Gjest pernilla Skrevet 30. juli 2004 #1 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvor mye skal jeg gi? Nevøen min gifter seg snart, han skal ikke ha bryllupsfest. Hvor mye skal gaven koste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. juli 2004 #2 Del Skrevet 30. juli 2004 Det lommeboken din tilsier at du kan :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 30. juli 2004 #3 Del Skrevet 30. juli 2004 Ingen bryllupsfest = mer moderate gaver, spør du meg. Gi en gave som reflekterer hvilken økonomi du har, hvilket forhold dere har til hverandre, og hva slags type gjenstander paret setter pris på. Jeg ville unngått å gi kunst eller pyntegjenstander for enhver pris, med mindre du vet om en konkret, utpekt ting de ønsker seg. Vakre bruksgjenstander er derimot alltid en god idé synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 30. juli 2004 #4 Del Skrevet 30. juli 2004 Ingen bryllupsfest = mer moderate gaver, spør du meg. Hvorfor det? Hvorfor skal de som ikke har anledning eller råd til fest få billigere gaver enn de som har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 30. juli 2004 #5 Del Skrevet 30. juli 2004 Til Pet: Hvis man ikke skal ha bryllupsfest sender man et signal om at man ikke ønsker så mye huskestue rundt ekteskapsinngåelsen. Oppmerksomhetene man gir til en slik anledning bør reflektere de signalene paret sender. En mindre kostbar gave mener jeg da er korrekt, ikke som "straff" fordi man ikke får gå på fin fest, men for å vise respekt for det ønsket paret gir uttrykk for og legge seg på samme diskrete nivå. Kostbare gaver kan også sette mottager i forlegenhet, og det kan oppfattes som at giveren er furten fordi det ikke blir stor feiring og vil demonstrere. Ja, virkelig. Folk kan være utrolig sære på et (i Norge) ømtålig tema som gaver og deres pris. Derfor mener jeg det riktigste er å velge noe gjennomtenkt, som gjenspeiler det forholdet som er mellom giver og mottager, og som matcher anledningens innhold og form. OK? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2004 #6 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg ville ha gitt han en krysset sjekk på 500 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #7 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg ville ha gitt han en krysset sjekk på 500 kroner. signerer denne. Da kan de bruke det på hva de måtte ønske seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 30. juli 2004 #8 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvis man ikke skal ha bryllupsfest sender man et signal om at man ikke ønsker så mye huskestue rundt ekteskapsinngåelsen. Hva om paret egentlig ønsker en fest og stor "ståhei", men ikke har råd til det da??? (mange grunner for å ikke ha stor fest, vet du) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heksa Skrevet 30. juli 2004 #9 Del Skrevet 30. juli 2004 et vennepar av oss giftet seg for noen år siden og de hadde ikke råd til bryllups fest.Og da gikk alle vennene i lag og lagde en bryllups-fest til de i gave, og det satte de stor pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 31. juli 2004 #10 Del Skrevet 31. juli 2004 Christiania glassmagasin har 25% på alt nå. Bare sånn by-the-way. Syns du skal kjøpe noe du har råd til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå