AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 I går var vi samlet hos mormor, og jeg hadde gleder meg til mormors risengrynsgrøt. Vet ikke hva det er hun egentlig gjør annerledes, men har aldri smakt så god grøt. Men så fant søsteren min ut hun skulle være 'snill' og lage grøten slik at mormor fikk 'slippe'. Og det ble virkelig ikke det samme, ikke i nærheten av like god. Det hender jo rett som det er at vi er hos mormor lørdager, så hvordan skal jeg få sagt fra om dette, om i det hele tatt? Si det rett ut slik det er, eller antyde at mormor sikkert synes det er kjekt å lage maten, noe jeg vet hun ikke har noe i mot?Anonymous poster hash: 60353...6f6
Askmeagain89 Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Du kan la det ligge eller tilby deg å lage grøt? Dette er et ikke-problem så ikke lag kvalm av det. Syns det var hyggelig gjort av din søster. 12
Berentsens Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Be om oppskrift på mormors grøt. Da burde det gå fint an å lage den like god. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Du kan la det ligge eller tilby deg å lage grøt? Dette er et ikke-problem så ikke lag kvalm av det. Syns det var hyggelig gjort av din søster. Tanken var god, men resultatet heller dårlig. Og så hun en tendens til å være veldig travel. Alle må til bords med en gang grøten er 'ferdig', dvs når vi skal spise er den så kokende varm at man må blåse på som bare det, skylle ned med drikke for ikke å brenne seg. Jeg nevnte jo at 'vi kunne kanskje ha ventet litt', men neida.Anonymous poster hash: 60353...6f6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Begynn og grine og hyle neste gang , så får du sikkert viljen din. Anonymous poster hash: e6302...bac 27
minister-mio Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Begynn og grine og hyle neste gang , så får du sikkert viljen din. Anonymous poster hash: e6302...bac dette 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Så utakknemlig du høres ut. Hos oss tar mormor på seg et tappert ansikt, og sier at "selvfølgelig har hun ikke noe imot å lage maten", når sannheten er at kroppen verker og hun gjerne vil slippe etter mange år. Syns din søster var hyggelig jeg. Om du ikke likte maten kan du spørre om din bestemors oppskrift, for så å ta ansvar for lage den selv neste gang. Anonymous poster hash: 57aab...737 17
Askmeagain89 Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Tanken var god, men resultatet heller dårlig. Og så hun en tendens til å være veldig travel. Alle må til bords med en gang grøten er 'ferdig', dvs når vi skal spise er den så kokende varm at man må blåse på som bare det, skylle ned med drikke for ikke å brenne seg. Jeg nevnte jo at 'vi kunne kanskje ha ventet litt', men neida.Anonymous poster hash: 60353...6f6 Enkelte blir aldri fornøyd. Det at din mormor syns det var helt greit at din søster tok over tyder på at hun kanskje trenger mer hjelp enn før og at det er greit for henne å slippe det. Jeg syns fortsatt det var hyggelig av din søster og at du lager et problem ut av noe som ikke er et problem. 2
kisskissbangbang Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Nå vet jeg ikke hvordan forholdet ditt med søsteren din er, men jeg hadde bare sagt til min søster at det var et godt initiativ, men at det var noe som mangla når det ikke smakte bestemorgrøt. Så hadde jeg foreslått at hun fikk oppskriften fra bestemor, eller at de to lagde den sammen neste gang så hun fikk se hva bestemor gjorde. Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal gjøres så komplisert. 11
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Begynn og grine og hyle neste gang , så får du sikkert viljen din. Anonymous poster hash: e6302...bac Det der er noe søsteren min alltid har gjort, og ikke noe som jeg driver med. Anonymous poster hash: 60353...6f6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Så utakknemlig du høres ut. Hos oss tar mormor på seg et tappert ansikt, og sier at "selvfølgelig har hun ikke noe imot å lage maten", når sannheten er at kroppen verker og hun gjerne vil slippe etter mange år. Syns din søster var hyggelig jeg. Om du ikke likte maten kan du spørre om din bestemors oppskrift, for så å ta ansvar for lage den selv neste gang. Anonymous poster hash: 57aab...737 Jeg overlever da fint! Spørsmålet er hvordan sikre skikkelig grøt neste gang. Ser vel ut som det beste er at jeg får en detaljert beskrivelse om hele prosessen fra mormor, og så tar jeg ansvaret. Så spørs det om ikke søsteren min skjønner at dette indirekte betyr at jeg mener hun ikke er noe tess til akkurat dette, men muligheten for god grøt og å slippe å måtte si sannheten til henne rett ut er nok det beste alternativet.Anonymous poster hash: 60353...6f6
Flyvefisken Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Hva skal du gjøre? Grøten er spist og glemt, så det er vel ikke så mye du skal gjøre. Neste gang får du spørre om du skal hjelpe mormor å lage grøt eller om du kan få oppskriften. 1
Gjest Ive Lina Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Snakk om å lage problem av en bagatell. Dersom du vil ha et tips så har Fjordland en utsøkt risgrøt. Jeg har sluttet å lage grøt seg etter på ha smakt denne. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Snakk om å lage problem av en bagatell. Dersom du vil ha et tips så har Fjordland en utsøkt risgrøt. Jeg har sluttet å lage grøt seg etter på ha smakt denne. Har smakt den, og den er bra, men kommer ikke opp mot mormors. Bagatell, kan du si, men når man er vant til å komme til mormor for å spise god grøt, så er det en nedtur når man i stedet får servert medioker grøt. Blir som svidd ribbe på julaften med seig svor. Ja visst, livet går videre tross dette, og man skal ikke lete lenge i verden for å finne verre skjebner, men det var like fullt en nedtur jeg ikke vil oppleve igjen.Anonymous poster hash: 60353...6f6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Hva skal du gjøre? Grøten er spist og glemt, så det er vel ikke så mye du skal gjøre. Neste gang får du spørre om du skal hjelpe mormor å lage grøt eller om du kan få oppskriften. Hele poenget var jo hvordan jeg på best mulig måte skal sørge for at det blir god grøt neste gang!Anonymous poster hash: 60353...6f6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 Hele poenget var jo hvordan jeg på best mulig måte skal sørge for at det blir god grøt neste gang!Anonymous poster hash: 60353...6f6 Og det har du fått opptil flere forslag til nå Anonymous poster hash: d482b...307
Piri Formis Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 Mormor blir sikkert bare smigret om du hvisker i øret at grøten ikke ble like god som hennes. Be om hemmeligheten! 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Da lager du den selv. Så burde du vært sikret god grøt vel? Anonymous poster hash: ab8bd...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 Og det har du fått opptil flere forslag til nå Anonymous poster hash: d482b...307 Pluss et par surmagede innlegg, men hey, dette er KG, så det må man regne med 😄 Men takker for tips!Anonymous poster hash: 60353...6f6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Da lager du den selv. Så burde du vært sikret god grøt vel? Anonymous poster hash: ab8bd...2a0 Jeg har da ikke påstått at jeg lager så fantastisk god grøt! Et sted midt mellom søsteren min og mormor, tenker jeg.Anonymous poster hash: 60353...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå