Gå til innhold

Ønsker ikke at far skal være alene med barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i et samlivsbrudd sammen med barnefaren til mitt barn på 1 år!

Jeg ønsker derfor ikke at far skal ha tilsyn med barnet alene, grunnen til dette er at han tidligere drev med en del narkotika. Dette er han ferdig med men alle vennene hans er i dette miljøet og jeg ønsker ikke at sønnen min skal vokse opp sammen med dem. Når jeg ga han beskjeden om at jeg ikke ønsker dem rundt sønnen min fikk jeg bare svar om at det måtte jeg bare respektere for det er hans venner. Vi er forholdsvis gode venner og snakker sammen og jeg har derfor delt mine bekymringer for han. Syns det er veldig leit at han ikke kan velge sønnen fremfor dem.

Noen som vet hvordan man går frem om dette?

Jeg vil jo selvfølgelig at sønnen min skal være med faren sin, vil aldri nekte ham det. Men selvfølgelig bekymrer jeg meg for miljøet sønnen min vil vokse opp i når han ikke vil legge det bak seg..

Dette er blant annet noen av grunnene til samlivsbruddet ;-)))

Anonymous poster hash: c902e...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet. Eller skaff deg en advokat og ta det den veien.

Anonymous poster hash: 5f22c...68b

• Liker 2
Skrevet

Etterpåklokskapens svie.

Anonymous poster hash: 479fa...71c

• Liker 8
Skrevet

Dette er en sak for barnevernet. Ta en telefon til dem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Rettsmessig har du ikke noen sak. Såfremt ikke han eller vennene gjør noe farlig og uansvarlig vedrørende barnet. Det er ikke ansett som grunn nok til å frata noen omsorgsansvar at de har venner som har benyttet narkotika, eller at de selv har benyttet det tidligere.

Hvis så var tilfellet ville svært mange mødre og fedre miste barna sine.

Så lenge han ikke misshandler barnet og viser manglende evne til å ta seg av det må du bare akseptere at han kan gjøre ting og omgås personer du ikke liker.

Endret av Guybrush
  • Liker 2
Skrevet

Du kan ikke velge din eks's omgangskrets. Så lenge faren ikke ruser seg lengre, og kompisene ikke ruser seg rundt barnet, er det jo ingen sak..

• Liker 2
Skrevet

Rettsmessig har du ikke noen sak. Såfremt ikke han eller vennene gjør noe farlig og uansvarlig vedrørende barnet. Det er ikke ansett som grunn nok til å frata noen omsorgsansvar at de har venner som har benyttet narkotika, eller at de selv har benyttet det tidligere.

Hvis så var tilfellet ville svært mange mødre og fedre miste barna sine.

Så lenge han ikke misshandler barnet og viser manglende evne til å ta seg av det må du bare akseptere at han kan gjøre ting og omgås personer du ikke liker.

Om det hadde vørt slik at vennene var tidligere misbrukerere hadde jeg ikke brydd meg, har jo fått barn med en tidligere misbruker :-)

Poenget er at vennekretsen hans ruser seg og har vært ruset sammen med han og barnet, noe jeg ser på som totalt respektløst :-))

Jeg vil aldri gjøre det slik at han ikke får møte barnet, det er mitt siste ønske..

Men jeg vil ikke ha det miljøet rundt barnet mitt og siden han tydeligvis ikke ser problemet med det :-))

TS

Skrevet

Jeg ønsker ikke å være er slik person med slike setninger, men av og til kan jeg virkelig ikke la være. Hvorfor få barn med noen du er redd for at skal være med barnet alene? Av nysgjerrighet lurer jeg virkelig på hva mennesker tenker med? Et barn er ikke et objekt og mat for advokater....

Anonymous poster hash: e7170...f23
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker ikke å være er slik person med slike setninger, men av og til kan jeg virkelig ikke la være. Hvorfor få barn med noen du er redd for at skal være med barnet alene? Av nysgjerrighet lurer jeg virkelig på hva mennesker tenker med? Et barn er ikke et objekt og mat for advokater....

TS visste at kjæresten var eks-rusmisbruker og visste kjæresten omgikk masse rusmisbrukere og valgte allikevel å pule på seg en unge med han.

