Gå til innhold

Vasker dere gryter i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vasker dere gryter i oppvaskmaskinen? Greit med all steel serien, men på de minste grytene er det plast håndtak, og det er litt plast på de glass grytelokkene. Tar dere disse i oppvaskmaskinen?

Anonymous poster hash: 04053...e65
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: a718e...67c
Skrevet

En gang i blant. Men vasker som regel opp for hånd.

Anonymous poster hash: ab0c1...4ba
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er lat og gjør det. :P Bortsett fra de aller største, som ikke får plass.

Skrevet

Panner/kasseroller: ja. Plasten tåler det helt fint den.

Gryter(som for meg er støpejernsgryte) nei

Anonymous poster hash: e7415...12b
  • Liker 7
Skrevet

Yezzz... det er lite av kjøkkenting som er velkommen hos meg dersom det ikke kan gå i maskinen. Unntakene er kokkekniver og steikepanner av god kvalitet.

Skrevet

får dere sånt belegg i bunnen av de?det gjør jeg når jeg vasker de i maskin

Anonymous poster hash: a2c27...665
Skrevet

Ja. Belegg?

Anonymous poster hash: be5e0...705

Skrevet

Ja, vasker ikke mer for hånd enn det som er absolutt nødvendig.

Skrevet

Plastikk? Jeg vasker til og med de is-eskene som iskremen er i, selv om de er av ren plastikk. Aldri vært noe problem her i huset. Og ja, jeg vasker både gryter, kasseroller, stekepanner og alt mulig annet i oppvaskmaskinen. Kniver har en egen hylle helt øverst.

Anonymous poster hash: cc8a2...838
  • Liker 1
Skrevet

Ja. Belegg?

Anonymous poster hash: be5e0...705

ja, det blir et belegg/misfarging i bunnen på mine kjeler

Anonymous poster hash: a2c27...665

Skrevet

Nei. Det tar meg ikke mange sekundene å vaske det for hånd. Bedre det enn at maskinen skal gå med nesten kun kasseroller i.

Skrevet

Kasseroller med non-stick belegg skal helst ikke i maskinen, så de vasker jeg for hånd.

Skrevet

Ja, eneste jeg vasker for hånd er stekepanner. Hender jeg ikke gidder det engang og slenger de inn i vaskemaskinen også.

Skrevet

Kjøper ikke ting som ikke går i maskinen. (Med unntak av en stekepanne med belegg, den vaskes under rennende vav.)

All steel, er som navnet sier alt i stål, også bærehåndtakene.

Partygrytene fra Høyang går og i maskinen men prøver å plassere dem i øverste kurven der er maskinen mindre brutal.

Har aldri likt å vaske opp for hånd!

Anonymous poster hash: 23d6b...d1c

• Liker 1
Skrevet

alt som får plass går i maskinen, bortsett fra sølvtøyet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bare tenkte å ta grytene mine i oppvaskmaskinen en gang i blant, for stort sett så er det vel ikke mer en ca 40 grader vi vasker for hånd i, og det hadde vært greit å fått kjørt dem på en ordentlig temperatur sånn av og til tenkte jeg.

Setter dere på en maskin på 70 grader med kun gryter da, eller lar dere det være tallerken og bestikk i også? Jeg har kun kvalitetstallerken fra Figgjo.

Skrevet

Jeg bare tenkte å ta grytene mine i oppvaskmaskinen en gang i blant, for stort sett så er det vel ikke mer en ca 40 grader vi vasker for hånd i, og det hadde vært greit å fått kjørt dem på en ordentlig temperatur sånn av og til tenkte jeg.

Setter dere på en maskin på 70 grader med kun gryter da, eller lar dere det være tallerken og bestikk i også? Jeg har kun kvalitetstallerken fra Figgjo.

Hilsen TS ja :fnise:

Skrevet

alt som får plass går i maskinen, bortsett fra sølvtøyet.

Sølvtøy kan fint vaskes i maskinen, blir veldig blankt og fint. Skal ikke stå i samme rom som stål i bestikkskuffen og knivene skal stå med knivblader ned.

Kjeler vaskes i maskinen her innimellom. Ingen vits i å ta det for hånd hvis det er plass i maskinen. Stekepanner og gode kniver med trehåndtak tas for hånd, ellers går alt i maskinen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...