Gå til innhold

Hva har du i skapene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skal ordne med ønskeliste til bryllupet, og er usikker på hvor mye man trenger osv. Så tenkte jeg å spørre om noen snille sjeler her er villige til å fortelle hva dere har i skapet og om det blir brukt? Feks hvor mye hverdagskopper har dere til kaffe og te? Hvor mange serviser? Har du juleserviseet? Serier med bestikk? Finglass til vann og vin? Både rødvin, hvitvin, likør, cognac osv? Alt i samme serier eller blandet? Kaffe/te til finere selskap? Det finnes mye fint også så lett å ville ha mer enn hva man behøver..

Anonymous poster hash: a806f...cd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare skjeletter :(

Anonymous poster hash: ced65...be8

Skrevet

Jeg driver å skal ordne med ønskeliste til bryllupet, og er usikker på hvor mye man trenger osv. Så tenkte jeg å spørre om noen snille sjeler her er villige til å fortelle hva dere har i skapet og om det blir brukt? Feks hvor mye hverdagskopper har dere til kaffe og te? Hvor mange serviser? Har du juleserviseet? Serier med bestikk? Finglass til vann og vin? Både rødvin, hvitvin, likør, cognac osv? Alt i samme serier eller blandet? Kaffe/te til finere selskap? Det finnes mye fint også så lett å ville ha mer enn hva man behøver..

Har hverdagsbestikk, penbestikk (og kakespade osv) og biffbestikk.

Hverdagstallerkner, penere tallerkner, pent sausnebb, karaffel, kakefat, glassboller, dessertskåler, hverdagskaffekopper, penere kopper. Har ikke juleservise. Legger heller litt mer i dekorasjonen rundt, og varierer fra år til år. Irish coffee glass, øl-vin-Cognac og whiskey glass.

Og jeg er ikke gift ennå:P

Synes Rosendahl har mye pent! Kanskje noe av dette kan settes på ønskelista? http://www.minegavelister.no/inspirasjon?tag=rosendahl

Anonymous poster hash: a0fc6...fde

Skrevet

Har hverdagsbestikk, penbestikk (og kakespade osv) og biffbestikk.

Hverdagstallerkner, penere tallerkner, pent sausnebb, karaffel, kakefat, glassboller, dessertskåler, hverdagskaffekopper, penere kopper. Har ikke juleservise. Legger heller litt mer i dekorasjonen rundt, og varierer fra år til år. Irish coffee glass, øl-vin-Cognac og whiskey glass.

Og jeg er ikke gift ennå :P

Synes Rosendahl har mye pent! Kanskje noe av dette kan settes på ønskelista? http://www.minegavelister.no/inspirasjon?tag=rosendahl

Anonymous poster hash: a0fc6...fde

Takk for svar. Vi har og mye allerede går litt i spinn :bond: . Enig i at rosendhal har mye fint, det er så rent og ikke noe krimskrams. Eva solo har også mye fint. Kjempe fin link! Tusen takk :helen:

Skrevet

Altfor mye, som aldri blir brukt. Blir bare tatt frem og vasket en gang i året ved rundvask.

Så tenk deg grundig om før du får skjellettene til å flytte ut til fordel for andre ting.

Anonymous poster hash: 68a83...2d7

• Liker 1
Skrevet

Mitt tips: ønsk dere heller donasjoner til et veldedig formål. Dere kommer til å ha skapene fulle uansett. Dere skal arve, kjøpe noe dere selv liker, få i gave resten av livet, og dere har helt sikkert allerede mye.

Anonymous poster hash: a7e2f...aa7

• Liker 1
Skrevet

Vi har satt opp slik at vi får 12 av alt vi føler vi trenger fra grand cru

Skrevet

Mitt tips: ønsk dere heller donasjoner til et veldedig formål. Dere kommer til å ha skapene fulle uansett. Dere skal arve, kjøpe noe dere selv liker, få i gave resten av livet, og dere har helt sikkert allerede mye.

Anonymous poster hash: a7e2f...aa7

Takk for tips...

Vi har satt opp slik at vi får 12 av alt vi føler vi trenger fra grand cru

Veldig lurt! Hadde vi ikke hatt noe enda hadde vi og gjort det samme, men har litt fra forskjellig design. Funnet ut at vi trenger kaffekopper til litt finere lag, flere øl, vin og dram glass. kakespade og div fra hardanger bestikk, kanskje te kopper også..

http://www.velkommenhjem.no/productdetails.php?product=1173&kategori=48

har en slik kopp og synes de er utrolig søte, men lar disse seg kombinere med andre sett?

Skrevet

Alt kan kombineres med enkle hvite ting 😃 derfor vi har grand Crü. Det er helt enkelt og kan brukes til hverdags og fest så slipper vi å ha 2 sett av alt 😄

Gjest Margit Spat
Skrevet

Har hvitt hverdagsservise fra Porsgrund og et klassisk penservise fra en annen av de kjente leverandørene. Ingen jule- eller påskeservise. Da bruker jeg heller lys, servietter og annen pynt tilpasset høytiden. Vi har et stålbestikk som jeg ikke vet navnet på til hverdags, og et Hardangerbestikk til pent. I tillegg har vi noe sølvbestikk.

Når det gjelder serviser og bestikk ville jeg valgt å samle (minst) 12 kuverter. Det er bedre å ha litt for mange enn litt for få. Serveringsfat i ulike størrelser, boller, sausenebb, øser, serveringsskjeer osv er også veldig gode ting å ha. Jeg anbefaler å ønske seg kakegafler og dessertskjeer, også. Det er i alle fall jeg glad for at vi har.

Det jeg har minst nytte av er suppeterrinen vår. Fin og dyr, men aldri brukt.

Vi har valgt å ha kun ett "ordentlig" kaffeservise, men bruker enkle krus og asjetter mest til hverdags.

Vinglass har vi fra en og samme serie (dvs vi har egentlig flere serier, men har både rød- og hvitvin i de seriene vi har) men cognacglassene, likørglassene farrisglassene osv er fra ulike serier som passer godt sammen. Hva man velger av stil er jo opp til smak og behag, men jeg vil anbefale å velge noe som har suppleringsgaranti i mange år framover, og som har et utseende man kan kombinere med mye forskjellig. Da har du mulighet til å samle flere deler i tiden framover, og har størst sjanse for å få et (eller flere) servise(-r) som er fleksible og varer lenge.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...