Anonymous poster hash: d36b7...00c

• Liker 2
Skrevet

TS visste at kjæresten var eks-rusmisbruker og visste kjæresten omgikk masse rusmisbrukere og valgte allikevel å pule på seg en unge med han.

Anonymous poster hash: d36b7...00c

Ja og ungen er bare 1 også...

Skrevet

Det er så koslig med alle de fine tilbakemeldingene jeg får tilbake altså ;-)) barnet var langt fra planlagt.. Men han er fortsatt det beste som har skjedd meg..

Han var heller ikke mye innlandet med den kretsen mens vi var sammen da han heller ønsket å komme seg unna..

Men tiden gikk og han fikk sakte men sikkert kontakt med den gamle omgangskretsen sin igjen.

Skjønner ikke hvorfor jeg skal forklare det til sånne KG tullinger som alltid skal rakke ned på alt som ikke er perfekt her i livet ;-))

TS

• Liker 1
Skrevet

Her har du deg selv å takke. Stakkars barn sier jeg.

Anonymous poster hash: 98a4a...627
  • Liker 3
Skrevet

Skjønner du er bekymra og mener du har all rett til å være det. Hva med å foreslå for faren at så lenge han har barnet hos seg, får kompisene vente.
Han bør jo virkelig prioritere sin egen unge, fremfor venner. Og om han lar kompisene ruse seg mens barnet er til stedet er jeg neimen ikke så sikker på om han egner seg til å ha ansvar alene for ungen.

Syns det er flott at du vil la faren være en del av barnets liv, men ikke gjør det til en hver pris. En ting er om ingen ruser seg, men syns ikke barn har noe i et rusmiljø å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Her har du deg selv å takke. Stakkars barn sier jeg.

Anonymous poster hash: 98a4a...627

Hvorfor er det synd på barnet?

Utenom bakgrunnen og tankegangen til faren er han en utrolig fantastisk far som virkelig bryr seg ;-)) bakgrunn har ingen ting å si om en som forelder

Skrevet

Det er så koslig med alle de fine tilbakemeldingene jeg får tilbake altså ;-)) barnet var langt fra planlagt.. Men han er fortsatt det beste som har skjedd meg..

Han var heller ikke mye innlandet med den kretsen mens vi var sammen da han heller ønsket å komme seg unna..

Men tiden gikk og han fikk sakte men sikkert kontakt med den gamle omgangskretsen sin igjen.

Skjønner ikke hvorfor jeg skal forklare det til sånne KG tullinger som alltid skal rakke ned på alt som ikke er perfekt her i livet ;-))

TS

Selvfølgelig er det det største og beste i livet. Takk for at du gadd å forklare meg hvorfor, selv etter mindre hyggelig kommentar. At han er på vei tilbake i miljøet kan være skummelt med barn i bilde, og jeg forstår at du er bekymret... Hallo, hvilken mor ville ikke vært det?

Rus og alkohol + barn er ingen god kombinasjon, og jeg ville fortalt han hva du mener om det, i forhold til barnets beste. Om du fra din side mener at det kan foreligge noe som kan påvirke eller være negativt for barnet, har du rett på å ytre din mening, samt beskytte den lille for noe som kan skje. Snakk med en autoritær på feltet, se hva de tenker om det. Glad for at det finnes en mor som deg som passer godt på og ser barnet.

Skrevet

Skjønner du er bekymra og mener du har all rett til å være det. Hva med å foreslå for faren at så lenge han har barnet hos seg, får kompisene vente.

Han bør jo virkelig prioritere sin egen unge, fremfor venner. Og om han lar kompisene ruse seg mens barnet er til stedet er jeg neimen ikke så sikker på om han egner seg til å ha ansvar alene for ungen.

Syns det er flott at du vil la faren være en del av barnets liv, men ikke gjør det til en hver pris. En ting er om ingen ruser seg, men syns ikke barn har noe i et rusmiljø å gjøre.

Tusen takk for en bedre og seriøs tilbakemelding :-))

Jeg tror og håper innerst inne at dette ikke er noe som han vil fortsette med, da han virkelig bryr seg om barnet..

Skal også sies at det ikke brukes tunge narkotiske stoffer når de er sammen men går gjerne i marihuana, men det er ille nok for min del :-))

Skrevet

Hvorfor er det synd på barnet?

Utenom bakgrunnen og tankegangen til faren er han en utrolig fantastisk far som virkelig bryr seg ;-)) bakgrunn har ingen ting å si om en som forelder

Du er i et samlivsbrudd, og du vil ikke at han skal være alene med barnet... Bryr han seg virkelig da? Hvis han virkelig brydde seg, så hadde du vel latt han være alene med barnet? Og du bedømmer han utifra bakgrunnen at han ikke vil bli en god forelder, så du snakker mot deg selv.

Barnet mister familien sin før den er 2 og det er ganske voldsomt for det. Derfor synd på barnet som ikke får vokse opp med en funksjonell familie.

Skrevet

Selvfølgelig er det det største og beste i livet. Takk for at du gadd å forklare meg hvorfor, selv etter mindre hyggelig kommentar. At han er på vei tilbake i miljøet kan være skummelt med barn i bilde, og jeg forstår at du er bekymret... Hallo, hvilken mor ville ikke vært det?

Rus og alkohol + barn er ingen god kombinasjon, og jeg ville fortalt han hva du mener om det, i forhold til barnets beste. Om du fra din side mener at det kan foreligge noe som kan påvirke eller være negativt for barnet, har du rett på å ytre din mening, samt beskytte den lille for noe som kan skje. Snakk med en autoritær på feltet, se hva de tenker om det. Glad for at det finnes en mor som deg som passer godt på og ser barnet.

Tusen takk for denne også :-))

Uansett hva som skjer med bf vil jeg aldri angre på sønnen vår ;-))

skal selvfølgelig ta kontakt med noen som kan hjelpe meg mer profesjonelt, bare ønsket å høre om noen har erfaringer med dette :))

Som jeg også skrev til en annen kommentar gjelder stoffer marihuana men det er for meg mer enn ille nok. Det er uaktuelt at barnet skal vokse opp og se at det er helt greit!

Men igjen, takk for en veldig hyggelig kommentar :-)) heldigvis noen som klarer å skrive noe seriøst midt opp i "hvor synd det på barnet" osv

Skrevet

Tusen takk for denne også :-))

Uansett hva som skjer med bf vil jeg aldri angre på sønnen vår ;-))

skal selvfølgelig ta kontakt med noen som kan hjelpe meg mer profesjonelt, bare ønsket å høre om noen har erfaringer med dette :))

Som jeg også skrev til en annen kommentar gjelder stoffer marihuana men det er for meg mer enn ille nok. Det er uaktuelt at barnet skal vokse opp og se at det er helt greit!

Men igjen, takk for en veldig hyggelig kommentar :-)) heldigvis noen som klarer å skrive noe seriøst midt opp i "hvor synd det på barnet" osv

Håper hvertfall det ordner seg. Det kan ikke være enkelt å være i en slik situasjon. Ja, for min del er narkotika rus, og en mor reagerer, noe har full rett på å ikke ønske for barnet.

Sender en klem og håper på det beste for dere. :)

Skrevet

Du er i et samlivsbrudd, og du vil ikke at han skal være alene med barnet... Bryr han seg virkelig da? Hvis han virkelig brydde seg, så hadde du vel latt han være alene med barnet? Og du bedømmer han utifra bakgrunnen at han ikke vil bli en god forelder, så du snakker mot deg selv.

Barnet mister familien sin før den er 2 og det er ganske voldsomt for det. Derfor synd på barnet som ikke får vokse opp med en funksjonell familie.

Bedømmer jeg han utifra bakgrunnen hans? På hvilken måte gjør jeg det?

Jeg mener oppriktig at han bryr seg om barnet, det har jeg sett selv den tiden vi har hatt sønnen vår. Men at han ikke har samme tankegang som meg når det kommer til hva som er OK rundt barnet og ikke, stemmer.

Samlivsbruddet er en helt annen sak! Selvfølgelig kunne jeg ønske at jeg og BF kunne holde sammen.. Men det er desverre ikke alltid ting fungerer..

Som sagt selvom vi har våre uenigheter om ting er vi fortsatt gode venner med god kontakt :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...