AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Når jeg overhodet ikke har penger til å få behandling for tennene mine?Anonymous poster hash: a23a7...605
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Alle seriöse tannklinikker har nedbetalingsplan. Gå og få et estimat. Gå også til NAV og hör om muligheten der Anonymous poster hash: 0ae90...042
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Tror ikke en kan regne med støtte til tannbleking, men ordentlige problemer bør en få hjelp til. Anonymous poster hash: 8f9c8...ea5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Tror ikke en kan regne med støtte til tannbleking, men ordentlige problemer bør en få hjelp til. Anonymous poster hash: 8f9c8...ea5 Hehe, er ikke snakk om tannbleking. Jeg har hull og en tann som er knust, må fikses. Men jeg har kviet meg for å dra til tannlegen fordi jeg har ikke råd. Har sett på budsjettet mitt, står bare med 500 pluss og de trenger jeg. Fikk estimert at jeg må betale ca 10000kr for alt. Jeg kunne nok betalt litt og litt hver måned, men hvis man deler de i tusen blir det veldig vanskelig.Anonymous poster hash: a23a7...605
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Alle seriöse tannklinikker har nedbetalingsplan. Gå og få et estimat. Gå også til NAV og hör om muligheten derAnonymous poster hash: 0ae90...042 Jeg synes det er veldig flaut å spørre nav om penger. Jeg har aldri gjort det. Klarer meg heller med lite penger og plager enn å gå å spørre om penger.Anonymous poster hash: a23a7...605
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Jeg synes det er veldig flaut å spørre nav om penger. Jeg har aldri gjort det. Klarer meg heller med lite penger og plager enn å gå å spørre om penger.Anonymous poster hash: a23a7...605 Det er ganske dumt av deg. Ved å gå med dårlige tenner blir for det første problemene bare større og dyrere å fikse, og for det andre risikerer du at skadene blir så store at de ikke kan repareres helt. Du skal ha tennene dine hele livet, så legg egoet ditt på hylla og hør hva mulighetene dine er hos Nav.Anonymous poster hash: 1ba79...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Jeg synes det er veldig flaut å spørre nav om penger. Jeg har aldri gjort det. Klarer meg heller med lite penger og plager enn å gå å spørre om penger.Anonymous poster hash: a23a7...605 Sånn at alle tennene dine kan råtne? Kanskje gebiss er billigere? Du tar imot offentlige tilbud hele tiden, hvorfor kan du ikke ta imot det som er behovsprøvd?Anonymous poster hash: 60857...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Er tannen knust ved skade? Da kan du få reprasjonen dekket hos en tannlege med refusjonsrett fra Helfo. Om du får noe fra Nav er en vurdering av din økonomiske situasjon som avgjør. Du gir for lite info til å kunne få mer konkret svar.Anonymous poster hash: 1a434...543
Gjest Evans Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Det er så rart at det ikke er egenandel på tannlegeutgifter som det er andre medisinske utgifter, men jeg mener å ha hørt at om du må operere - enda så lite det skulle være, nok at det kalles operasjon - så kan du få det dekket/søke om å få tilbake utgiften du hadde. Jeg hadde ringt til NAV og hørt om det er muligheter for å få dette dekket på noen måte. 10 000 kr er mye å bla ut.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Hvis du bor i eller i nærheten av en by med tannlegeutdanning, så kan du få behandling der ganske så billig. Da behandles du av studenter i siste del av studiet, og under veiledning av en professor ved instituttet. Egenandelen er betydelig lavere enn hos vanlige tannleger, fordi du kun betaler for brukt materiell og ikke arbeidstimer. Ellers blir det avbetaling som nevnt over, sjekk gjerne pris hos flere tannleger da variasjonene er store. Anonymous poster hash: b139d...3a5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Sånn at alle tennene dine kan råtne? Kanskje gebiss er billigere? Du tar imot offentlige tilbud hele tiden, hvorfor kan du ikke ta imot det som er behovsprøvd?Anonymous poster hash: 60857...cbd Eh hvilke offentlige tilbud tar jeg imot hele tiden? Jeg er student som jobber deltid, har alkurat nok penger til å gi husleie og mat. Kjøper klær kanskje en gang i året. Anonymous poster hash: a23a7...605
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Hvis du bor i eller i nærheten av en by med tannlegeutdanning, så kan du få behandling der ganske så billig. Da behandles du av studenter i siste del av studiet, og under veiledning av en professor ved instituttet. Egenandelen er betydelig lavere enn hos vanlige tannleger, fordi du kun betaler for brukt materiell og ikke arbeidstimer. Ellers blir det avbetaling som nevnt over, sjekk gjerne pris hos flere tannleger da variasjonene er store. Anonymous poster hash: b139d...3a5 Takk for tips Anonymous poster hash: a23a7...605
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Det er så rart at det ikke er egenandel på tannlegeutgifter som det er andre medisinske utgifter, men jeg mener å ha hørt at om du må operere - enda så lite det skulle være, nok at det kalles operasjon - så kan du få det dekket/søke om å få tilbake utgiften du hadde. Jeg hadde ringt til NAV og hørt om det er muligheter for å få dette dekket på noen måte. 10 000 kr er mye å bla ut. Ja 10000 er veldig mye.Anonymous poster hash: a23a7...605
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Eh hvilke offentlige tilbud tar jeg imot hele tiden? Jeg er student som jobber deltid, har alkurat nok penger til å gi husleie og mat. Kjøper klær kanskje en gang i året. Anonymous poster hash: a23a7...605 Da har du sikkert støtte fra Lånekassen, gratis skoleplass, nesten gratis lege, subsidiert kollektivtilbud... Det var i denne fasen av livet. Og hvis du mener du får så lite, kan du i hvert fall ta med deg det du får.Anonymous poster hash: 179e8...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå