Gå til innhold

Strømpeholder i sikkerhetkontroll på flyplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Flyr for å møte kjæresten min i morgen, og vil gjerne ha på litt snasent undertøy under kjolen. Fikk levert en ny strømpeholder like før jul, med metallhemper.

Muligens et dumt spørsmål, men er det noen fare for at disse gir piping i sikkerhetskontrollen.....?

Anonymous poster hash: ee557...73a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det aluminium og ikke så store så skal det ikke slå ut. Men du må vel ikke ha det på under flyreisen?

Anonymous poster hash: b5a5f...945
Skrevet

Nei, må ikke. Men har litt lyst siden vi skal dra rett på vorspiel/fest. Men kan selvsagt ha med bytte i veska.

Anonymous poster hash: ee557...73a
Skrevet

Jeg hadde en truse med metallring i en gang. Det ble en pinlig affære med hun halvpene vekteren...

Skrevet

Hmmm...... at man ikke ble sikkerhetskontrollør på en stor flyplass i stedet... :fnise:

Men jo, jau, for det første er vel aldri hempene av aluminium (?), men heller stål, nikkel eller annet magnetisk materiale, for det andre er det av betydning hvor mange hemper (pluss justeringsklemmer) det er snakk om.

En enkel sak med 4 smale stropper kan gå bra, mens "faren" øker om du stiller i en av de mer retro beltene med brede stropper, og et antall på 6 eller flere. Da er det såpass mye metall til stede at "strålene" i detektoren har større sjanse for å treffe.

Men akk, kjør på, det er jo bare snakk om et klesplagg, litt spenning er vel bare gøy... Dessuten har du (om det piper) full anledning til å be personalet om diskret avklaring av anliggendet.

Skrevet

Verste som kan skje er at de må "klappe deg ned" for å kjenne etter at du ikke har store objekter på deg. Samme som skjer ved tilfeldig kontroll og absolutt ikke noe å bekymre seg for! Jeg hadde tatt på meg strømpeholderen!

Skrevet

Hender det at kvinnelige halvfine vektere "ser over" mannlige passasjerer i sikkerhetskontrollen?? Metall i trusa..... har litt lyst til å prøve jeg altså.... ha ha!!

Gjest Brillefin
Skrevet

Det er jo ikke snakk om store hemper, tipper det går i orden.Har jobbet i sikkerhetskontrollen før på flyplass og har aldri opplevd å måtte hanke inn noen pga dette. Det er jo akkuratt slik som med at BH'er også har metaller på seg, men man kjenner og skjønner at slike ting kan være en årsak :)

Ta på deg strømpeholder og overrask kjæresten din du :)

Skrevet

Ellers så har jeg selvsagt en kjøttgønner i buksa, og den kan jo faktisk skyte hvis den behandles riktig :laugh:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Du må regne med at det piper.

Du fikser det veldig enkelt ved å diskrete vise kontrollløren hva det er som piper, fortelle hvor mange det er av dem og la ham/hun klappe rundt på deg og bruke metalldetektoren.

Easy-peacy tar 2 minutter etter at det har pepet.

Skrevet

Jeg har gått igjennom med stålsmykker og glidelåser og klokke og div annet tjafs uten at det har pepet. Det piper forøvrig uansett enkelte ganger, om man så hadde gått naken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...