Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i forbindelse med jul hjemme hos min far en uke, den andre uken ønsker jeg å tilbringe hjemme hos meg selv. Allikevel får jeg følelsen av at faren min blir litt skuffet, over at jeg drar hjem før jeg må.

Er ikke en uke hjemme hos foreldrene nok når man har passert 30?? Har ikke eget rom og må sove på sofaen også. Hvor lenge er dere andre hjemme?

Anonymous poster hash: 6184e...3cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 uker. Nå er jo jeg 19 år da, og har ikke en egen familie.

Anonymous poster hash: cb2e7...6a2
Gjest Brillefin
Skrevet

Jeg er 26 år og student, er hjemme i ferier da jeg begynte å studere i en annen by i høst. Har vært hjemme siden 19 des og reiser ikke før 5 januar :) men sp er jeg ganske hjemmekjær, og har ellers kun mulighet å dra hjem i ferier så det er deilig å være i lag med familie og venner lengst mulig

Skrevet

Jeg er 20 og i fulltidsjobb. Drar ikke hjem, men vi reiser alle vekk sammen. Hvor lenge vi blir er helt avhengig av hvor lenge vi alle får fri fra jobb. Denne julen ble jeg en uke, mens resten av familien blir værende én uke til. Aller helst skulle jeg vært der en ekstra uke sammen med dem :)

Skrevet

Jeg var hjemme i tre dager og det syns jeg holder i massevis. Jeg er ikke så hjemkjær og jeg elsker å være alene, men jeg merker jo at mamma og pappa syns det er koselig når jeg er hjemme og dermed også blir triste når jeg skal stikke. Jeg er 27 år og har en fulltidsjobb så de skjønner heldigvis at pliktene kaller..

Skrevet

Jeg er 18 og er hos foreldrene mine i 3 netter. Har eget rom.

De besøker også meg, men da uten overnatting.

Anonymous poster hash: 7d654...818
Gjest Argentina
Skrevet

Jeg er hjemme i tre uker, men kommer langveisfra, så har ikke så mye valg. I fjor bodde jeg 30 min unna foreldrene mine, så da sov jeg mest der.

Skrevet

Ja, var mye lengre hjemme da jeg var yngre, da hadde jeg bare en liten hybel.

Nå er jeg 34 og har egen leilighet, hvor jeg synes det er fantastisk deilig å være. Synes en uke lenge er mer enn nok, selv om jeg har et godt forhold til min far og vi har det hyggelig

Skrevet

En uke hørtes mer enn nok ut spør du meg, syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Synes det høres greit ut jeg :) Forøvrig vil det vel være normalt å avtale ca hvor lenge en blir når en ankommer, eller i forkant av besøket? Har dere ikke snakket noe om det? Kan jo være faren din har trodd du skulle være over nyttår f.eks og nå ikke har noen planer lenger!?

Skrevet

Ja, sa at jeg skulle tilbake til nyttår da jeg bestilte tur hjem, dette har jeg gjort de siste årene, men det er en stund siden jeg bestilte og tror min far har glemt det. Ikke snakket noe mer om det etter det, så det kan sikkert være det har oppstått en misforståelse da. Huff

Skrevet

Jeg var hjemme i tre dager, som student må man ta vakter på jobben når man kan få de. Blir nok lengre til neste år da jeg er ferdig studert til sommeren. Nå er det bare i jula jeg sover hos mine foreldre og synes det er fryktelig koselig, men er nok uansett hjemme igjen til nyttår.

Skrevet

Vi kommer tidlig julaften og drar sent 1. dag, det holder i massevis for min del. Selv med koselig familie, eget rom og et par timer å kjøre.

Så kommer heller de til oss en annen dag.

• Liker 1
Skrevet

Er vel variabelt hva man orker, jeg hadde neppe blitt to uker hos mine foreldre selv om jeg var enslig og barnløs. Broren min på 28 var 4 dager hos mine foreldre nå i jula. Svigersøstra mi er i full jobb, hun er 25 år, men er i forbindelse med jul og nyttår 3 uker hos sine foreldre, på en knøtt plass med lite å gjøre med en del venner.

Anonymous poster hash: 18f41...ab7
Skrevet

Var hjemme i to uker nå i jula og kjente at det holdt. Etter ei uke var jeg klar for å dra hjem, selv om jeg storkoste meg begge ukene.
Har også eget rom, men føler likevel litt av privatlivet forsvinner. Jeg er også over 30, og min mor kunne gjerne hatt meg hjemme til over nyttår også :)

Tror nok bare foreldre syns det er koslig når man først er hjemme, da har vi liksom litt "behov" for dem igjen.
Men de bør jo også ha forståelse for at vi er voksne folk med egne liv :)

Skrevet

Jeg reiser hjem i to perioder! Bor et par timer unna med bil, og var hos foreldrene mine 22.-26., og drar dit igjen 30.12.-4.1. Første gang var det fullt hus og mye julestyr, når jeg kommer nå blir det mer tid til prat og kos og turer og besøk hos andre venner. Og så var det veeldig deilig å ha noen dagers pusterom og tilbringe feriedager i egen leilighet!

Har eget rom hos mor og far, og er 33 år. Er lærer, så har lang ferie

Anonymous poster hash: c2982...d60

Skrevet

Så lenge jeg kunne være borte fra skole/jobb (dvs nesten 2 uker) før jeg fikk samboer.

Da begynte jeg å reise 22. eller 23., og kom hjem 26.eller 27. Koselig å ha noen dager hjemme også, og med "svigers".

Anonymous poster hash: 16751...21c
Gjest Seajewel
Skrevet

Hadde ikke holdt ut en dag engang, en uke må han vel være fornøyd med.

Skrevet

Jeg er hjemme 2 og en halv uke, og synes egentlig det er litt for lenge :P En uke hadde vært perfekt for min del :)

Men så er jeg student, og kommer fra en by veldig langt unna, så det er liksom litt forventet at jeg skal komme hjem etter eksamene, og bli til litt over nyttår..

Men savner privatlivet ja, og friheten det er å bo i sitt eget hjem :)

Er koselig og avslappende hjemme, men det blir også fort for kjedelig, og at man tråkker for mye oppi hverandre.

Vi er en ganske liten familie da, og byen er liten og det er ikke så mange muligheter her. Venninner er veldig spredt rundt omkring med sine kjærester osv!

Anonymous poster hash: d7077...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...