monterte kabinettet til over 20 000 kr. Gav beskjed om å ikke bruke mikrofiber, skurekrem, skuresvamp of så videre og å lese bruksanvisningen. FORDI folk klaget i massevis på glass som eksploderte og mente dette er innenfor den 10 års gaeantien på glass som Dusholux har. Når folk så ble spurt om hvordan de hadde gjort rent glasset som eksploderte så svarte samtlige saker vår rørlegger hadde hatt at de hadde brukt skuremidler som nevnt over i denne tråden og som skrevet utførlig i andre tråder med samme tema på KG. Enkelte må ha vel mye inn med teksje altså. Les bruksanvisningen din! Eller skaff en ny om du har kastet den som fulgte med. Det samme gjelder glass i komfyrer. Vask med hva du vil for min del, men kom ikke og klag når glasset eksploderer, en dag. Anonymous poster hash: 0ae73...714 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Hvordan finner man bruksanvisningen til en dusjdør av glass...??? Du skriver om dette i tråd etter tråd og klager over at folk ikke vet bedre, samtidig som du aldri (så langt) har dokumentert påstandene dine. Hva med å prøve å være litt mindre sinna når du prøver å dele kunnskap veldig få har? Anonymous poster hash: 05833...445 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Hvordan finner man bruksanvisningen til en dusjdør av glass...??? Du skriver om dette i tråd etter tråd og klager over at folk ikke vet bedre, samtidig som du aldri (så langt) har dokumentert påstandene dine. Hva med å prøve å være litt mindre sinna når du prøver å dele kunnskap veldig få har? Anonymous poster hash: 05833...445 Bruksanvisning ligger ved alt du kjøper fordi produsenten skal sikre seg juridisk mot feilbruk. Finn ut hvilket glass du har og kontakt produsenten så får du bruksanvisning om du ikke har den som fulgte med. Ellers så får du komme hjem til meg og lese min. Gidder virkelig ikke bruke mer tid på folk jeg oppfatter er ute etter å kverrulere og ikke vet hva en bruksanvisning er.Anonymous poster hash: 0ae73...714
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Dette har jeg skrevet i tusen tråder før denne - vi fikk nytt dusjabinett fra Dusholux, fordi vi ikke kunne ha de løse dørene og dusje på fliser. Rørleggeren som monterte kabinettet til over 20 000 kr. Gav beskjed om å ikke bruke mikrofiber, skurekrem, skuresvamp of så videre og å lese bruksanvisningen. FORDI folk klaget i massevis på glass som eksploderte og mente dette er innenfor den 10 års gaeantien på glass som Dusholux har. Når folk så ble spurt om hvordan de hadde gjort rent glasset som eksploderte så svarte samtlige saker vår rørlegger hadde hatt at de hadde brukt skuremidler som nevnt over i denne tråden og som skrevet utførlig i andre tråder med samme tema på KG. Enkelte må ha vel mye inn med teksje altså. Les bruksanvisningen din! Eller skaff en ny om du har kastet den som fulgte med. Det samme gjelder glass i komfyrer. Vask med hva du vil for min del, men kom ikke og klag når glasset eksploderer, en dag.Anonymous poster hash: 0ae73...714 Å fortelle oss hva en tilfeldig, anonym rørlegger har sagt er ikke dokumentasjon. Jeg har forsøkt å lete på nett, men finner stort sett bare uhorvelige mengder kriseoppslag uten årsaksforklaring. De eneste stedene jeg har funnet noe om microfiberkluter og eksploderende dusjvegger er på fora, uten dokumentasjon. Jeg fant noe her, microfiber eller skuremidler er ikke nevnt: http://www.rorfag.no/article/20110307/NYHETER/110309980/1024 Her står det om fare for matting av glasset ved bruk av av enkelte microfiberkluter, men ikke om eksplosjonsfare: http://www.egeland.no/1261833/ Duscholux-brosjyre: http://www.google.no/url?url=http://www.vvs-marketing.no/dynamisk/ftp/dokumenter/DV/Duscholux%2520dusj/servicebrosjyre_komplett_dusj.pdf&rct=j&q=&esrc=s&sa=U&ei=z0CgVIS2A82yacuugIAG&ved=0CBMQFjAA&usg=AFQjCNEJ_TQrDW6jskp_Hy14bteDFdU1-Q Her står det at man ikke må bruke microfiber på dører/vegger med et spesielt belegg, da belegget vil bli skadet (ikke glasset). Det står også at man ikke må rengjøre glasset med ripende rengjøringsmidler eller sterke løsemidler, men ingenting om "normale" rengjøringsmidler som microfiber eller Jif skurekrem, for den saks skyld. (Jif riper maling/lakk/myke overflater, men jeg har aldri opplevd eller hørt om at den skal lage riper i harde overflater. Det er litt av poenget, er det ikke? "Skinnende rent uten å ripe!") Det står heller ikke et ord om "mikroriper" og eksplosjonsfare i brosjyra. Om sammenhengen mellom "mikroriper" og eksploderende herdet glass er så innlysende og velkjent som du påstår burde det da være mye enklere å finne informasjon om det på nett? Inntil du evt. kommer med noe konkret fortsetter jeg med Jif og microfiber. Anonymous poster hash: 2f1aa...6f4 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Bruksanvisning ligger ved alt du kjøper fordi produsenten skal sikre seg juridisk mot feilbruk. Finn ut hvilket glass du har og kontakt produsenten så får du bruksanvisning om du ikke har den som fulgte med. Ellers så får du komme hjem til meg og lese min. Gidder virkelig ikke bruke mer tid på folk jeg oppfatter er ute etter å kverrulere og ikke vet hva en bruksanvisning er.Anonymous poster hash: 0ae73...714 Døra er av glass, så det står ikke noe produsentnavn på den, så ingen produsent å kontakte. Noen av oss flytter inn i ferdige hus, så vi har ikke kjøpt døra selv, og har dermed ikke noen bruksanvisning. Kverulere? Jeg ber deg bare dokumentere påstanden din. Etter mye googling finner jeg ingenting som sier at man ikke må bruke mikrofiber - og attpåtil finner jeg at eksplosjon som regel skyldes produksjonsfeil, transportfeil eller monteringsfeil - ingenting om mikrofiber. Ettersom det selges egne mikrofiberkluter til glass er det vel ikke såå rart at jeg etterspør litt mer info om dine bastante påstander? Anonymous poster hash: 05833...445 4
Fanteria Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Microfiberkluter har små "tagger" som over tid vil matte ned glasset. Det samme med såper med skuremidler. Dette gjelder både med og uten NANO-belegg. Om glasset er dekt med belegget vil du først fjerne dette før du matter selve glasset. Å bruke skuremidler har jeg aldri hørt alene kan være med på at glasset imploderer. Det eksploderer ikke om - nå som vi først er på detaljer. Det er uansett like skremmende for den som måtte oppleve det. At dusjer imploderer har som oftest med at det har fått et slag. Det vil derfor være endringer i glasset. Dette blir igjen påvirket av temperaturer. Så selv om glasset fikk et kakk for 2-3 mnd siden kan det plutselig implodere om temperaturen f.eks. har falt noen grader. Jeg bruker selv baderomsspray/vindusspray, i noen tilfeller sitron med salt eller eddik, skyller av og bruker nal og/eller tørkepapir.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Microfiberkluter har små "tagger" som over tid vil matte ned glasset. Det samme med såper med skuremidler. Dette gjelder både med og uten NANO-belegg. Om glasset er dekt med belegget vil du først fjerne dette før du matter selve glasset. Å bruke skuremidler har jeg aldri hørt alene kan være med på at glasset imploderer. Det eksploderer ikke om - nå som vi først er på detaljer. Det er uansett like skremmende for den som måtte oppleve de At dusjer imploderer har som oftest med at det har fått et slag. Det vil derfor være endringer i glasset. Dette blir igjen påvirket av temperaturer. Så selv om glasset fikk et kakk for 2-3 mnd siden kan det plutselig implodere om temperaturen f.eks. har falt noen grader. Jeg bruker selv baderomsspray/vindusspray, i noen tilfeller sitron med salt eller eddik, skyller av og bruker nal og/eller tørkepapir. Du er inne på noe, skuremidler matter ikke glasset, men virker som sandpapir på mattet glass. Glasset får små mikroskopiske riper. Når det så får ett kakk fra en litt treg dør, noen som holder på å falle, et dusjhode som slår borti glasset m.m. så blir disse mirkoskopiske ripene utsatt for belastning som får herdet glass til å eksplodere. Alle dusjdører/kabinett har herdet glass, til forskjell fra vanlige vindusruter. Anonymous poster hash: 0ae73...714
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 https://anjafysikk.wordpress.com/2014/04/13/glass-som-knuser-og-eksploderer/ En ganske god forklaring, og ett google søk.Anonymous poster hash: 0ae73...714
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 AnonymBruker, on 29 Dec 2014 - 07:37, said:https://anjafysikk.wordpress.com/2014/04/13/glass-som-knuser-og-eksploderer/ En ganske god forklaring, og ett google søk.Anonymous poster hash: 0ae73...714 Artig film om herdet glass og eksplosjon. Men ingen ting om vask og rengjøring. Anonymous poster hash: 99b3d...279
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #18 Skrevet 29. desember 2014 https://anjafysikk.wordpress.com/2014/04/13/glass-som-knuser-og-eksploderer/ En ganske god forklaring, og ett google søk.Anonymous poster hash: 0ae73...714 Fortsatt ingen kilde på at mikrofiber kan forårsake riper som får glass til å sprekke. Herdet glass er veldig vanlig i de fleste hjem, både på bad og i stua. Mikrofiber er antageligvis den vanligste måten å vaske dette på. Om mikrofiber forårsaker eksplosjon er det meget merkelig at dette er ikke-eksisterende informasjon, ikke en gang i bruksanvisningene eller hos selgerne. Anonymous poster hash: 05833...445 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 Husk også at mobiler og noe fotoutstyr består av herdet glass. Og hva legger produsentene ved for å rengjøre utstyret? Jo, mikrofiber! Anonymous poster hash: 05833...445 1
Rosalie Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 Vedr trådens tema:Bruker baderomsspray og nal. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå